Ik wil deze vakantie een macbook kopen en zit te twijfelen tussen een macbook air en macbook pro.
mijn eisen zijn:
- SSD
- Kan minstens 4 jaar mee gaan qua performance
- Zonder problemen software als photoshop draaien, ook photoshop versie 2015 (4 jaar mee gaan)
- 13 inch
En wat ik graag zou willen maar niet een must is:
- Hogere resolutie beeldscherm (macbook air)
- Portable
De macbook air heeft alle voordelen behalve dat de processor misschien niet snel genoeg is om lang mee te gaan. Maar aan de andere kant, als ik naar benchmarks kijk zie ik voor de air een geekbench score van 5800 en voor de pro i5 5900. Oftewel een klein verschil, klopt dit?
Als je kijkt naar de kosten:
Air:
laptop 1300 dollar
Pro:
laptop 1200 dollar
ssd 200 dollar
oftewel de macbook air komt goedkoper uit, heeft een beter scherm, heeft bijna dezelfde performance en is een stuk meer portable. Oftewel de keuze ziet er niet lastig uit. Maar klopt mijn theorie? Is die air wel echt bijna net zo snel als de pro?
Ik heb het bij de pro over de i5 13 inch en bij de air ook i5 13 inch.
mijn eisen zijn:
- SSD
- Kan minstens 4 jaar mee gaan qua performance
- Zonder problemen software als photoshop draaien, ook photoshop versie 2015 (4 jaar mee gaan)
- 13 inch
En wat ik graag zou willen maar niet een must is:
- Hogere resolutie beeldscherm (macbook air)
- Portable
De macbook air heeft alle voordelen behalve dat de processor misschien niet snel genoeg is om lang mee te gaan. Maar aan de andere kant, als ik naar benchmarks kijk zie ik voor de air een geekbench score van 5800 en voor de pro i5 5900. Oftewel een klein verschil, klopt dit?
Als je kijkt naar de kosten:
Air:
laptop 1300 dollar
Pro:
laptop 1200 dollar
ssd 200 dollar
oftewel de macbook air komt goedkoper uit, heeft een beter scherm, heeft bijna dezelfde performance en is een stuk meer portable. Oftewel de keuze ziet er niet lastig uit. Maar klopt mijn theorie? Is die air wel echt bijna net zo snel als de pro?
Ik heb het bij de pro over de i5 13 inch en bij de air ook i5 13 inch.