Nu hoop ik natuurlijk dat ik dit goed geplaatst heb, immers er zijn al bbg-topics voor htpc's en servers, maar om dat dan toch maar te bundelen dacht ik dat ik een eigen topic nodig had...
Door dat mijn tv zo ongeveer tegen de meterkast aan hangt, zag ik er wel iets in om een htpc met een server te combineren. Hoe dacht ik dat te doen?
Nou zo ongeveer:
-Software:
Via virtualisatie worden bieden os'en tegelijk gedraaid: Ubuntu Server/ iets lichters misschien> ftp, mail ontvangst,nas,download en eerst XP(mediaportal, want:, maar later waarschijnlijk en Mythbuntu-achtig os, dat films/ muziek afspeelt en tv opneemt.
-Hardware:
Intel® Core™ i5-2400S
Vt-d capable moederbordje: Dat is moeilijk te vinden zeg, P8Q67-M DO???, (anders moet ik die eis maar laten vallen, vt-d blijkt toch niet zo breed aan drivers te zijn) En er moeten ook pci poorten voldoende zijn.
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
3x Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA6(suggesties nog altijd welkom)(raid5)
6850 powercolor 1gb[hoe ik daar nou bij kwam, nee moet wel een graadje] echter... er komt wel nog iets "groots" in: HD 6670 powercolor 1gb
+450watt bronze/silver/gold voeding(maar niet overdreven)
Loont een geluidskaart nog de moeite?
Terratec Cinergy C PCI HD
Behuizing wordt gewoon een kartonnen doos waar alles in past
(bij wijze van spreke dan)
Alvast bedankt voor jullie ongezouten kritiek
Door dat mijn tv zo ongeveer tegen de meterkast aan hangt, zag ik er wel iets in om een htpc met een server te combineren. Hoe dacht ik dat te doen?
Nou zo ongeveer:
-Software:
Via virtualisatie worden bieden os'en tegelijk gedraaid: Ubuntu Server/ iets lichters misschien> ftp, mail ontvangst,nas,download en eerst XP(mediaportal, want:, maar later waarschijnlijk en Mythbuntu-achtig os, dat films/ muziek afspeelt en tv opneemt.
-Hardware:
Intel® Core™ i5-2400S
Vt-d capable moederbordje: Dat is moeilijk te vinden zeg, P8Q67-M DO???, (anders moet ik die eis maar laten vallen, vt-d blijkt toch niet zo breed aan drivers te zijn) En er moeten ook pci poorten voldoende zijn.
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
3x Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA6(suggesties nog altijd welkom)(raid5)
6850 powercolor 1gb[hoe ik daar nou bij kwam, nee moet wel een graadje] echter... er komt wel nog iets "groots" in: HD 6670 powercolor 1gb
+450watt bronze/silver/gold voeding(maar niet overdreven)
Loont een geluidskaart nog de moeite?
Terratec Cinergy C PCI HD
Behuizing wordt gewoon een kartonnen doos waar alles in past

Alvast bedankt voor jullie ongezouten kritiek
[ Voor 4% gewijzigd door Achilles op 25-07-2011 17:52 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |