Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MDB] Heel veel records in een keer verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met een MDB bestand om deze op te schonen. Het is een bestand van een kassa systeem, het systeem is vrij traag geworden. Geen wonder als er 133000 records in de database staan. Ik wil nu alles voor 2011 eruit halen en extern opslaan. Het exporteren van de data is gelukt. Alleen nu wil ik dus ongeveer 100k aan records weghalen, maar kan geen mogelijkheid vinden om dit in een keer te doen. Kan wel record voor record weghalen... leuke bezigheid therapie.

Ik gebruik het programma MDB viewer Plus aangezien ik geen (officiële) access op deze machine heb/mag installeren.

Via google kan ik ook geen relevante informatie vinden.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik ken het programma mdb viewer niet, maar is het niet mogelijk om de database te kopiëren op een USB stick en (bijvoorbeeld thuis) met access het bestand te schonen?

• Roman
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dan moet ik thuis nog Microsoft software installeren :+

On topic: heb een tool gevonden (MDB Browser and Editor) waarmee ik gewoon SQL query's erop los kan laten. Bestand is nu kleiner.

Die MDB viewer Plus kan alleen search query's uitvoeren, vandaar dat Delete niet werkte.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Reptile209
  • Laatst online: 11:02

Reptile209

- gers -

Ietwat offtopic: bewaar je de oude records (of de hele DB) wel voor eventuele fiscale bewaartermijnen e.d.?

Zo scherp als een voetbal!