Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows server 2008 R2 Standard, hoe hyper-v te gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Windows server 2008 R2 Standard geïnstalleerd voor m'n werk.

Nu wil ik graag Hyper-V manager gebruiken om een image te laden en aan het werk te gaan met deze virtuele omgeving. Kan iemand mij vertellen waar ik Hyper-V manager kan vinden ? Moet ik soms de service ergens starten ? Via google krijg ik alleen Hyper-V Server... Bedankt voor de hulp!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Eerste hit op Google levert mij: Hyper-V Server 2008 R2 maakt het wel héél makkelijk.

Uit je verhaal is niet echt op te maken wat je al gedaan hebt. Installatie lijkt mij vrij...noodzakelijk ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23
Volgens mij moet je eerste Hyper-V installeren, maar het is een tijdje terug dat ik het gebruikt hebt. Die kan je vinden onder Server Manager -> Roles -> Add Roles kun je Hyper-V server toevoegen. Hierdoor krijg je ook de manager.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 20:40
Hyper-V is een role, weet niet of hij in Standard zit.

Verwijderd

Wil je de vhd enkel laden (als een externe schijf), dan kan je dit doen via de Server manager -> storage -> Disk management met rechter muisknop aanklikken en kiezen voor attach vhd.

In Standaard R2 zit hyper-V standaard inbegrepen.

Verwijderd

Topicstarter
@lier

knip
Modbreak:Ophouden met dergelijk commentaar

@reyntjensw + madg0blin bedankt!

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 26-07-2011 10:23 ]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Ik dacht ook dat je Hyper-V wou installeren volgende keer iets duiderlijker vragen

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde het ook installeren, maar het is kennelijk een role :)

Nog een vraag: is het ook mogelijk om dezelfde hyper-v tool te gebruiken ,als net door jullie aangegeven, in windows 7 ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou als ik jou was mezelf eens in de materie gaan verdiepen voordat je nog meer van dit soort.... onnozele vragen gaat stellen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
haha! bedankt iig.

Kan je misschien een klein tipje van de sluier oplichten waarom het een onnozele vraag is ??

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:24:
haha! bedankt iig.

Kan je misschien een klein tipje van de sluier oplichten waarom het een onnozele vraag is ??
Omdat dit vrij basic stuff is en je met google na 2 hits al had kunnen zien dat dit niet mogelijk is.

https://discord.com/invite/tweakers

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:47:
Nu wil ik graag Hyper-V manager gebruiken om een image te laden en aan het werk te gaan met deze virtuele omgeving. Kan iemand mij vertellen waar ik Hyper-V manager kan vinden ?
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:06:
Nog een vraag: is het ook mogelijk om dezelfde hyper-v tool te gebruiken ,als net door jullie aangegeven, in windows 7 ?
Sorry, maar het is hier geen helpdesk. Iedereen wil je wel helpen met problemen, maar je zult wel duidelijker aan moeten geven waar je tegenaan loopt en wat je zelf al geprobeert hebt om het op te lossen.
  • Loop je vast tijdens de installatie?
  • Kun je de management console niet vinden?
  • Wat bedoel je met Hyper-V tool?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:06:
ik wilde het ook installeren, maar het is kennelijk een role :)

http://blogs.technet.com/...manager-on-windows-7.aspx

Verwijderd

Ik heb Windows server 2008 R2 Standard geïnstalleerd voor m'n werk.
En ook dit voegt niets toe.

[ Voor 49% gewijzigd door Question Mark op 26-07-2011 11:33 ]

Pagina: 1