Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 18:48
Hallo,

Weet even niet of ik in het goede gedeelte zit, maar heb een probleem met mijn interne geheugen.
Ik heb een x64 quadcore van intel, 4gb geheugen. Op het moment heb ik alleen Utorrent, en google chrome aanstaan, en vanuit het niets loopt mijn geheugen vol van wat normaal rond de 900 mb ligt, naar 3900 mb.

Als ik bij de broncontrole kijk, blijven de huidige processen gewoon hetzelfde en ook ook de toegewezen (kb) blijft hetzelfde. Op het moment dat dat gebeurt wordt de computer enorm traag, omdat hij natuurlijk niets meer in het geheugen kan wegzetten.

Weet iemand misschien wat hieraan kan doen, of wat ik kan nakijken?

Het is dus een x64 m9470 quadcore 2,67ghz. Met 4 gb geheugen, en draait op windows 7 ultimate.

Bedankt alvast voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je taskmanager opent, heb je dan ook het vinkje met processen voor alle gebruikers aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 16:37
m waarschijnlijk een memory leak in een programma dat je gebruikt, of je moet wel heel veel torrents draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:57
Een mogelijk is ook malware. Heb je een virusscanner draaien en/of Ad-Aware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
Het vinkje van processen voor alle gebruikers staat al uit, dus die kan het niet wezen.
Op het moment maar 1 torrent aan het draaien, dus wat dat betreft valt het mee.

Ik heb op het moment virusbeveiliging nod32, icm ad-aware en spybot S&D.

Het gebeurt eigenlijk op willekeurige momenten, en is de ene keer iets erger als de andere.
Het beste is dat ik hem even 5 min laat draaien, zonder iets te doen, en dat gaat het weer terug naar normaal.
Als ik dingen ga proberen, zoals de verkenner openen, of internet opstarten, dan kan het wel eens langer duren dan normaal voor hij weer op normale hoeveelheid ram draait. En hij is dan natuurlijk ook ontzettend traag, heb 1 keer gehad dat hij hierdoor crashte, en ik de pc opnieuw op moest starten.

Dus eigenlijk is het zoeken naar een programma wat zo enorm veel geheugen vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

Koppensneller

winterrrrrr

Je moet dat vinkje juist even wél aanzetten. Zo zie je alle processen op de computer (en niet alleen die onder jouw gebruikersnaam) en moet het niet moeilijk zijn om te zien welk proces je geheugen op eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ad aware en spybot moet je ook niet laten draaien. Vooral de teatimer van spybot is pure ellende.

En inderdaad, vinkje bij gebruikers AAN, dan moet je zien waar het geheugen heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 23:05
Windows 7 gaat na aan aantal minuten zonder gebruik automatisch dingen doen als defragmenteren en dat soort zaken om je computergebruik te veraangenamen. Misschien dat deze processen wat traag afsluiten of dat ze te snel opstarten? (check deze instellingen even?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
Oke, ik zal dit even checken, vinkje heb ik aangezet, maar is even lastig om te zien omdat het probleem zich op het moment niet voordoet. De teatimer.exe neemt op het moment inderdaad het meeste geheugen in beslag, maar is eigenlijk niet zo schokkend.

Gezien het bestand svchost.exe ook hoog uitkwam qua geheugen tijdens dit probleem, heb ik dit even gegoogled en kwam op deze pagina:

http://www.vistaheads.com...ccessing-media-files.html

Nu ik me bedenk dat dit meestal gebeurd als ik mappen open met videobestanden er in. Heb ik de service die hier aan verbonden is even gestopt, nu even afwachten of het probleem nog terug komt.

Zal ook nog even kijken hoe dat zit met de defragmentatie instellingen.

Bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:19
KoploperMau schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:33:
Windows 7 gaat na aan aantal minuten zonder gebruik automatisch dingen doen als defragmenteren en dat soort zaken om je computergebruik te veraangenamen. Misschien dat deze processen wat traag afsluiten of dat ze te snel opstarten? (check deze instellingen even?)
Windows doet dit pas als het zichzelf in Idle stand zet en niet terwijl je met de computer bezig bent, en daarbij stopt het binnen 10 seconden sowieso met de taken die het dan uitvoert.

Maak eens een printscreen van je Processen gefilterd op geheugen gebruik (Aflopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
Ben even op vakantie geweest, dus even niet gebruikt. Nu weer volop in gebruik, en het probleem is er nog steeds, sterker nog, er is een probleem bij gekomen.

Eerst even de printscreen van mijn taakbeheer, dit is alleen weer niet als het probleem zich voordoet, maar toch gebruikt hij hier al de helft van het geheugen, terwijl ik alleen chrome en messenger geopend heb.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/zswub6.png

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/8wgjky.png

Zijn twee afbeeldingen, want het paste niet op 1, zoveel processen zijn er geopend.

Het tweede probleem is, ik ben via de hdmi naar mijn tv (pc monitor zit aan digitale input) aan het kijken, naar een uitzending bij rtl gemist, niets aan de hand, tot op gegeven moment het beeld/geluid weg valt, en de tv aangeeft, geen signaal ontvangen. Vervolgens kijk ik op mijn pc monitor, en ook daar heb ik geen signaal meer. Maakt niet uit wat ik doe aan toetsencombinaties, muis bewegen, de enige manier om nu weer beeld te krijgen, is om de powerknop ingedrukt te houden, en wachten tot hij uit is, om hem vervolgens weer opnieuw op te starten. Ik heb een keertje bij het opstarten, zo'n hardware test laten uitvoeren, dan zegt hij processor ok, bij geheugen is hij vervolgens even bezig, om bij zo'n 95 procent weer het beeld weg te laten vallen. 1 keer op de powerknop drukken is op dit moment genoeg om de pc uit te zetten.

Kan dit ook door het geheugenprobleem komen? Of is 1 van de geheugenbankjes misshien defect? Of ligt het toch bij de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik heb hetzelfde probleem gehad met 1 van m'n pc's. De fout kwam na een of andere windows update. Ik heb een restorepoint gebruikt van voor die update en toen windows update uitgezet. Niet bevorderlijk voor de veiligheid maar het is toch maar een htpc zonder andere functies.

Met wat testen kan je vast wel uitvinden welke update het is die het probleem veroorzaakt.

Overal de nieuwste drivers installeren is vast ook niet verkeerd. Als je windows opnieuw installeert denk ik dat je het probleem ook niet meer tegenkomt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bij geheugen is hij vervolgens even bezig, om bij zo'n 95 procent weer het beeld weg te laten vallen
Dit is natuurlijk geen goed nieuws, gebruikte je hier memtest?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
Nee, ik heb hiervoor de standaard tool van hp voor gebruikt. Als je de pc opstart, gelijk F9 indrukken om naar ''diagnostic's'' te gaan. Dan doe hij eerst de processor zonder problemen, en heb net nog even een keer gedaan, maar het blijkt zelfs bij 86% zo te zijn. Beeldscherm krijgt dan geen signaal meer van de pc.
Dit is dan powerd via pc-doctor.

Ik zal memtest wel even uitvoeren, kijken wat er gebeurt.

Edit: Memtest komt niet echt verder. Wel heb ik de ram geheugen test van windows 7 gedaan, en daarbij precies hetzelfde als bij de hp test, beeldscherm krijgt geen signaal meer en moet de pc opnieuw opstarten.

Kan ik hieruit concluderen dat 1 of allebei de geheugenbankjes hun beste tijd gehad hebben? Wat ik wel erg snel vind na nog geen 2 jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Rayman1987 op 08-08-2011 22:17 ]

Pagina: 1