Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 15:26
Ik heb een tijdje geleden een OCZ vertex 64GB SSD aangeschaft. Na dat ik windows erop had gezet had ben ik naar het windows prestatie index gegaan om het te vernieuwen dit resulteerde in een 7.3.

Ik heb in de tussentijd aanpassingen gedaan met ram geheugen en opnieuw de index vernieuwd nu scoort de SSD nog maar een schrale 5,9.

How is that possible? Iemand een oplossing?

Greetz Steven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit de schijf vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
Nog 15 GB over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die performance index zo boeiend dan?
Kijk liever naar echte benchmarks van het ding, zodat je evt kunt achterhalen waar het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

trim? windows XP bijvoorbeeld ondersteund dat niet
Daarnaast moet je volgens mij voor windows 7 de microsoft storage drivers gebruiken voor trim, niet de drivers van je/een fabrikant

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5,9 is de max voor een hardeschijf; windows herkent je schijf dus niet als SSD.

Kun je een AS SSD screenshot posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Terw_Dan schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:26:
Kijk liever naar echte benchmarks van het ding, zodat je evt kunt achterhalen waar het misgaat.
Idd. De windows prestatie index is zo'n beetje de meest onbetrouwbare en niets zeggende benchmark/ index die er is. Ik zou daar absoluut geen waarde aan hechten. Zoals de meneer boven mij al zei: Kijk liever naar echte benchmarks.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Terw_Dan schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:26:
Zijn echte benchmarks zo boeiend dan? Als een benchmark zegt dat je SSD ineens 50% langzamer is geworden, maar je merkt in de praktijk helemaal niks van, dan is er toch nog steeds niks aan de hand :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

Hahn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:36:
[...]

Zijn echte benchmarks zo boeiend dan? Als een benchmark zegt dat je SSD ineens 50% langzamer is geworden, maar je merkt in de praktijk helemaal niks van, dan is er toch nog steeds niks aan de hand :?
Dan is er wel wat aan de hand, maar heb jij er geen last van :+ .

Ik ben het eens met bovenstaande, trek je niet al teveel aan van de prestatieindex en ga benchen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hahn, als je SSD werkelijk 50% langzamer is geworden kan dat komen door een foute configuratie, zoals drivers die geen TRIM ondersteunen. Dat is zeker een probleem wat je wilt fixen ook al merk je op dat moment nog niet de gevolgen van zo'n niet-optimale configuratie. AS SSD kan hier duidelijkheid in geven, omdat het ook de alignment en driver weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
Deze pc heeft de SSD wel degelijk als SSD gekend alleen dan in het begin toen ik hem net ingebouwd had. Hij heeft ook eerst een 7.3 gescoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Het was een voorbeeld :z Ik vind het zo zinloos dat mensen gaan panieken als een stukje hardware opeens 10% minder presteert.

[ Voor 67% gewijzigd door Hahn op 25-07-2011 12:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Installeer eens de nieuwe rapid storage/matrix driver van intel (site)
Dan zou hij weer een 7.3 score moeten krijgen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Idd. De windows prestatie index is zo'n beetje de meest onbetrouwbare en niets zeggende benchmark/ index die er is. Ik zou daar absoluut geen waarde aan hechten. Zoals de meneer boven mij al zei: Kijk liever naar echte benchmarks.
Nou het is toch wel vreemd dat die score opeens aangepast is, of niet? Of je er waarde aan wil hechten is imo een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimmah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:07
heb zelfde ook gehad staat nu weer terug op 7.3 op een of andere manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:41:
[...]
Nou het is toch wel vreemd dat die score opeens aangepast is, of niet? Of je er waarde aan wil hechten is imo een ander verhaal.
Mwah, bij de Win prestatie index verbaasd me dat niet. Je hoeft maar een natte scheet te laten en de benchmark geeft al andere resultaten. 8)7

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
http://imageshack.us/photo/my-images/846/bencht.png/

Dit is de benchmark van AS SSD

[ Voor 6% gewijzigd door StevenNL op 25-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

En nou ga je naar google en vergelijk je dat met wat anderen halen? Eigen inzet is op t.net toch wel vereist..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
waarom zou de rapid storage/matrix driver het moeten verhelpen? ik kan het niet instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je draait in IDE mode, maar je zou wel TRIM support moeten hebben. Je alignment is goed verder.

Je kunt in je BIOS kijken of je AHCI kunt activeren. Daarvoor moet je wel eerst een registry setting veranderen. Dat kun je zoeken via google (switch to ahci ofzoiets). Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
@ Cipher Dit heb ik al geprobeerd maar dit haalt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies? De screenshot die je geeft zegt duidelijk dat je IDE mode draait; dus géén AHCI. Kun je geen AHCI draaien, of vind je de hogere performance van AHCI tegenvallen/niet voldoende?

Je kunt dus met AS SSD checken of AHCI werkt; dan hoor je 2x OK te zien ipv pciide - BAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenNL
@ CiPHER

Ik heb de instellingen in het register en in de bios alweer veranderd naar IDE voor de zekerheid maar zal het nog een keer proberen
Pagina: 1