Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe computer loopt vast en heeft irritante piep.

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst heb ik voor mijn ouders een nieuwe computer in elkaar gezet. Onderdelen: Core i5, 2x4gig DDR3, MSI H61MU-E35(b3) mobo, Hitachi 1tb HD en Coolermaster voeding. Er zijn twee problemen:

Er komt een hoge irritante piep uit de computer. Ik heb even gezocht en het is waarschijnlijk een condensator ofzo. Het vreemde is dat als ik heel snel scroll het piepje stopt. Zodra ik stop met scrollen komt het meteen weer terug. Ook als ik met backspace tekst verwijder is de piep weg. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Een ander probleem is dat de computer af en toe vast loopt. Vanuit het niets staat het beeld stil en komen er flikkerende horizontale lijnen op het scherm. Toetsenbord en muis doen niets meer, ook numlock en het lampje van de muis staan uit. Het irritante piepje is ook gelijk weg. Enige oplossing: opnieuw opstarten.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- temperatuur is 45 graden volgens de BIOS (direct na reboot)
- van alle drivers de nieuwste versie van internet gehaald en geïnstalleerd.
- op internet gekeken naar een oplossing

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

• Lazerballz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 10:56
Gebeurt het ook als je alles los koppelt (HD, DVD al dat soort dingen)?
Krijg je die piep al meteen bij het aan zetten?

Als ik jou was zou ik met je moederbord met geheugen en cpu en je videokaart er op naar de winkel gaan en laten testen. Mits je natuurlijk alles bij de zelfde winkel heb gekocht.
Zij hebben spare parts en kunnen zo beter achterhalen waar precies het probleem zit.
Dit zou overigens gewoon een service van ze moeten zijn.

Bijna elke winkel waar ik mijn hardware heb gehaald zetten meteen het geheugen en cpu er op en testen dan of deze opstart.

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
heb je de 4 pins molex wel aangesloten achter de usb poorten op het i/o shield

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen is die piep Coilwhine. Hierbij heb je gewoon recht op garantie ;) .
batsma schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:54:
heb je de 4 pins molex wel aangesloten achter de usb poorten op het i/o shield
Welke molex connector heb je het over?

Als je de 4 pins CPU connector bedoelt, deze MOET hij wel hebben aangsloten. Anders kwam hij nog niet eens in de BIOS :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• E-jey
  • Niet online
De piep krijg ik alleen in windows. Als ik in de bios blijf zitten krijg ik geen piep. Ook niet na een paar minuten wachten. Zonder HD kom ik niet verder dan de bios.

Alle onderdelen heb ik bij computerland gehaald. Ik denk dat ik daar maar eens heen ga. Even lezen wat coilwhine precies is. Bedankt!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je toevallig een modulaire voeding van Coolermaster, de M700?

If so, join the club:

http://forum.coolermaster...14&t=10552&st=0&sk=t&sd=a

Je kan kijken of je een nieuwe kan krijgen, maar het probleem komt vaker voor in die modellen.

Xbox Live ID:Notna8310

• E-jey
  • Niet online
Het is geen M700, maar een RS-400-PSAP-J3. Ik ben nog even aan het testen of het geluid uit de HD komt.

Zou er een verband kunnen zijn tussen de vastlopers en de piep? Over de piep maak ik me nog het minst zorgen, mijn ouders horen het toch niet :P Maar de spontane vastlopers zijn erg irritant. In de windows log bestanden staat overigens ook niets.
Pagina: 1