Toon posts:

Monitor printplaatje kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al een behoorlijke tijd een Asus VW222. (zo'n 4 tot 5 jaar denk ik al wel inmiddels)
Ik heb al een lange tijd het probleem dat de knopjes van het beeldscherm kapot zijn.
Ik heb hem altijd gewoon aan laten staan, omdat de aan en uit knop kapot was, niet echt een probleem dus.
Alleen het probleem is nu, hij staat uit en wil niet meer aan..

Ik heb hem net uit elkaar gehad en dacht dat de schakelaar kapot was, dat hij vast bleef 'hangen'. Maar het knopje is wel zo te krijgen dat hij een keer in te drukken is (zoals hij normaal zou zijn), maar daarop reageert hij ook niet. Ik heb dus het idee dat het probleem in het printplaatje zit, want het knopje reageert niet meer op de monitor.

Iemand enig idee of het op te lossen is of dat ik het ergens kan laten repareren of dat ik ergens een nieuw (/ 2e hands) printplaatje kan verkrijgen?

Robbin

P.S. Ik zal zo direct even een foto maken en uploaden voor wat duidelijkheid over het printplaatje.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe maar eerst pics. mechanische defecten zijn vaan wel te fixen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hier 6 foto's van een niet erg goede kwaliteit.. maar beter iets dan niets, hopelijk is het zo iets duidelijker.
Als iemand nog een bepaalde kant wil hebben, zeg het even, hij ligt hier nu toch :).

Pic 1
Pic 2
Pic 3
Pic 4
Pic 5
Pic 6

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik kan met 90% zekerheid melden dat je switches stuk zijn. Deze kun je doormeten met een multimeter.
Deze knopjes zijn wel los te krijgen bij electronica ketens, bij mijn telefoon is deze ook stuk gegaan en heb ik zelf vervangen (Galaxy S).

ps: Welkom op GoT! :)

[ Voor 30% gewijzigd door gvisser5 op 25-07-2011 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, haha.

Is het moeilijk deze te vervangen dan?
Ik heb volgens mij nog eentje die wel werkt, die zou ik dan kunnen proberen.

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je een defecte wilt verwijderen tin toevoegen en soldeerbout snel langs beide zijden halen todat deze loskomt. Daarna tin verwijderen van alle "pads". Op 1 padje een beetje nieuwe tin en dan de nieuwe switch op zijn plek zetten en als laatste de andere. piece of cake ;)

edit: oh en goed opletten dat je niet perongeluk de padjes aan de metalen cover soldeert.

[ Voor 14% gewijzigd door gvisser5 op 25-07-2011 23:24 . Reden: additionele informatie ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets laat ik dan liever doen ;).
Tevens wil ik ook wel weten of het mogelijk is een nieuw printplaatje te verkrijgen en wat dat dan kost.
Of deze 'reparatie' wat jij verteld.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zo'n reparatie, sja als je het nog nooit gedaan hebt. geen handige familie/vriend/vriendin in de buurt ?

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Zijn het wel de knopjes?

Niet aan willen is mijn 1e gedachte de voeding. Specifieker: Lekke condensatoren. Dan krijg je ook dergelijke (rare) problemen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:34:
Zijn het wel de knopjes?

Niet aan willen is mijn 1e gedachte de voeding. Specifieker: Lekke condensatoren. Dan krijg je ook dergelijke (rare) problemen.
En hoe zou ik dit kunnen vaststellen en oplossen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:35:
[...]

En hoe zou ik dit kunnen vaststellen en oplossen?
Voeding loshalen en de condensatoren bekijken. Die horen 'vlak' te zijn, en niet bol te staan en/of met rommel eruit

zo horen ze eruit te zien aan de bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/09/!B-!mI6wEWk~$(KGrHqUOKj0EzLepD(iYBM7Z6YZ-pQ~~_35.JPG

En deze zijn stuk (Sommige staan bol, en 1 lekt)
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/9453/bulgingcaps.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar je dit weghaalt, maar die dingen zie ik niet op mijn printplaatje :')

Tevens moet het het knopje zijn, want die was ook al wel kapot toen hij het nog wél deed.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 23:44 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:44:
Ik weet niet waar je dit weghaalt, maar die dingen zie ik niet op mijn printplaatje :')

Tevens moet het het knopje zijn, want die was ook al wel kapot toen hij het nog wél deed.
Je moet ze meer zoeken op je andere printplaten (voeding)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Als de voeding kapot was, had hij het op dat moment ook niet moeten doen..
Ik heb een poos gehad dat het knopje het al niet meer deed, maar ik het scherm gewoon aan liet staan.
Alleen hij staat dus nu uit en wil niet meer aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zal je verbazen wat er random uit kan gaan vallen bij een half falende voeding

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik heb nog 1'tje die het wel normaal doet.
Ik ga dus maar proberen deze op de plek van de aan/uit knop te solderen.

Bedankt in ieder geval voor de informatie :).

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een klein ding.

Is er een bepaalde site met informatie over zulke dingen? Een tutorial die het wat duidelijker maakt?
Edit: Wat betreft het solderen dan he :).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 14:24 ]

Pagina: 1