Hoe herken ik een iPhone kloon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01-2023
Hallo,

Aangezien ik veel hoor over de namaak iphones ben ik benieuwd hoe je deze kunt herkennen. Ik heb op internet een kloon gezien die in alle opzichten precies op de iphone 4 lijkt, hoe onderscheid ik deze van de echte? zou je op die kloon bijv. ook de Appstore kunnen openen? Zijn er misschien sites waar je het serienummer kan checken?
Ik ben namelijk druk opzoek naar een iphone 4, maar ik ben bang dat ik straks met een prachtig namaak exemplaar thuis kom. Ik heb er een op het oog, verkoper zegt dat hij de aankoopbon er nog bij heeft en ik kan hem gewoon op komen halen, hoe weet ik dat dit een echte is? De prijs ligt namelijk ver onder de gemiddelde 2ehands vraagprijs, vandaar mijn grote twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zal geen iOS op draaien als het geen iPhone is lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
Toch heb ik op internet een artikel gevonden waar de sfotware van de kloon precies overeenkwam met de echte iphone (echte en neppe lagen naast elkaar, geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat ook

en

Als je het verschil niet kunt ontdekken, merk je uberhaupt niet dat het een neppe is.

Zomaar even twee cliché's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, en omdat het op het internet staat is alles waar? Ik heb geleerd dat je zeker niet alles op het internet moet geloven..... Dus eerst maar eens zien als een betrouwbare website met dergelijke clone informatie komt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 12:02
S1991L schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:00:
Toch heb ik op internet een artikel gevonden waar de sfotware van de kloon precies overeenkwam met de echte iphone (echte en neppe lagen naast elkaar, geen verschil)
Post dan ook gelijk de link naar het artikel zodat wij ook een oogje erop kunnen werpen naar de inhoud van het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Linkje? Kan best zijn dat ze het OS op redelijke wijze namaken maar er zal geen iOS op draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Een gezond verstand komt een heel eind denk ik zo? Dus inderdaad, als het te mooi is om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:52
Goed voorbeeld van een 'perfecte' iphone-kloon: http://www.nowhereelse.fr/clone-iphone-4-47605/
Hoe te herkennen? Check het serienummer via apple site, of hang hem even aan iTunes.. Of start even de AppStore op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Op mijn nep iPad stond ook een iPad launcher, maar het was toch echt wel te zien dat het drie keer bral was wat erop stond. Allereerst is bij de meeste imitaties bijvoorbeeld de performance om te janken. Ten tweede is het gewoon 'het net niet' en als laatste als het geen iDevice is, draait er ook geen Apple Software op (uitgezonderd van OSX86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
*knip*

Ik heb zelf een iphone 3 en een ipad, dus ik zal het vast wel merken als ik een nepperd vast heb. Maar wat is standaard anders aan zo'n kloon?

Je mag best wel wat vriendelijker reageren op mensen, die je proberen te helpen. Dit is absoluut niet de bedoeling op GoT.

[ Voor 50% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
CasperNL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:05:
Goed voorbeeld van een 'perfecte' iphone-kloon: http://www.nowhereelse.fr/clone-iphone-4-47605/
Hoe te herkennen? Check het serienummer via apple site, of hang hem even aan iTunes.. Of start even de AppStore op...
http://freshgadgets.nl/de-beste-iphone-kloon dit artikel bedoel ik inderdaad.

Je kunt meerdere posts in een post quote m.b.v. de quote knop en anders kun je later nog iets toevoegen met de edit-knop. Het is niet de bedoeling om meerdere posts kort achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
het grootste verschil wat ik kan zien is waar de batterij zit.
ik zou dan maar als je twijfelt een foto vragen aan de verkoper hoe het eruit ziet achter de cover
Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/uploads/2011/06/clone-iphone4-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

S1991L schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:56:
Ik ben namelijk druk opzoek naar een iphone 4, maar ik ben bang dat ik straks met een prachtig namaak exemplaar thuis kom. Ik heb er een op het oog, verkoper zegt dat hij de aankoopbon er nog bij heeft en ik kan hem gewoon op komen halen, hoe weet ik dat dit een echte is? De prijs ligt namelijk ver onder de gemiddelde 2ehands vraagprijs, vandaar mijn grote twijfel.
Pas op dat ze je niet gaan overvallen dat gebeurt soms.

Heb je hem al aan de telefoon gehad? Klinkt hij betrouwbaar?

Als ik zoiets koop via Marktplaats vraag ik de verkoper zich te legitimeren. Mocht de Iphone niet echt zijn dan kun je aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 12:02
Ik zie zo al een paar verschillen

-Simkaart bracket is nep
-Light sensor in het menu
-Carrier in het menu
-Flight mode inplaats van Airplane mode

Kan je de telefoon niet bij die kerel ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
Philflow schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:11:
[...]

Pas op dat ze je niet gaan overvallen dat gebeurt soms.

Heb je hem al aan de telefoon gehad? Klinkt hij betrouwbaar?

Als ik zoiets koop via Marktplaats vraag ik de verkoper zich te legitimeren. Mocht de Iphone niet echt zijn dan kun je aangifte doen bij de politie.
Aan overvallen heb ik gek genoeg ook al aan gedacht, dat is ook een van de redenen dat ik het niet wil doen.. Hij vraagt 200 voor de iphone, ik heb nog een andere op het oog van 425, die ik eerder zou gaan halen omdat het meer betrouwbaar lijkt.
Edit: ik kijk net naar zijn advertentie en er staat dat hij nog maar 1 dag actief is op marktplaats, dat is sowieso gek. Ook reageert hij kortaf op de mails die ik stuur, alsof het hem niet uitmaakt of hij hem nou wel of niet verkoopt, dat is ook gek. Dat word 'm niet..

[ Voor 17% gewijzigd door S1991L op 25-07-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
THE_FIREFOX schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:12:

-Simkaart bracket is nep
-Carrier in het menu

Klopt, die verschillen zie ik ook, maar ook alleen als er een echte iphone naast ligt. Vind dit toch wel een beste kloon, geen idee of ze deze hier ook verkopen, maar als ze die hier verkopen verdienen ze er waarschijnlijk goud geld aan, mensen trappen er snel in. Vooral als ze zo'n kloon voorgeschoteld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:41
200 is te weinig, dat is zeker een oplichter. Ga gewoon voor een nieuwe, of misschien hier op tweakers een tweede hands. Een vriend van mij dacht ook voor 400 euro toen een 3GS te kopen, en werdt ook opgelicht. Ik wilde diezelfde toen kopen, maar na wat onderzoek kwam ik uit op een locatie in turkije. Dus dat zei al zat.

Vraag em eens specifieke dingen: firmware versie, baseband, etc. Volgens mij kan je ook checken op een van de serie nummers. Welk nr dit is weet ik niet meer, heb al in geen tijden meer me verdiept in Apple spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

S1991L schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:17:
[...]

Aan overvallen heb ik gek genoeg ook al aan gedacht, dat is ook een van de redenen dat ik het niet wil doen.. Hij vraagt 200 voor de iphone, ik heb nog een andere op het oog van 425, die ik eerder zou gaan halen omdat het meer betrouwbaar lijkt.
Ok 200 voor een Iphone 4, dat is te verdacht. Waarschijnlijk gestolen of oplichting zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
THE_FIREFOX schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:12:

-Simkaart bracket is nep
-Carrier in het menu

Tja, dat zijn toch echt van dingetjes die de doorsnee persoon niet ziet hoor.
Behalve de simkaart bracket kan een handige verkoper mij wijsmaken dat dit allemaal komt doordat er een beta van iOS5 opstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Perfecte test: Open de appstore en download een gratis applicatie (zoals tweakers.net).

Als dat ook werkt op een clone, dan kan je even goed de clone meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
Inderdaad, klinkt ontzettend verdacht, daarom ben ik er ook niet meer op ingegaan. De prijs is aantrekkelijk, vandaar de overweging.. Leg ik alles naast elkaar klopt hier inderdaad iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
De doos is ook vaak te dik (check de plaatjes op marktplaats maar eens) De originele Iphone 4 doos is ongeveer 3 cm hoog.

Daarnaast las ik op Iphoneclub inderdaad over die namaak Iphones. Check het volgende bericht maar even:
http://www.iphoneclub.nl/120403/een-van-deze-twee-iphone-4-toestellen-is-nep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:14
Ik snap best dat het aantrekkelijk is om een iPhone 4 goedkoper te halen, zeker als je er graag 1 wilt.
Maar probeer ook met je volle verstand te denken..

De kans is echt minimaal dat er een iPhone 4 voor die prijs beschikbaar is

Ik zou zeggen, kijk goed rond, maar denk goed na wat je doet.
Beter iets meer uitgeven voor zeker een goed exemplaar in een winkel, dan opgelicht of zelfs beroofd worden..

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasperNL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:05:
Je herkent hem ook binnen 2 seconden aan het scherm wat erin zit. De ipad kloon heeft vast een of ander ultragoedkoop TN scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het komt gewoon neer op oeroud gezond verstand. Bij het bekijken van het ding zelf en en eerder al bij het beoordelen van de deal en persoon an sich. Als je dat verstand ontbreekt is de kans natuurlijk groter dat je een oor aangenaaid wordt. Dan kan je misschien beter iemand meenemen die al een keer een iPhone 4 in z'n handen heeft gehad want die merkt het verschil direct.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:37:
[...]

Je herkent hem ook binnen 2 seconden aan het scherm wat erin zit. De ipad kloon heeft vast een of ander ultragoedkoop TN scherm.
Ik heb een iPad clone van rond de 200 euro met precies hetzelfde LG IPS scherm erin. Daaraan zie je het dus echt niet!

Wat je wel ziet (in real life, niet op foto's) is dat er geen anti-vet laag op het display zit en dat er geen Apple logo achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb is een keer op Marktplaats.nl gekeken naar een iPhone zag ik er ook een neppert er tussen staan met een gewone Micro USB connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
offtopic:
Altijd al eens tegen een groot onderzoek naar merken en copycats willen praten

In 99% van de gevallen merk je bij het vasthouden al dat het gammel / nep is. En een vriend/kennis meenemen met een iPhone 4, dan kun je vergelijken.

Beter kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
Ik heb inmiddels een iPhone 4 gekocht, jawel, een echte. Ik heb eens beter naar de foto's van dat artikel gekeken en je ziet toch wel veel verschil, dus daar heb ik op gelet tijdens mijn aankoop.
Ik denk dat iemand die zich hier niet in verdiept er mooi in trapt, je zou maar op zo'n manier opgelicht worden en zo'n 400 euro uitgeven aan een iphone clone..
Bedankt in ieder geval voor de reacties, ik denk dat meer mensen hier wel baat bij zullen hebben, vooral de mensen die voor het eerst een iPhone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
laurentbas schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:26:
De doos is ook vaak te dik (check de plaatjes op marktplaats maar eens) De originele Iphone 4 doos is ongeveer 3 cm hoog.
Er zijn in Nederland best veel iPhones uit het Verenigd Koninkrijk in omloop. Deze hebben een doosje dat even groot is als het 3G(s) doosje, omdat er in UK een veel grotere lader wordt gebruikt. Groter doosje hoeft dus geen nep product te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Je trapt er snel in als er geen echte naast ligt...
Ik heb geen echte, dus maar besloten om een nieuwe te kopen. Nu een een 4 los kopen en in oktober verkopen om los 4S/5 te kopen of nu te wachten op de 4S/5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 22:53

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb ooit een keer een iphone 3G gekocht in een haagse achterbuurt, hij was hagelnieuw en werkte na 2,5jaar nog prima. Ik betaalde toen iets van 375 euro als ik het goed heb. Sommige aanbiedingen kunnen verdacht overkomen maar hoeven dat niet te zijn. Bij oplichting klopt vaak iets totaal niet, of alles is perfect uitgedacht.
Ik zou in iedergeval nooit in je eentje gaan, en als je hem koopt kun je ook later gaan pinnen? Een verkoper thuis ontvangen is vaak vragen om problemen..
Een goeie tip, is om iemand op te bellen en een afspraak te maken. Je reserveert zijn product en later laat je een vriend bellen. En schat je kansen in... hehe

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van de week er een gehaald die was 220 euro dus het kan wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb eens een nagelnieuwe HTC gekocht, afgesproken locatie: centrale hal van UMC Utrecht. ;)
Pagina: 1