Harman Kardon TS7 subwoofer blijft in standby (stuk?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334866

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met me harman kardon sub.
Ik heb een TS7 subwoofer en me reciever? (weet niet of je het zo noemt) is een AVR245.

Ik heb sinds een paar dagen geen bass meer , de sub blijft steeds op standby staan.
ik heb het een half jaar geleden ook al gehad, maar toen kregen we hem weer aan de praat door het
knopje aan de achterkant ( auto/on) op auto te zetten,
nu kunnen we proberen wat we willen maar niks werkt :( en we hebben er zelf ook niet echt verstand van :X

voordat hij in zen standby ging,deed hij al een beetje vaag.
met sommige nummers deed ie het wel met andere niet.
als ik een film ging kijken ging de bass aan en uit. :S zeer irritant. (het toen ook de bass helemaal uitgezet
met de knop aan de achterkant)
ik luister muziek enz allemaal via me computer en een stekkertje naar me set toe.

Klopt het ook dat me sub stekker uit 4 dingetjes bestaat?
ik bedoel 2 draadjes die in me bas gaan en 2 voor in me reciever.
want we gebruiken maar 1 draadje die me bas in gaat en 1 draadje die me reciever in gaat.
ze heten allebij audio L.

sorry dat ik het niet heel duidelijk kan uitleggen,maar ik heb er zooo geen verstand van.

verder heb ik ook geen garantie meer op dat ding en de winkel waar me schoonouders hem toen gehaald
hebben is falliet.:S

weet iemand misschien iets of is het echt stuk :( ?

alvast bedanktttttt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik uit je vage verhaal opmaakt is dat je enkel de L-inkerzijde hebt aangesloten en dat de andere aansluitingen waar geen draad in zit de R-echterzijde zal zijn. Het spreekt natuurlijk voor zich dat je beide aan moet sluiten. Maar je verhaal is niet heel duidelijk dus meer kan ik er ook niet van maken. Maak anders eens een foto van de aansluitingen op je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:52
Lijkt me verstandig inderdaad dat je eerst even rustig je topicstart na gaat lezen, zodat je het verhaal wat duidelijker kan maken! Wat ik eruit op kan maken is hetzelfde wat Xenergy zegt, je mist waarschijnlijk een kabeltje. Het enige is dat dit niet verklaart waarom het probleem zich nu ineens voordoet, en normaal gesproken niet! Maak even een foto van de achterkant, en probeer bij je volgende post wat duidelijker uit te leggen wat er aan de hand is!

Edit; en in plaats van dingetjes en zusjes en zo'tjes, gebruik gewoon de naam ervoor; stekkertje, ipv dingetjes, garantie op dat "ding", dat ding heet gewoon een subwoofer ;) en beschrijf "een beetje vaag" eens etc ;). Plus; de winkel waar jij hem hebt gekocht is niet de enige winkel die er verstand van heeft he ;). Harmann kardonn zal zelf bijvoorbeeld ook een support lijn hebben, of misschien een Expert winkel oid ;).

[ Voor 32% gewijzigd door Bloemstukje op 25-07-2011 14:05 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de originele kabel gebruikt?
Mijn sub bleef ook aan en ging niet in stand-by, dit kwam door een verlengsnoer die ik had gebruikt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey allemaal,

ik heb net een paar fotos gemaakt,hoop niet dat ze wazig zijn:S

ik heb niks verandert aan de aansluiting ( ik word al duizelig als ik ernaar kijk 8) )
en als ik hem op de ON schakelaar zet.
blijft de SUB gewoon op standby ( ook als ik de SET helemaal uiitzet en daarna weer aan doe)

en ehm ja ik dacht als vrouw zijnde ook dat je niet voor niks 2 stekkertjes hebt en dat je ze allebij moet aansluiten., maar het gekke is de sub heeft het gewoon altijd op deze manier gedaan :/

oke en om het hele verhaal kort maar compleet te maken , dit is er aan de hand :
me subwoofer blijft in zijn standby stand staan.
Heb het al is eerder gehad ,heb toen een knopje omgezet (dat auto/on knopje) en toen deed me SUB het weer. maar nu kan ik switche met knopjes wat ik wil hij blijft op standby :S
Als ik alles uitzet dan gaat het standby lampje ook uit ,en als ik alles aan zet gaat het standby lampje weer aan,

Hoop dat het nu wat duidelijker is ? :P

en ja de stekkertjes die hebben allemaal verschillende namen XD dus worden het voor mij dingetjes en dingen hahahahha.
En indd is de winkel niet de enige die er verstand van heeft,
had al op de harman kardon site gekeken maar er staan als je ze belt dat je, je vraag in het engels moet stellen :X dan is het tog niet nederlands neem ik aan XD en als ik op deze manier al niet uit me woorden kom,
omdat het over dingen gaat waar ik niet veel verstand van heb dan lukt het in het engels helemaal niet :)

oki hier de fotos hoop dat jullie het kunnen zien.
Afbeeldingslocatie: http://i843.photobucket.com/albums/zz359/yvette3009/red%20stone/P7250006.jpg
de hele achter kan van de reciever.^

Afbeeldingslocatie: http://i843.photobucket.com/albums/zz359/yvette3009/red%20stone/P7250007.jpg
hier heb je de 2 stekkers die van me sub komen ,zoals je ziet heb ik 1 stekker erin en 1 stekker
hangt gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://i843.photobucket.com/albums/zz359/yvette3009/red%20stone/P7250013.jpg
en hier de 2 stekkers waarvan 1 in me sub zit.

http://i843.photobucket.c.../red%20stone/P7250012.jpg
en hier het on/auto knopje ik zie dat het een vage foto is dus hoop dat je het kan zien ?

ehm is het heel erg dat die afbeelding te groot zijn ?
anders moet ik ze straks weer ff deleten.

groetjes ennn thnx alll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Op de auto stand moet je ook een remote kabeltje inpluggen probeer hem eens gewoon aan te zetten, en kijk een wat de sub dan doet.

Eventueel de sub op een front aansluiting hangen "pre-out" dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Niet per ongeluk in de sub de left stekker en in de receiver de right stekker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
Ik zou beginnen met alle kabels die naar je sub lopen los te koppelen en alles opnieuw aan te sluiten. Ook kun je de kabels naar je sub misschien even doormeten want het zou zomaar kunnen dat die stuk zijn. En komop, een beetje Tweaker zegt niet zo snel dat zijn sub stuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
traxion thnx voor de ingeving ik heb geen remote kabeltje :O tominste niet dat ik weet :(

en bedoel je dat ik eventueel kan proberen om die 2 kabeltjes in de pre out gaatjes moet stoppen ?

(sorry dat ik er zo weinig verstand van heb ,wil het ook goed doen niet dat ik een schok krijg ofzo XD )

en loeberce nee hahah allebij het L audio stekkertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Japperr hahaha je bedoelt haaarrrrr.
na meestal ben ik heel geduldig met dingen ,maar met dit niet omdat ik er geen verstand van heb.

ok ok thnx ik ga het vanavond dan even proberen en hoe kan ik het doormeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Anoniem: 334866 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:03:
Japperr hahaha je bedoelt haaarrrrr.
Haha, sorry. Vrouwen en techniek... Is het niet verstandig om er even een man bij te halen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Japperrrr schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:06:
[...]

Haha, sorry. Vrouwen en techniek... Is het niet verstandig om er even een man bij te halen? >:)
Wordt nu huiskamer niveau :D

Maar heb je een multimeter zo ingewikkeld is dat meten niet, je kan trouwens ook de kabel testen door een bron te pakken alla cd/dvd speler en deze op 1 van de inputs te hangen.
Met de kabel die je wilt testen.

[ Voor 3% gewijzigd door TRAXION op 25-07-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okiiee jongens genoeg gegrapt hahha.

ik kan dat vanaaf anders ff aan me vriend vragen.
aangezien hij meer geduld heeft met dat soort dingen dan ik.
maar zelfs hij wist het niet meer :(

dus vanavond kijken off de sub word gepakt als ik de kabel in de pre out uitgang doe,
alles los halen en doormeten ,of via een dvd speler testen.

in ieder geval ik laat me vriend jullie ingevingen nog even lezen en dan hopen dat het werkt.

Ik laat het uiteraad even weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Zet em eens gewoon op 'aan' en sluit alle kabels aan zoals jij denkt dat ze goed zitten. Als er dan nog geen geluid uit komt zal het toch aan de bekabeling liggen lijkt me. Heb je afgelopen dagen iets aangepast of misschien per ongeluk ergens een kabeltje uit getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

FeaR

In GoT we trust

Dat er maar één kabel naar de subwoofer loopt is niet erg. Subwoofer signaal is mono en daarom is één kabel voldoende. Mocht je je ergeren aan de losse kabel kan je altijd een Y-adapter kopen, maar dat terzijde. Dus dat je alleen de "L" van de kabel gebruikt is niet erg. Om de kabel te testen kan je ook gewoon even de "R" kant in de receiver en subwoofer steken. Want zou wel apart zijn als beide aders een breuk hebben en daarom geen signaal meer geven.

Hoor je een brom uit de subwoofer komen als je de signaalkabel een beetje in en uit de aansluiting van de subwoofer haalt? Dus niet de kabel er helemaal goed insteken, maar dat deze de zijkanten van de terminal nog raakt. Normaal zou je dan een brom moeten horen. Mocht dit er niet zijn is de kans dat het niet aan de kabel maar aan de subwoofer ligt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikke hem ehm gewoon aan nu en heb de kabels nog steeds het zelfde ,omdat ik bang ben als ik een kabel in het verkeerde gaatje stop dat ik een schok krijg :O

nee helemaal niks hij begon een paardagen geleden gewoon ineens onder een film aan en uit de gaan.
dus zeg maar aan en dan standby en dan weer aan en dan standby.
dus toen heb ik de sub uitgedaan via de achter kant.

verder gisteren in de handleiding gekeken hoe de sub aan moet worden gesloten maar er staat alleen dit :
de verbindingen naar de subwoofer worden gewoonlijk aangesloten via een lijnniveau audio aansluiting van de subwooferuitgang.
met een subwoofer met een ingebouwde versterker.
Als er een passieve sub word gebruikt gaat de uitgang naar een eindversterker ,waarop dan 1 of meer
subs worden aangesloten.
gebruikt u een actieve sub zonder lijnniveau ingangen, lees dan de instructies die bij de luidspreker zijn toegevoegt .

en ik word hier totaal niet slimmer van ^^^^^^^^^^^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey fear ,
bedankt heb het net geprobeerd
ik hoor dus niks als ik dat doe :S

maar wat ik wel hoor is een heeel inie minie zacht brom geluid.
als ik de sub aan de achterkant uitzet is dat dus weg.
en dat zonder het kabeltje wat u dus zei he.

want met dat kabeltje had het geen effect, geen rare geluiden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Je hebt zowiezo een actieve sub, dus onder dat kopje kun je kijken ;)

Voor de rets kan ik niet zoveel inbrengen, want Fear heeft het meeste hierboven als gezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar ik heb tog een actieve sub mett lijn ingangen ? XD

aaa ok ok naja dan als hij denkt dat het aan me sub ligt ,dan denk ik dat me sub stuk is :( :( :(

en als het echt stuk is kan ik kijken of er een bedrijf is waar ik hem kan laten maken, maar volgens mij is het allemaal zo duur dat ik dan beter een nieuwe kan kope denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Zoek eens in je boekje van de versterker naar de instellingen voor de subwoofer en speakers. Stel deze instellingen *allemaal* opnieuw in. Die instellingen zullen onder andere zijn:
-welke speakers je aangesloten hebt: front L/R, Center, surround L/R, Subwoofer
-het volume per speaker
-grote of kleine speaker
-subwoofer instelling (kies L/R + LFE, dan gaat er altijd bas geluid naar de subwoofer)
-globale instelling of voor alle ingangen apart

Volg gewoon even de instructies in het boekje. Als je dit gedaan hebt weten we dat dit in ieder geval goed staat. Speel dan muziek af (met bas) en zet de versterker op stereo, normaal gesproken moet de subwoofer het nu doen.

Als dat niet het geval is, controleer dan de stekker tussen de versterker en de subwoofer. Sluit bijvoorbeeld het andere plugje aan op de versterker en de subwoofer. Je kan hier echt geen schok van krijgen en anders trek je de stroom stekkers eruit.

Het brommetje wat je hoort is de 50Hz aardlus brom, dit is niet erg en kan opgelost worden. Maar eerst kijken of de subwoofer gaat werken door bovenstaande te doen.

en kun je aub iets beter Nederlands typen, zo irritant dat verkeerde gebruik van *me*, geen hoofdletters en de *n* zit ook niet voor niets in het alfabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
harstikke bedankt lexi.

ik had ook gelezen dat ik de set kan resseten en dan gaan alle instelling weg,
denk dat ik dat het beste dat kan doen en dan alles opnieuw instellen .

en dannn hoop ik echt dat de sub het weer doet.
gehehhe.

Dat brommetje vind ik niet erg daar heb ik geen last van, bedoelde eigenlijk te zeggen dat er nog wel iets van
geluid uitkomt zeg maar :)

Ik ga eerst zo even eten en dan ga ik er weer voor zitten. :)

ik laat het weten of de sub het doet of niet .....

en sorry als u zich ergert aan MIJN type gedrag (internet taal he hahaha)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 334866 op 25-07-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Je hoeft nou ook weer geen u te zeggen, maar een beetje normale volzinnen in plaats van MSN/ping/WhatsApp/SMS berichten is wel fijn op een forum! Dat leest gewoon prettiger en dan is ook vaak het probleem en de oplossing beter te omschrijven.

Resetten en dan opnieuw instellen lijkt mij een prima idee. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, dit is namelijk de enige manier om één voor één de problemen uit te sluiten.

Let er overigens ook even op of er een cross-over (x-over) op de subwoofer zit, zet deze zo hoog mogelijk. Als de subwoofer weer werkt kun je deze namelijk in je versterker regelen, in hetzelfde speaker menu als de andere instellingen. Zet de x-over in de versterker bijvoorbeeld op 120Hz. Later kun je het aanpassen naar wens, nu eerst even geluid krijgen uit dat ding.

Wat je ook nog kunt doen: een telefoon of mp3-speler met een tulp-jack kabeltje (klik) rechtstreeks op de subwoofer aansluiten op de L en R ingangen. Als je dan muziek met bas afspeelt met je alleen de bas horen. Zet wel even de versterker uit als je dit doet voor de zekerheid.

Hoe zit het eigenlijk met het oranje/blauwe LEDje op de subwoofer? Als je de subwoofer op ON zet, gaat dan het LEDje van oranje naar blauw? Als dat niet het geval is dan ligt het inderdaad aan de subwoofer en als je even google erop naslaat dan zul je zien dat daar meer mensen last van hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door lexi op 25-07-2011 16:57 . Reden: LEDje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahahaha oke dan , ik zal eerst in iedergeval de sub resseten enzo.

De cross over is tog dat draai knopje om de bass harder en zachter te zetten ?

Is het trouwens nodig dat als ik alles opnieuw ga instaleren alle boxen aansluit?
want ik heb nu 3 speakers aangesloten de 2 speakers die achter ons horen die heb ik er nog niet op.
Ik vraag het maar voor de zekerheid,want dit word de eerste keer dat ik dit ga doen.

ja dat ledje is en blijft oranje.
Ja ik had indd al gelezen dat er heel veel mensen dat probleem hebben ,en dat hun de sub hebben terug gestuurd en dat hun een nieuwe kregen.
Maar in mijn geval kan dat niet |:(
Ik heb geen garantie meer, die is denk ik wat ik van me schoonmoeder hoorde een half jaar geleden verlopen.
En het bedrijf waar de set gehaald is, is falliet :S .

Dus ik dacht misschien is hier iemand die weet wat het is, want ik wil eerst zoveel mogelijk zelf proberen voordat ik er geld moet voor uitgeven. O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 334866 op 25-07-2011 17:05 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wilde net de instellingen gaan na lopen enzo, maar ik ben zo blond :X
om in het Master menu te kunnen komen heb je een tv nodig,
En mijn tv staat op de grond ingepakt ,omdat ik over 1/1.5 maand ga verhuizen.
Ik heb mijn sub wel al op L/R + LFE en de reciever staat op DOLBY 3 STEREO,
Verder kan ik dus pas kijken als we ons huisje hebben :O

Ik luister muziek en kijk daarom ook films vanaf mijn laptop.
me vriend zei al misschien is het kabeltje die we gebruiken vanaf je laptop naar de reciever niet goed ?
Van het weekend gaan we ook een andere sub erop doen om te kijken of die sub het dan wel doet met die reciever.
en anders moet ik egt wachten tot ik verhuist ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 17:56

DjVe

Hatsaflats!

als het LEDje oranje blijft, zal het hoogstwaarschijnlijk een defect zijn. Probeer inderdaad alles nog eens te resetten en opnieuw aan te sluiten. Als dat niet helpt dan zal hij hoogstwaarschijnlijk wel defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kun je je receiver eens op DTS/Dolby/Direct/Pro Logic zetten ipv Stereo/Mono? Stereo gebruik namelijk enkel je Front Left en Front Right. Of dat automatisch betekent dat ook je sub niet gebruikt wordt weet ik niet, dat weet FeaR wel ;) . Kan me echter voorstellen dat speakers het niet doen als je ze uitsluit in je receiver setup.

Verder vind ik dat je best wat meer moeite mag doen om je taalgebruik aan te passen aan een forum. Internettaal en heel veel smileys is misschien leuk op MSN, maar hier leest het niet gemakkelijk. Overigens is er ook een edit-knopje, waarmee je geen nieuwe reply hoeft aan te maken wanneer je iets wilt posten direct na je laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Ken je toevallig niet iemand in de buurt die het snel even voor je na kan kijken? Het is namelijk heel snel uit te zoeken wanneer je een beetje verstand van audio apparatuur hebt.

Overigens zou ik niet uitsluiten dat je geen garantie of coulanceregeling hebt. Wanneer er een bekend defect aan een product is (op google komt dit defect vaak voor wordt aangegeven) dan kun je bij de fabrikant verwachten (in dit geval harman kardon zelf) dat er wat aan gedaan wordt. Ik neem aan dat de set 2.5 jaar oud is (aangezien de garantie 0.5 jaar verlopen is)? Ik zou een mail sturen naar Harman Kardon met de bevindingen van degene die er naar gekeken heeft (diegene moet er wel verstand van hebben ;) ). Met een beetje geluk kun je de sub laten repareren of krijg je op een andere manier een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
knipje

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 30-07-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Aghanim schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:51:
Kun je je receiver eens op DTS/Dolby/Direct/Pro Logic zetten ipv Stereo/Mono? Stereo gebruik namelijk enkel je Front Left en Front Right. Of dat automatisch betekent dat ook je sub niet gebruikt wordt weet ik niet, dat weet FeaR wel ;) . Kan me echter voorstellen dat speakers het niet doen als je ze uitsluit in je receiver setup.
Als ze de subwoofer instelling op L/R + LFE gezet heeft en de speakers op small, dan doet de subwoofer ook bij de stereo instelling mee. En anders moet ze inderdaad een surround modus selecteren en vervolgens een actie scene aanzetten, bij voorkeur met explosies.

Gezien de ervaringen van andere mensen met deze subwoofer vermoed ik echter dat de subwoofer overleden is.

alsnog maar iets serieus gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Sorry dat ik even niet geantwoord heb, ik ben ziek geweest gehehe.

aan Xenergy:: Ik heb van alles geprobeert ,en me vriend had daar ook al nagekeken maar geen succes.

aan jaapsander: Ik had indd op internet al gelezen dat veel mensen er problemen mee hebben.
Ik heb ook is gelezen dat als er geadviseerd word dat het product (in dit geval de sub) 5,10,15 jaar (ik noem maar een voorbeeld) mee zal gaan, en ik heb 2 jaar garantie erop zitten en het gaat na die 2 jaar stuk, ik alsnog recht heb op een soort garantie.
En toen ik dit probleem eerder had ,ik denk ongeveer 3/4 maanden geleden ,had ik Harman kardon al een mail erover gestuurd.
In het engels, en ik moet nog steeds andwoord krijgen.

Ik deed de sub toevallig net aan om tog nog is te kijken wat hij deed, maar zonder resultaat.
het enige wat we even hoorden was een paar keer achter elkaar plop geluid.

en bij deze zal ik ook geen smilies meer gebruiken.

En nee ik had er geen smilies niks bijgedaan.in de e-mail voor harman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb zowat dezelfde sub en heb één keer meegemaakt wat jij nu meemaakt en dat kwam omdat de sub recht voor een verwarmingsrooster was geplaatst. De subwoofer werd te heet (voeding) en begon in en uit te schakelen (beveiliging?). Door deze voor het verwarmingsrooster weg te halen was mijn probleem snel opgelost en het is sindsdien niet meer voorgekomen.

Voor alle duidelijkheid het volgende nog even;
  • één draad vanaf receiver (versterker) naar de subwoofer is voldoende om deze te laten werken.
  • bij gebruik van de auto-stand hoeft er geen extra kabeltje aangesloten te worden op de "trigger" aansluiting.
    Een voldoende sterk audio signaal vanaf de receiver is afdoende om de woofer automatisch in te schakelen.
Ik denk dus aan een te heet wordende of overhitte (mogelijk defecte) voeding, kijk eens of deze misschien niet onder het stof zit. Staat de woofer wel ingeschakeld in de setup van je receiver? Ik kan deze, op mijn receiver, via een menu aan- of uitzetten.

Edit: gaat het lampje wel even naar wit als je de subwoofer aanzet?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2011 20:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey hardware,

te heet worden zou in mijn geval wel raar zijn want hij staat niet bij me kachel in de buurt..
Ik heb ook gekeken naar de voeding draad ,maar daar is bijna tot geen stof want ik kom daar om de dag om te stofzuigen.( zal er binnen in me sub geen stof zitten ? ).

En van wat ik weet staat hij op me reciever gewoon aan ,want anders kan de sub het nooit eerder gedaan hebben tog ?
en als ik echt in het master menu wil heb ik een tv nodig en die heb ik op het moment niet.

thnx in iedergeval.

Nee het lampje gaat gelijk door naar oranje.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 334866 op 29-07-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Lijkt een beetje op een defect in de electronica. Een hangend relais (die zorgt voor een vertraagde inschakeling) kan je probleem verklaren, een losse soldering kan voorkomen (zie ook bv Harman Kardon Subwoofer, welk onderdeel is stuk? , dezelfde subwoofer, daar was het een soldering binnenin)

Heb je niet iemand in je buurt met wat electronicakennis? Als het idd een slechte soldering is is dat met 10min verholpen. Bespaart je weer een nieuwe subwoofer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey, dank je wel. ik ga morgen even daar naar kijken ik sla de site meteen op.

Ik had net tog zoiets vreemds.
Ik start een spelletje op (counterstrike)
en ineens springt de sub aan.(ondertussen was ik wel al aan het afsluiten ,had teveel lag.)
dus ik had gauw me muziek aangedaan, en toen ging me sub aan en uit aan en uit.
En nu is hij dus weer uit.
en als ik mijn muziek uit doe gaat me sub weer aan uit aan uit (je hoort het ook en het lampje gaat op blauw en oranje

en nee heb jammer genoeg niet iemand in de buurt haha, maar als we erachter komen wat het is
kan me vriend het misschien oplossen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 334866 op 29-07-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En ben je toen ook slim genoeg geweest om nog een keer CS te starten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee whahahha ik wist niet hoe snel ik het hier op moest posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien verstandig om meer zelf te testen en minder te posten aangezien wij geen glazen bol hebben en jij wel kunt zien wat er met je sub gebeurt...Ik neem aan dat je ondertussen CS gestart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ben ik dus nu ook aan het doen.

maar het lijkt me ook niet egt lekker voor de sub als die de heletijd aan en uit gaat.

Ja heb counterstrike ondertusse gestart en als er stiltes zijn waarbij ik niet schiet of loop gaat de sub weer uit en spring het lampje dus op oranje,
als ik ga rennen en ga schieten springt hij weer aan.

als ik cs minimalieseer of afsluit dan gaat het ook aan en uit aan en uit.
als ik muziek aan zet het zelfde .

ik denk misschien stom , maar dat de sub ergens kortsluiting heeft?
of is dat een raar idee?

Het is gewoon raar dat me sub wel het signaal van cs oppakt ,
en niet het signaal van me films en muziek .

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 334866 op 29-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Heb je ook iets anders dan alleen een PC aangesloten op de versterker? Als de subwoofer het signaal van CS wel oppakt lijkt het erop dat er toch in instellingen en dergelijke iets niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Anoniem: 334866 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:06:
Hey,

Sorry dat ik even niet geantwoord heb, ik ben ziek geweest gehehe.

aan Xenergy:: Ik heb van alles geprobeert ,en me vriend had daar ook al nagekeken maar geen succes.

aan jaapsander: Ik had indd op internet al gelezen dat veel mensen er problemen mee hebben.
Ik heb ook is gelezen dat als er geadviseerd word dat het product (in dit geval de sub) 5,10,15 jaar (ik noem maar een voorbeeld) mee zal gaan, en ik heb 2 jaar garantie erop zitten en het gaat na die 2 jaar stuk, ik alsnog recht heb op een soort garantie.
En toen ik dit probleem eerder had ,ik denk ongeveer 3/4 maanden geleden ,had ik Harman kardon al een mail erover gestuurd.
In het engels, en ik moet nog steeds andwoord krijgen.

Ik deed de sub toevallig net aan om tog nog is te kijken wat hij deed, maar zonder resultaat.
het enige wat we even hoorden was een paar keer achter elkaar plop geluid.

en bij deze zal ik ook geen smilies meer gebruiken.

En nee ik had er geen smilies niks bijgedaan.in de e-mail voor harman.
Als je binnen de garantieperiode al een mail naar Harman Kardon hebt gestuurd (en dit aan kan tonen: kopie in je uitgaande mail) dan heb je best nog wel een case om garantie te kunnen claimen. Dat er iets niet helemaal goed is aan die subwoofer (en dan ga ik er nu even van uit dat de aansluiting/aansturing goed is omdat hij het eerst wel goed deed) en dat je zelf te weinig verstand hiervan hebt (en niemand weet in je omgeving) om het op te lossen lijkt mij duidelijk. Voordat je geld gaat uitgeven is het handiger om eerst te proberen of je garantie kan claimen. En om daadwerkelijk garantie te krijgen is het vaak niet genoeg om 1 keer een mailtje te sturen in het engels naar een algemeen HK e-mail adres. Beter is om een stuk doortastender te zijn en naar de nederlands importeur of iets dergelijks te bellen en te overleggen hoe dit opgelost moet worden. Hierbij kun je aangeven dat je een aantal dingen hebt getest naar consult op dit forum en dat het er sterk op lijkt dat de sub defect is. Zorg ook dat je het vorige mailtje naar HK bij de hand hebt en dat je een aankoopbewijs/bankafschrift hebt.
Pagina: 1