Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Dit klinkt als een simpel probleem, maar ben al weken aan het zoeken naar een oplossing...
Ik heb een oude PC waarop Windows XP stond. Deze installatie gaf problemen, dus wilde ik opnieuw installeren...

Nu heb ik de installatie gestart met als gevolg dat bij opstarten van de PC standaard de installatie start. Middels de pijltjestoetsen zou dit nog geannuleerd kunnen worden - maar het toetsenbord doet niets!! (overigens deed het toetsenbord het eerder wel prima in de BIOS, maar dat wil inmiddels ook niet meer!). Gevolg is dat ik telkens de set-up in ga, maar hier kan ik niets omdat de installatie de foutmelding geeft dat er te weinig vrije schijfruimte is op C:... Maar er is geen optie die partitie te vergroten of data te verwijderen... Ik kom echter onmogelijk weer in Windows om wat spullen van de schijf op te ruimen (wat prima kan - er staat in het geheel niets op die partitie dat bewaard moet worden!). Iedere keer gaat het systeem weer de set-up in en het enige dat ik hier uiteindelijk kan is de set-up afsluiten om vervolgens via een herstart opnieuw in de set-up te belanden.... Iemand enig idee hoe ik uit deze cirkel raak??

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Doet je muis het ook niet dan? Kun je niet een ander toetsenbord organiseren om te testen? Heb je een USB of een PS/2 toetsenbord? Binnen de set-up kun je toch partitioneren/formatteren. En hoe kan het dat je set-up helemaal 'vanzelf' loopt, ik moet hier en daar op knoppen klikken om verder te komen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Obelink schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:21:
Doet je muis het ook niet dan? Kun je niet een ander toetsenbord organiseren om te testen? Heb je een USB of een PS/2 toetsenbord? Binnen de set-up kun je toch partitioneren/formatteren. En hoe kan het dat je set-up helemaal 'vanzelf' loopt, ik moet hier en daar op knoppen klikken om verder te komen.
USB... PS/2 is volgens mij niet meer te krijgen :|...
Als ik eenmaal in de set-up zit doet het toetsenbord het wel weer... Formatteren is geen optie, Partites verwijderen wel - behalve C: want daar staan de installatiebestanden op....
Ben nu bezig met een herstel-installatie en dat doet ineens wat (ging eerder niet omdat ik dan het admin-wachtwoord nodig had - maar het admin wachtwoord dat ik ingesteld had werkte niet (wellicht is het nog een wachtwoord van de vorige installatie die hij dan wil - en die installatie heb ik niet gedaan - dus geen idee wat dat wachtwoord dan is!) Hopelijk blijft het nu ook werken... (wat een tref dat het nu ineens wat doet vlak nadat ik dit topic open :P ben al weken bezig!)

edit:

Hij doet wat!! Beetje héél omslachtig alleen... eerst een installatie herstellen, schijf opruimen en dan alsnog weer een nieuwe schone installatie.... maar goed... Beter dan niets!

[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 26-07-2011 09:29 . Reden: voortschrijdend inzicht... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DBAN-cd draaien?
alleen in noodgeval...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:30:
DBAN-cd draaien?
alleen in noodgeval...
Dat is een goede!! Mocht er met de huidige herstel installatie toch nog iets mislopen dan ga ik die optie proberen... thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Heb je per ongeluk een bios reset gehad? Staat USB wel aan en USB onder bios ook? Misschien raakt de batterij van je moederbord leeg.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de USB legacysupport ook aanstaan? Als die uitstaat dan is het logisch dat je keyboard het niet doet.

Wat je verder ook kunt doe is handmatig diskpart.exe draaien om een partitie aan te maken, dat zou op zich moeten werken, gezien dat helemaal in textmode draait.
Pagina: 1