Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 13:45
Via een overdracht heb ik een klant in mijn beheerportfolio gekregen, met een beetje lastige situatie. De klant heeft een aantal mailboxen via exchange met bijbehorende distributiegroepen, en daarnaast een aantal pop3 boxen bij een andere leverancier.

De Exchange haalt de mail op via de pop connector, en dat is verre van ideaal. Het duurt lang voordat mail van extern eindelijk aankomt, het wegsturen van mail gaat gepaard met diverse "invalid header" meldingen (al kan dat ook een verkeerde instelling in de exchange zijn, of ligt het aan de SMTP server van de provider).

De POP mailboxen hebben geen problemen, althans, de mail staat lokaal en de backup daarvan is ook maar twijfelachtig.

Wat zou jullie advies zijn in deze situatie? Ik kan het MX record wijzigen en door laten sturen naar de exchange server, maar dan lopen de POP boxen weer niet goed. In die situatie zou ik de exchange ook het POP verkeer moeten laten afhandelen, zodat die verder kan distributeren.

Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Kan ik ook nog met meer succes 3rd party pop connectors gebruiken?

Alvast bedankt,

Groeten,

KL

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Om welk OS gaat het hier? Gaat het via een Small Business Server?

[ Voor 197% gewijzigd door artharpe op 25-07-2011 16:41 . Reden: excuus, verkeerde interpretatie ]

• KLK
Inderdaad, een SBS2011 server.

De POP connector hiervan schijnt niet al te best te zijn, kunnen jullie dat bevestigen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Ik zou zelf bij het begin beginnen:

- Is het nodig om verschillende mail adressen te hebben (en te houden) via verschillende providers?
- Ondersteunen de providers andere protocollen als pop?
- Heeft het ooit goed/naar tevredenheid gewerkt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KLK
Een tijd terug liep alles via POP3, alles was toen naar wens, alleen centrale mappen, taken agenda's en dat soort dingen liep minder lekker (omdat er vrij weinig centraal geregeld was).

Ik ga inderdaad even contact opnemen met de leverancier.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik zou alle mail op de Exchange laten bezorgen en dan de POP server op de exchange inschakelen en dan de mensen die met POP moeten werken kunnen dan via POP de mail van de exchange afhalen!

• KLK
@jjbstolk
Dat is inderdaad ook de situatie waar ik aan dacht. Na nadere controle blijkt het over 250 pop boxen, en 15 exchange adressen. Ik zou dus heel veel mail over moeten zetten.

Verwijderd

KLK schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:06:
Dat is inderdaad ook de situatie waar ik aan dacht. Na nadere controle blijkt het over 250 pop boxen, en 15 exchange adressen. Ik zou dus heel veel mail over moeten zetten.
Ja maar ik zou toch opteren om alles op de exchange server te plaatsen. Het zal op termijn eenvoudiger zijn in beheer, vooral als je de exchange volledig zelf beheert.

Indien het een exchange 2003 of 2007 is kan je gebruiken maken van een tools als deze voor de migratie van de pop+boxen: http://www.msexchange.org...ransport-suite-part1.html Hiermee kan je in bulk pop-boxen migreren van eender welk extern bron naar de Exchange server.

• KLK
Oke thnx, ik ga er naar kijken.

Tot die tijd zal ik gaan experimenteren met andere pop connectors, kijken of dat iets uitmaakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:12:
[...]
Ja maar ik zou toch opteren om alles op de exchange server te plaatsen. Het zal op termijn eenvoudiger zijn in beheer, vooral als je de exchange volledig zelf beheert.
250 pop-boxen? En nu maar hopen dat dat niet allemaal afzonderlijke mailenabled accounts zijn over meerdere maildomains want dan wordt het nog leuk met SBS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1