Laatst heb ik voor mijn ouders een nieuwe computer in elkaar gezet. Onderdelen: Core i5, 2x4gig DDR3, MSI H61MU-E35(b3) mobo, Hitachi 1tb HD en Coolermaster voeding. Er zijn twee problemen:
Er komt een hoge irritante piep uit de computer. Ik heb even gezocht en het is waarschijnlijk een condensator ofzo. Het vreemde is dat als ik heel snel scroll het piepje stopt. Zodra ik stop met scrollen komt het meteen weer terug. Ook als ik met backspace tekst verwijder is de piep weg. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Een ander probleem is dat de computer af en toe vast loopt. Vanuit het niets staat het beeld stil en komen er flikkerende horizontale lijnen op het scherm. Toetsenbord en muis doen niets meer, ook numlock en het lampje van de muis staan uit. Het irritante piepje is ook gelijk weg. Enige oplossing: opnieuw opstarten.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- temperatuur is 45 graden volgens de BIOS (direct na reboot)
- van alle drivers de nieuwste versie van internet gehaald en geïnstalleerd.
- op internet gekeken naar een oplossing
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Er komt een hoge irritante piep uit de computer. Ik heb even gezocht en het is waarschijnlijk een condensator ofzo. Het vreemde is dat als ik heel snel scroll het piepje stopt. Zodra ik stop met scrollen komt het meteen weer terug. Ook als ik met backspace tekst verwijder is de piep weg. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Een ander probleem is dat de computer af en toe vast loopt. Vanuit het niets staat het beeld stil en komen er flikkerende horizontale lijnen op het scherm. Toetsenbord en muis doen niets meer, ook numlock en het lampje van de muis staan uit. Het irritante piepje is ook gelijk weg. Enige oplossing: opnieuw opstarten.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- temperatuur is 45 graden volgens de BIOS (direct na reboot)
- van alle drivers de nieuwste versie van internet gehaald en geïnstalleerd.
- op internet gekeken naar een oplossing
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.