Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win 7/Win SBS 2003] Solidworks 2011 delete files van share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen het netwerk draait bij ons Windows Small Business Server 2003 als DHCP-server, Fileserver, Exchangeserver. De client-computers hangen in het domein en werken naar behoren bij het opstarten worden share's die bij de user-groups-police horen toegevoegt aan de computer tot hier werkt het allemaal goed.

Nu wil een client een windows 7 x64 bit systeem met daarop Solid Works 2011 geinstalleerd alleen dan gaat het fout. i.v.m. de groote word Solid Works 2011 op het systeem zelf geinstalleerd tijdens de installatie zien wij geen foutmeldingen of iets dergelijks. Na enkele weken gebeurt het dat de share's waar de gebruiker toegang tot heeft helemaal gedeleted worden in de zin van de bestanden worden verwijderd van de server. Omdat de gebruiker binnen het netwerk toegang heeft tot 3 gezamelijke schijven leverd dit dus problemen op. Zowel de software leverancier als een extern IT bedrijf kan het probleem niet vinden.

Wij zijn dan ook radeloos aangezien dit al 3x gebeurt is en nog steeds geen oplossing gevonden is.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat verwacht je dan van ons, als je niks kunt vinden? Sorry, maar wij hebben ook geen glazenbol, en kunnen weinig zonder foutmeldingen.

Je zou auditing aan kunnen zetten en dan specifiek object access, maar dit kan behoorlijk wat extra performance kosten op je servers.

Ik zou er trouwens wat harder in gaan zitten, zoals ik begrijp gebeurt dit door een bepaalde user. Ik zou die user van z'n access ontnemen totdat het probleem duidelijk is, en hem wellicht alleen de default groepen toekennen binnen je organisatie zodat ie in wel wat werk kan doen, maar geen schade meer kan aanrichten.

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 25-07-2011 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
shadowman12 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:26:
Wat verwacht je dan van ons, als je niks kunt vinden? Sorry, maar wij hebben ook geen glazenbol, en kunnen weinig zonder foutmeldingen.

Je zou auditing aan kunnen zetten en dan specifiek object access, maar dit kan behoorlijk wat extra performance kosten op je servers.

Ik zou er trouwens wat harder in gaan zitten, zoals ik begrijp gebeurt dit door een bepaalde user. Ik zou die user van z'n access ontnemen totdat het probleem duidelijk is, en hem wellicht alleen de default groepen toekennen binnen je organisatie zodat ie in wel wat werk kan doen, maar geen schade meer kan aanrichten.
Het rare is als wij auditing aanzetten dat wij ook geen informatie krijgen. Ook in de logfiles van SolidWorks word niks weergegeven. Het gaat enkele weken goed en dan ineens is alles verwijderd waar de user toegang tot heeft, eerst dacht ik dat het aan de user lag maar als ik zelf ben ingelogt gebeurde het ook. Zowel SolidWorks als de IT leverancier kan het probleem niet vinden.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:14:
[...]

Het rare is als wij auditing aanzetten dat wij ook geen informatie krijgen. Ook in de logfiles van SolidWorks word niks weergegeven. Het gaat enkele weken goed en dan ineens is alles verwijderd waar de user toegang tot heeft, eerst dacht ik dat het aan de user lag maar als ik zelf ben ingelogt gebeurde het ook. Zowel SolidWorks als de IT leverancier kan het probleem niet vinden.
Pfff, dan wordt het lastig. En wat gebeurt er als je Solidworks uitschakelt, treedt het probleem dat nog steeds op?
Is de server voorzien van de laatste Microsoft patches?
Kun je stap voor stap beschrijven wat voor acties je doet en wat je ziet met bijvoorbeeld Process Explorer op het moment dat die bestanden worden verwijderd. Heb je op eventuele virussen gescand?

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 25-07-2011 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
shadowman12 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:21:
[...]

Pfff, dan wordt het lastig. En wat gebeurt er als je Solidworks uitschakelt, treedt het probleem dat nog steeds op?
Is de server voorzien van de laatste Microsoft patches?
Kun je stap voor stap beschrijven wat voor acties je doet en wat je ziet met bijvoorbeeld Process Explorer op het moment dat die bestanden worden verwijderd. Heb je op eventuele virussen gescand?
Als solidworks word verwijderd is het probleem ook weg. Als oplossing hebben we nu maar een downgrade naar xp x64 gedaan dan is het probleem ook weg. Zowel de server als werkstation waren voorzien van alle patches. Volgens de specs moet Solidworks perfect draaien op 7 x64. Het syteem hebben we ook gescant op virussen maar het was een nieuw systeem uit de doos en het probleem treed meestal tussen de 1 a 2 weken op, soms ook wel 3 weken echt heel verschillend. Je begrijpt dus ook dat we heel moeilijk het probleem kunnen reproduceren het is wel eens tijdens het werken gebeurt, bij het afsluiten. Maar het vaakst tijdens het werken ' spontaan ' als ze midden in een tekening zitten. In de explorer zie je ook helemaal niks apparts staan :( Maar de vraag is of SBS 2003 samen met Windows 7 x64 het probleem is of Solidworks. Daarintegen gebruiken ze op de administratie ook windows 7 en dat werkt perfect.