Kabels en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• koenb85
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 11:52
Hallo,

ik heb wat gezocht in dit forum, maar ik vind nergens een echt antwoord op mijn vraag.
Ik ben van plan om het volgende te kopen:

- Pioneer VSX-921
- 2x Boston Acoustics A25

Mijn vraag is hoe ik deze speakers op de av receiver moet aansluiten. Ga ik met hetvolgende toekomen?Heb ik met dit gerief genoeg om deze speakers te verbinden met de reciever? Zijn de onderdelen die ik gekozen heb voldoende voor deze speakers en receiver?

[ Voor 3% gewijzigd door koenb85 op 25-07-2011 14:23 ]

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01 13:43
Dag Koen,

Ben zelf ook aan het kijken naar speakerkabels, er is echter zoveel keus dat je al snel de weg kwijt raakt.

Banaanstekkers zijn handig als je veel veranderd kwa kabels, wat meestal toch niet het geval is. Ze worden meestal gebruikt omdat het er mooier uitziet ;) Als je ze wilt gebruiken kun je zelf kiezen om er 4 te gebruiken, dus zowel voor de speaker als versterker of maar een van beiden.

Het nadeel van kabels kaal aansluiten, wat meestal wordt aangeraden, is dat je ze na een bepaalde tijd opnieuw zal moeten aandraaien omdat er oxidatie plaats vind. Tenminste dat heb ik ergens gelezen dacht ik :P

4mm kabels voor kleine afstanden is overbodig, 1,5 of 2,5mm zal ruim voldoen..
De onderdelen die je gekozen hebt zullen wel voldoen, maar ik zou een dunnere kabel nemen, scheeld weer in prijs..

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Bij de bouwmarkt hebben ze ook prima en lekker dik speakerkabel voor 25 euro per 20 meter (prima spul). Als je pluggen wil gebruiken, dan kan je ook deze pakken:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=270683544677 (mag eigenlijk niet, maar ik heb ze zelf net ook besteld en ga er 8 over houden, als de een DM doet dan kan je ze voor een paar euro overnemen)

Je hoeft trouwens geen pluggen te gebruiken, je kan de kabel ook gewoon erin draaien.