Keuze upgrade netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:23
Goedenmiddag,

Ik heb een probleempje met mijn netwerkverbinding en zit verlegen om wat tips om dit op te lossen.

Situatie:
2-onder-1-kap woning in buurt met weinig wireless verbindingen. Mijn ziggo-modem hangt in meterkast tezamen met een Linksys WRT320N router. Naar mijn woonkamer heb ik een bekabelde verbinding, maar helaas is dit niet mogelijk bij mijn kantoor/werkkamer op de eerste verdieping.
Afhankelijk van het weer heb ik een matige tot geen verbinding. Op de Wireless-N band heb ik een betere verbinding, maar deze wordt helaas niet ondersteund door mijn printer en enkele andere wireless apparaten.

Ik overweeg een aantal zaken.

1. het omhangen van WRT320N (zichtbaar in gang/hal, wordt vermoedelijk niet geaccepteerd).
2. aanschaffen van een DLAN set om zodoende een netwerk via stopcontact op te zetten
3. aanschaffen van een extra wireless-G router (jammer dat WRT320N een dual band is en geen dual radio)
4. aanschaffen van een extender + switch (om zodoende een bekabeld netwerk te koppelen in werkkamer te koppelen aan WRT320N)
5. DD-WRT firmware op WRT320N en vermogen wat opschroeven
6. anders nl..

Zijn er mensen die ervaring hebebn met een vergelijkbaar scenario en tips hebben hoe dit op te lossen.

bvd,
René

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, ik heb ervaring met een vergelijkbaar scenario, en er is bijna niets heerlijker dan tóch maar een kabel trekken en die boven in een switch stoppen. Voorkomt een hoop grijze haren.

Waarom is dat in jouw situatie onmogelijk?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 13:24
Is er geen enkele mogelijkheid om een kabel naar boven te leggen?

Je kunt wel met wireless bridges gaan werken, maar je network performance word daar niets beter van. En sowieso als je apparaten op 2 verschillende banden hebt werken is het verstandig om een AP te hebben dat dualband is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33
Ik heb het opgelost met twee Devolo's: inprikken en klaar, zonder gedoe. Nu ging het wel om een PC waarop alleen wat gesurft moet kunnen worden, ik heb eigenlijk geen idee of deze oplossing ook stand houdt als er continue veel bandbreedte nodig is.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou nog kunnen proberen je router in de woonkamer te plaatsen (daar heb je al een kabel heen) om te kijken of je daarmee een betere bereik hebt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:23
Bedankt voor de reacties...

Ik heb nu een kabel naar boven liggen >:) , echter steekt deze onderaan de trap over en loopt deze via de centrale trapboom omhoog. Ook niet acceptabel.

Waarom het niet kan... Ik heb geen vrije leidingen welke naar boven gaan. Als ik vanuit meterkast (of in omgeving omhoog boor kom ik uit in mijn badkamervloer (beton + deklaag). Het heeft mijn voorkeur ook nog steeds (ik overweeg nog de route: door kruipruimte, door ventilatieschacht omhoog naar zolder, dan weer door plafon in werkkamer).

Ik heb eens 2 highspeed dLan-adapters van Devolo gehad. Voor internetten en downloaden werkte dit op zich goed, maar ik wil er nu iets meer overheen jagen.

Router in woonkamer wordt 'm niet meer. Heb net m'n best gedaan om AOP en kabelbende uit woonkamer naar meterkast te krijgen.
Pagina: 1