kopieren van data gaat fout (foutmelding)??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo allemaal,

ik probeer de data van men nieuwe backup hdd naar een andere computer over te zetten met windows 7.
en krijg de foutmelding : kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
wat houd dit in en hoe kan ik dit fixen ?

groeten peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chkdsk /r draaien op die hdd, mogelijk hdd een keer niet veilig verwijdert?

Die melding geeft aan dat er iets fout is, kan beschadiging in het bestandssysteem zijn of in de MFT.

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 25-07-2011 23:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Eerst maar eens je originele data naar je nieuwe backup kopieren voordat je met je oude backup gaat knoeien.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
@raven chkdsk loopt de computer iedere keer vast en wat is een mft ? het een megatronic 3.5" hdd van 1 tb
@fish yup, alleen ben ik zo stom geweest om er al een nieuwe installatie van seven op te zetten :P michien kan ik de data nog terughalen via recuva

maargoed iemand verder idee hoe dit op te lossen met die schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDtune openen en op Health tab klikken, window groot genoeg maken en een screenshot maken van alle gegevens; deze hier posten.

Ik gok op een Current Pending Sector die niet 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pwghost schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:03:
@raven chkdsk loopt de computer iedere keer vast en wat is een mft ? het een megatronic 3.5" hdd van 1 tb
@fish yup, alleen ben ik zo stom geweest om er al een nieuwe installatie van seven op te zetten :P michien kan ik de data nog terughalen via recuva

maargoed iemand verder idee hoe dit op te lossen met die schijf ?
Vast, als in bevriezen? Dan is er idd iets aan de hand met de hdd.
MFT -> www.google.nl .... -> Wikipedia: Master file table

HDTune idd openen en een screenshot maken van de health tab en evt een diagnose tool draaien van de fabrikant van de hdd.

Je zou ook nog in het logboek kunnen kijken of daar wat interessants in staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 26-07-2011 08:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Om het even de andere kant uit te denken.
Heb je met die nieuwe computer wel schrijf & lees rechten op die directory ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
@raven/ciper ik heb screenshot gemaakt zie hier :Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/8189/99418599.png
en ik ga nu zoeken naar de tool van de fabrikant

@heuveltje hoe kan ik zien of ik wel of niet rechten heb met schrijven/lezen ik heb gewoon admin acc

mvg peter

ps : bedankt ovor alle reacties :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Maak ook even een errorscan met hdtune en post die hier.
De health van de hdd ziet er niet gezond uit.
Hopelijk heb je wel backups van de hd, of zat er nog geen data op deze hd.

[ Voor 12% gewijzigd door donnervogel op 26-07-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
hallo,

ik heb errorscan gedaan op 3 kwart stop die ermee : (
fototje : Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/6672/54724727.png

valt hier nog iets aan te fixen ?

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Zo te zien valt er niet veel te fixen, te veel bad blocks.
Heb je nog garantie op deze hd?
Indien ja, RMA anders nieuwe hd erin.
Als er nog belangrijke data op staat, met linux live cd dit er af halen dan.

[ Voor 26% gewijzigd door donnervogel op 26-07-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
wat betekent RMA? jammer .... zijn in half jaar tijd gewoo 6 backupschijven kapot gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Return Merchandise Authorization oftewel het defecte product terugsturen naar je leverancier voor garantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
pwghost schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:11:
wat betekent RMA? jammer .... zijn in half jaar tijd gewoo 6 backupschijven kapot gegaan :(
Wat voor merk hd's zijn het dan steeds?
Als het steeds het zelfde merk en type is, dan zou ik maar eens een ander merk gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
3 x een hitachi 320 gb 2 x een samsung 320 gb en 1 maal een backupschijf van conceptronic 1tb
gewoon vet balen en het probleem is gewoon allemaal rond dezelfde tijd gekcht 2 a 3 jaar geleden

[ Voor 34% gewijzigd door pwghost op 26-07-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
pwghost schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:22:
3 x een hitachi 320 gb 2 x een samsung 320 gb en 1 maal een backupschijf van conceptronic 1tb
gewoon vet balen en het probleem is gewoon allemaal rond dezelfde tijd gekcht 2 a 3 jaar geleden
Vreemd, kijk of je nog garantie hebt, al denk ik van niet.
Wat heb je in vredesnaam gedaan dan. Het ligt er ook aan hoe je ze gebruikt en waarvoor.
Het is mij nog niet gelukt om zoveel schijven in een half jaar kapot te krijgen, zelfs nog niet
eens sinds ik met pc's werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
ik maakte elke maand een backup op 2 schijven . en mijn vader moest elke weer een complete backup maken van het gehele systeem etc. er werd er intensief gebruik gemaakt van de hdd's had alleen niet verwacht dat ze het allemaal zo snel zouden opgeven :(

maar .... ik heb toevallig nog een hdd gevonden die geeft aan dat die bad sectors heeft (denk niet dat het word veroorzaakt door bepaalde software). maar de error scan geeft aan dat alles in orde is met de hdd fototje : Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2123/29425045.png

maar nou heb ik dit gevonden : hdd bad sector repair 2.0
is dat een goed programma om die bad sectors te fixen of weet iemand een ander beter programma ?

alvast bedankt,

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bad sectors vallen niet te fixen (voor zover ik weet dan), hooguit markeren zodat Windows of welk ander OS dan ook ze niet gebruikt om datacorruptie te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 27-07-2011 10:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:28:
Bad sectors vallen niet te fixen (voor zover ik weet dan), hooguit markeren zodat Windows of welk ander OS dan ook ze niet gebruikt om datacorruptie te voorkomen.
Die methode is sterk verouderd. Al meer dan 10 jaar gebruiken hardeschijven reservesectoren om bad sectors te verbergen. Dat kun je zien in je SMART output:

- Reallocated Sector Count zijn bad sectors die onzichtbaar zijn en vervangen door reserve-sectoren. Deze sectoren kunnen dus niet langer voor problemen zorgen
- Current Pending Sector zijn bad sectors die zichtbaar zijn en dus voor acute problemen zorgen. De hardeschijf zal proberen ze te recoveren maar wisselt ze pas om voor reserve sectoren zodra je de sectoren overschrijft met nieuwe data. Pas dan durft de hardeschijf de recovery van de data op te geven.

De bad sector mapping in filesystems is dus een feature voor sterk verouderde schijven die nog niet over een interne methode voor bad sector remapping beschikte. Dan praten we over héél oude schijven; kleiner dan 1GB vermoed ik, alhoewel ik niet precies weet wanneer schijven dit soort functionaliteit kregen.
Pagina: 1