PC loopt na een uur ALTIJD vast!!

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb een gigantisch raar probleem! Ik heb een oude 486 staan en die loopt altijd na een bepaalde tijd (soms een half uur, soms 3 uur) harstikke compleet vast. Ik heb dan nog wel beeld, dus hij is niet echt uit. Verder kan ik niks! Reageert nergens op, zelfs niet op CTRL-ALT-DELETE. HELEMAAL vast dus :'(

Wie weet waar dit aan ligt, wat ik er aan kan doen, en of me dat (veel) geld kost??

Many zenks

Verwijderd

Lijkt een beetje op een warmte probleem.

/me weet ook wel dat een 486 niet zo warm wordt maar toch lijkt dit er veel op.

Verwijderd

let eens op het verband tussen tussen de duur van het goed draaien en de temperatuur in en rond de kast. Let ook eens op of je computer langer blijft draaien als je de kast open zet. Het zou namelijk een temperatuurprobleem kunnen zijn. Ik weet niet of de proc overgeklokt is zou ik 'm wat lager zetten als dat niet zo is kun je 'm als nog wat lager kunnen zetten.

Suc6 ermee.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ja het lijkt idd een hitte-probleem, ik weet het... maar hij heeft het altijd al gedaan, alleen nu sinds een maand ofzo heeft ie dit. Ik heb m ook niet overgeklokt ofzo, en om m nou NOG lager te zetten... Ik wil er nog graag windows op draaien dusseh... Maar bedankt voor de tips, ik zal eens op de temps letten. Heeft het trouwens zin om een xtra fan te kopen (Als het een hitteprob is)? Vast wel he?

Verwijderd

Yep! Een casefan eventueel maar ja ik heb geen idee wat het prob zou kunnen zijn.

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 20:07 schreef Rancor1984 het volgende:
Ja het lijkt idd een hitte-probleem, ik weet het... maar hij heeft het altijd al gedaan, alleen nu sinds een maand ofzo heeft ie dit. Ik heb m ook niet overgeklokt ofzo, en om m nou NOG lager te zetten... Ik wil er nog graag windows op draaien dusseh... Maar bedankt voor de tips, ik zal eens op de temps letten. Heeft het trouwens zin om een xtra fan te kopen (Als het een hitteprob is)? Vast wel he?
Probeer het met temperatuurverlaging en anders vrees ik dat er iets anders aan de hand is, beetje op misschien?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Laat gewoon je kast openstaan, als ie dan niet vastloopt kun je hem open laten staan, of er een xtra fan inbouwen en weer dichtmaken

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Mmm, ja hij zou wel eens gewoon versleten kunnen zijn... :( ik bedoel hij is al 11 jaar oud ofzo :(

Enneh, nee met de kast open loopt ie net zo hard vast, had ik zelf ook al geprobeert...

Kan het trouwens geen koude-probleem zijn? Dat ie te koud is? Ik bedoel, hij staat in mijn slaapkamer, waar bijna nooit de verwarming aan is, en het zal daar vaak genoeg 10 graden of minder zijn..

Verwijderd

Zet in de bios en in windows de energie beheer uit. Verricht wonderen! ;)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

warmte prob
gewoon kast eraf halen

of een betere cooler

Verwijderd

Iedereen heeft het over een warmte prob.
Lijkt mij niet omdat het al na een uur is en de standaard instelling voor schijven uitschakelen binnen windows is na 1 uur.

Verwijderd

<humormode>

speeltijd op?
gewoon nog een knaak er in gooien

</humormode>

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48
Ik heb nog nooit een 486 met warmteproblemen gezien... Wel met rot ram en rotte cache. Dan kan ie best een tijdje werken, totdat er een kritieke fout ontstaat...:'(

Je zou in zijn bios zijn externe cache kunnen uitzetten en kieken of ie dan ook vastloopt.. En z'n interne cache (niet tegelijk natuurlijk dan weet je nog nie waart aan ligt).

Z'n ram kun je sjekken met DocMem

Regeren is vooruitschuiven

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Kan het zijn dat de instellingen van energie beheer in windows en in je Bios conflicteren. Dan wil íe bijvoorbeeld standby gaan, maar komt er niet meer uit...

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kunnen gecorrodeerde contacten van je simms zijn. Als je simms vergulde contacten hebben, en je moederbord bv zilveren, dan kan dat op den duur slecht contact veroorzaken.

Dit kan natuurlijk ook andersom zijn ;). Vreemde tip: -gum- de contactjes schoon..
Ja serieus :)

Nu eens geen potlood maar een gum!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Je hoeft je kast helemaal niet los te halen... koop een nieuwe koeler!!! :?

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Warmte probleem is mogelijk. Maar ik denk niet dat het is. Ik zou meer in de richting gaan zoeken van het geheugen e.d. Probeer eens wat componenten te verwisselen. Kijken eens of je het op eem bepaalde manier voor elkaar krijgt de PC SNEL te laten hangen. Bekijk dan wat je gedaan hebt... dan kan je vanzelf wel concluderen waar het aan zou kunnen liggen. Van dit soort dingen leer je veel, dat is een positief puntje.

Dat gummen is geen slecht idee!!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
HEEEJ JORDY!!

Sinds wanneer ben jij Tweaker dan??
Pagina: 1