Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto nodig voor 1,5 | >30K | € 5.000,-

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Auto nodig voor 1,5 JAAR | >30K | € 5.000,-

Na aanleiding van het volgende topic:
minimaal 40K KM per jaar, nieuwe autoadvies

Op 1 juli ben ik in dienst getreden bij het bedrijf waar ik het afgelopen jaar gedetacheerd was. Helaas moest ik dus afstand doen van mijn geliefde lease-auto.

Het bedrijf waar ik nu werk vergoedt helaas maar maximaal 20km per reis (40km per dag). En dat terwijl ik dagelijks 120 km/dag moet reizen om op mijn werk te komen. Het OV wordt wel volledig vergoed, maar dat is op dit moment niet goed te doen qua reistijd. Echter, vanaf 1 januari 2013 gaan we verhuizen naar een nieuwe locatie naast het centraal station, waardoor het reizen met de trein ineens wel heel interessant wordt.

Maar goed, op dit moment rijdt ik dus in de auto van mijn vriendin naar mijn werk (Renault Clio 1.4 uit 2002) en ik merk dat 's ochtends als ik op mijn werk kom en 's avonds als ik thuis kom last van mijn rug heb van de veel te zachte stoelen in die auto. Daarnaast vermoed ik dat een diesel of LPG-installatie wel uit kan met de >30k km/jaar.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een auto waarmee ik de aankomende 1,5 jaar zorgeloos naar mijn werk kan rijden, die niet al te veel verbruikt, die goede stoelen heeft en die niet te veel afschrijft :o . En dat voor maximaal € 5.000,- :o Daarna ga ik de auto weer verkopen. Misschien is dat niet heel realistisch, maar de € 5.000 is wel de max die ik daaraan wil uitgeven.

Nog even mijn autohistorie:
VW Golf 2 1.8 1988
VW Golf 2 1.8 1987
VW Golf 3 1.6 1994
VW Golf 4 1.9 TDI 1998
Renault Megane 2008 (lease)
VW Golf 5 1.9 TDI 2009 (lease)
VW Golf 6 1.4 TSI 2011 (lease)

Ik sta open voor alle opties, hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?

...less is more

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gezien je autohistorie zou ik je een Golf 4 willen aanraden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26
Bij veel kilometers / goedkoop / goeie stoelen denk ik meteen: Volvo 850 / S70 classic / V70 classic

Voordelen:
- Redelijk gunstig in aanschaf / afschrijving
- Stoelen die door vriend en vijand geroemd worden
- Kilometervreters
- Comfortabel / degelijk

Nadelen:
- Het zijn auto's van 10-15 jaar oud, met name bij de 850 een stapje terug qua moderne looks vanbinnen
- Onderhoud kan duur(der) zijn

Naar goed, gezien je historie misschien niet je smaak :P

Zelf een idee van wat je zoekt?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:31
Waarom geen andere stoel in je Clio zetten? Ik krijg ook last van mijn rug bij ritten langer dan 45 minuten. Ik ben een beetje aan het neuzen voor een Recaro stoel, die zitten mij over het algemeen wel als gegoten :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• funk-e
Gunner schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:27:
Gezien je autohistorie zou ik je een Golf 4 willen aanraden.
Ja, heb ik ook over nagedacht, is me toen ook goed bevallen. Ga alvast eens even rondneuzen
Beerkeeper schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:32:
Waarom geen andere stoel in je Clio zetten? Ik krijg ook last van mijn rug bij ritten langer dan 45 minuten. Ik ben een beetje aan het neuzen voor een Recaro stoel, die zitten mij over het algemeen wel als gegoten :)
Ja, maar het is de auto van mijn vriendin. :+ Tijdelijke oplossing dus (maar niet anderhalf jaar)
coyote1980 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:31:
Bij veel kilometers / goedkoop / goeie stoelen denk ik meteen: Volvo 850 / S70 classic / V70 classic

Voordelen:
- Redelijk gunstig in aanschaf / afschrijving
- Stoelen die door vriend en vijand geroemd worden
- Kilometervreters
- Comfortabel / degelijk

Nadelen:
- Het zijn auto's van 10-15 jaar oud, met name bij de 850 een stapje terug qua moderne looks vanbinnen
- Onderhoud kan duur(der) zijn

Naar goed, gezien je historie misschien niet je smaak :P

Zelf een idee van wat je zoekt?
Volvo's zijn zeker leuke auto's. Maar ben ik dan niet heel duur uit qua verbruik en wegenbelasting?

...less is more

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik denk dat je met een 850 TDI zo'n 1 op 15 rijdt. Als het veel snelweg is kan je nog wel naar de 1:18 gaan, maar daar houdt het op.. Maar ik vermoed dat je Clio niet veel zuiniger rijdt, en benzine is.

Voorbeeldje: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/850/7974979

Kost weinig, veel plezier ;)
Voorbeeld auto heeft 500K gereden, dat is wellicht wat overdreven maar je hebt een idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Racemol op 25-07-2011 11:52 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Oud? Ik zou willen dat ze ze nog maakten:

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b398/6teacher/850dashboard.jpg

Zonder gekheid, het is ergonomisch in orde en er kan een bom in de auto ontploffen zonder schade ;) Probleemloze kilometers, ook met 4 ton op de klok.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Bedenk wel dat je bij die hoge kilometerstanden ook zit met dingen als distributieriem, waterpomp e.d. wat vervangen moet worden.

En het interieur is ook 400k (of meer) verder, dus dat zal op sommige plekken ook niet al te netjes meer zijn.

• coyote1980
En meer in dat straatje, iets lagere KM-standen:
Volvo 850 TDI
Volvo V70 TDI

Heb zelf een vanillevla-gele 850 >:)

@ThinkPad: een lederen interieur dat netjes onderhouden is in een auto die 400.000 km gelopen heeft zal er veel beter aan toe zijn dan een koekblikje waar 120.000 km mee gereden is maar de klokhuizen door de auto gevlogen hebben. Kortom: een kwestie van foto's kijken en dan IRL gaan kijken.
En de distributieriem is bij menig auto bij 80.000 al aan de beurt, dus ook dat is bij hoge KM-standen een kwestie van de rekeningen inzien of hij recent vervangen is.

[ Voor 43% gewijzigd door coyote1980 op 25-07-2011 12:09 ]

• funk-e
Ik moest zeggen dat ik best enthousiast ben over de volvo's die hier genoemd zijn. Ik vraag me dan nog wel af of qua kostenoverwegingen het niet beter is om een kleinere (lees: lichtere) diesel te kopen. Zo'n Volvo is al snel > 1.500 kilo en dat ga ik natuurlijk wel merken in de wegenbelasting.

En ik zal er dus +- 50.000 km in gaan rijden. Dan zit ik waarschijnlijk sowieso met de ditributieriem, of ik moet net mazzel hebben dat ik 1 vind waar hij net vervangen is?

...less is more

Verwijderd

Vanaf een Golf 3 zou ik kiezen. Waarom? De veiligheid vanaf de Golf 3 is aanzienlijk verbeterd. Ik zou goedkope (standaard modellen) wijken en gaan voor de luxere varianten zoals TDI / GTI / #nameit. Een golf 4 kan ook. Die zijn nieuwer en ook verbeterd. Het voordeel is dat ze lekker goedkoop zijn , als er iets stukgaat je zo spare parts her en der kunt regelen, en de auto's afhankelijk van je onderhoud en rijgedrag, lang mee kunnen gaan.

• coyote1980
Een distributieriem op de 850 gaat iirc 120.000 mee. (behalve de oudste 850's waar hij om de 80.000 vervangen moet worden). Dus dat moet aardig wat speelruimte geven voor de 50.000 kilometer die je wilt gaan rijden :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik kon voor 5k een SEAT Toledo 1.9 TDi uit 2004 kopen.
Dan heb je een redelijk recente auto die het echt nog wel 1,5 jaar gaat volhouden, met 'slechts' 200k km op de teller.

Weegt 1240kg, wegenbelasting hier in Utrecht komt dan op 280 euro per kwartaal.
Volgens de boordcomputer rijd ik 6.3l/100km, maar mijn rijstijl is behoorlijk sportief. Het kan veel zuiniger. 5l/100km bij normaal rijgedrag is volgens mij best mogelijk.

Voordeel was wel dat hij echt goed onderhouden was. Het onderhoudsboekje zat erbij en hij heeft iedere 15k km een beurt gehad. (ex-lease)

Dividend for Starters

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:26:
Vanaf een Golf 3 zou ik kiezen. Waarom? De veiligheid vanaf de Golf 3 is aanzienlijk verbeterd. Ik zou goedkope (standaard modellen) wijken en gaan voor de luxere varianten zoals TDI / GTI / #nameit. Een golf 4 kan ook. Die zijn nieuwer en ook verbeterd. Het voordeel is dat ze lekker goedkoop zijn , als er iets stukgaat je zo spare parts her en der kunt regelen, en de auto's afhankelijk van je onderhoud en rijgedrag, lang mee kunnen gaan.
Eh golfjes zijn doordat ze populair zijn 2e hands duurder dan een incourant model waarmee een autobedrijf blijft zitten, hij komt er tenslotte toch wel van af.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb een S60 D5 in de aanbieding ;)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:55:
[...]

Eh golfjes zijn doordat ze populair zijn 2e hands duurder dan een incourant model waarmee een autobedrijf blijft zitten, hij komt er tenslotte toch wel van af.
Ik heb een uitstekende GTI van een dealer gekocht voor 750 euro. Enige wat schorte is een versnellingsbak in z'n achteruit die naar geluid geeft en bekleding op een stoel dat z'n beste tijd heeft gehad. De auto zelf verkeert in uitstekende staat. De kosten om zo'n bak te reviseren/vervangen kan nog geen 300 euro zijn als je goed zoekt en de juiste connecties hebt. Ook bekleding is geen wereldbedrag. Tel daarbij je onderhoud op en ik denk dat TS het wel red met 5k.

Nu moet je wel zo'n model vinden; want de meeste golfjes worden bij een occasion dealer standaard al teruggedraaid en mee gerotzooit. TS moet dus voor dat geld goed zoeken.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voordeel van de S60 is de langere wielbasis, wat tijdens langere ritten echt heel prettig is. Hoe langer de wielbasis, hoe meer snelwegcomfort. Zelfs een auto met slechte stoelen zal je rug niet doen breken, als de wielbasis maar lang is. Daarom lijkt mij een Volvo S60, 850, V70 een prima auto voor je doel (en de stoelen zitten over het algemeen zelfs nog goed ook).

Gezien je autohistorie zou ik echter toch gaan voor een Golf.
Het OV wordt wel volledig vergoed, maar dat is op dit moment niet goed te doen qua reistijd.
Een combinatie van de twee? Blijf binnen de 20 km afstand en gebruik de auto naar een P+R station. Zo hoef je niet lang in de Clio te zitten en hoef je ook niet moeilijk te doen om bij het OV te komen. Wellicht is de combinatie van auto + trein namelijk wel sneller dan de auto alleen, i.v.m. files e.d. Is alleen interessant als je werk bij een treinstation is en als de parkeerkosten ook onder de OV vergoeding vallen. Scheelt namelijk enorm in de aanschaf-, onderhouds- kosten en houderschapskosten van een extra auto.

-edit-
Excuses. Verkeerd gelezen. Werkgever verhuist naar een Centraal Station. Kun je wellicht je auto juist bij de werkgever parkeren en het eerste traject met het OV reizen?

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 25-07-2011 13:06 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 23:19
backupdevice schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:57:
Als je DM aanstond, had je een bericht gehad ;)

@TS: Ik rijd nu al een jaar lang in een Clio 1.5 Dci zo'n 140 km per dag, maar dat doe ik veel comfortabeler in de nieuwe KA van mijn vriendin. Wat voor stoelen zitten er in de Clio?

K to the KillaZ

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:54

_Apache_

For life.

funk-e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:36:
[...]

Volvo's zijn zeker leuke auto's. Maar ben ik dan niet heel duur uit qua verbruik en wegenbelasting?
Mijn S40 ('99) is even zuinig als de Golf 4 van mijn ouders, daarbij vallen ze in dezelfde wegenbelastingcategorie. De Golf 4 is wat lichter, dat wel.

Heb in beide auto's best wat kilometers gemaakt, het comfort van de Volvo is toch wat me over de streep helpt. Als je beseft dat de S40 net 2K heeft gekost, en dat je met dat geld niet eens het onderstel van de Golf 4 bij elkaar hebt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:29
Had voor een SEAT Leon 1P model gegaan (dit is het eerste model)

Die vind je wel in diesel voor onder de 5K, Heb je goede techniek en een mooie wagen. Ik blijf dit model tijdloos vinden. Bovendien rij je een auto van na 2002 voor dat geld, heb je 4 deuren en nog een redelijke kofferbak ook :P

http://www.autotrader.nl/...-van-5000-tot-7000#foto-1

zoiets bijvoorbeeld, als je 2 ton geen probleem vind kan je nog goedkoper ook.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:54

_Apache_

For life.

Even een opmerking van algemene aard. Weet je zeker dat je 1 januari 2013 op de nieuwe locatie zit? Niets zo kwetsbaar voor uitstel dan een verhuizing van een 'organisatie'.. Bouw jezelf een marge in dat je een langere periode moet overbruggen, neem een diesel, wat ruimere onderhoudsmarge, etc.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:51
http://auto.marktplaats.n...4kw-2001-zeer-netjes.html

Ik heb zelf een passat gehad. Een Golf 4 is technisch bijna hetzelfde. Echter vond ik de ruimte en het comfort van de passat geweldig :) Ok in de vaste -maandlasten is ie 10-20 euro duurder, qua verbruik maakt het niet eigenlijk niet uit. Ik reed 1 op 20 als ik mij aan de snelheid hield en 80% snelweg. Daarbij gaan de meesten tot minimaal 400k mee, sommige tot 600k-700k

Ik blijf erbij dat de VAG 1.9tdi een TOP-motor was en blijft. De 2.0tdi zie ik namelijk bijna nooit met een 500k op de teller.

Kilometerprijs is erg laag, ik vind de Volvo 850 ook een leuk idee echter denk ik dat het onderhoud wel duurder zal zijn. VW heeft namelijk zo'n groot onderdelenaanbod (2ehands/imitatie of origineel via ebay.de) dat de prijs veel lager ligt dan bij Volvo.

[ Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 25-07-2011 16:09 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• funk-e
coyote1980 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:27:
Een distributieriem op de 850 gaat iirc 120.000 mee. (behalve de oudste 850's waar hij om de 80.000 vervangen moet worden). Dus dat moet aardig wat speelruimte geven voor de 50.000 kilometer die je wilt gaan rijden :)
Wat dat betreft hoeft het dus geen probleem te zijn zolang ik maar weet wanneer hij is vervangen. Ik ga eens rondzoeken naar wat leuke 850's
PromWarMachine schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:43:
Ik kon voor 5k een SEAT Toledo 1.9 TDi uit 2004 kopen.
Dan heb je een redelijk recente auto die het echt nog wel 1,5 jaar gaat volhouden, met 'slechts' 200k km op de teller.

Weegt 1240kg, wegenbelasting hier in Utrecht komt dan op 280 euro per kwartaal.
Volgens de boordcomputer rijd ik 6.3l/100km, maar mijn rijstijl is behoorlijk sportief. Het kan veel zuiniger. 5l/100km bij normaal rijgedrag is volgens mij best mogelijk.

Voordeel was wel dat hij echt goed onderhouden was. Het onderhoudsboekje zat erbij en hij heeft iedere 15k km een beurt gehad. (ex-lease)
Klinkt ook het overwegen waard, heb je iets vergelijkbaars als deze?
backupdevice schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:57:
Haha, als ik jouw topic niet had gelezen had ik misschien wel interesse gehad ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:03:
[...]

Ik heb een uitstekende GTI van een dealer gekocht voor 750 euro. Enige wat schorte is een versnellingsbak in z'n achteruit die naar geluid geeft en bekleding op een stoel dat z'n beste tijd heeft gehad. De auto zelf verkeert in uitstekende staat. De kosten om zo'n bak te reviseren/vervangen kan nog geen 300 euro zijn als je goed zoekt en de juiste connecties hebt. Ook bekleding is geen wereldbedrag. Tel daarbij je onderhoud op en ik denk dat TS het wel red met 5k.

Nu moet je wel zo'n model vinden; want de meeste golfjes worden bij een occasion dealer standaard al teruggedraaid en mee gerotzooit. TS moet dus voor dat geld goed zoeken.
Welk model heb je het nu over? Want ik denk niet dat ik qua comfort terug wil naar een Golf 3 of ouder.
Trommelrem schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:04:
Voordeel van de S60 is de langere wielbasis, wat tijdens langere ritten echt heel prettig is. Hoe langer de wielbasis, hoe meer snelwegcomfort. Zelfs een auto met slechte stoelen zal je rug niet doen breken, als de wielbasis maar lang is. Daarom lijkt mij een Volvo S60, 850, V70 een prima auto voor je doel (en de stoelen zitten over het algemeen zelfs nog goed ook).

Gezien je autohistorie zou ik echter toch gaan voor een Golf.
Een S60 vind ik ook een erg mooie auto en ik zie dat de aanschaf ook best meevalt. Neem ik mee met als kritiekpunt de relatief hoge onderhoudskosten en het hoge gewicht (+- 1450kg)
Een combinatie van de twee? Blijf binnen de 20 km afstand en gebruik de auto naar een P+R station. Zo hoef je niet lang in de Clio te zitten en hoef je ook niet moeilijk te doen om bij het OV te komen. Wellicht is de combinatie van auto + trein namelijk wel sneller dan de auto alleen, i.v.m. files e.d. Is alleen interessant als je werk bij een treinstation is en als de parkeerkosten ook onder de OV vergoeding vallen. Scheelt namelijk enorm in de aanschaf-, onderhouds- kosten en houderschapskosten van een extra auto.

-edit-
Excuses. Verkeerd gelezen. Werkgever verhuist naar een Centraal Station. Kun je wellicht je auto juist bij de werkgever parkeren en het eerste traject met het OV reizen?
Maar hoe kom ik dan van het station naar mijn werk als daar mijn auto staat?
Station in woonplaats is fietsbaar (10 minuten), maar station bij werk is al snel 20 minuten met de bus. Dan wordt het dus: 10 minuten fietsen + 5 minuten buffer + 45 minuten trein + 5 minuten buffer + 20 minuten bus = 1 uur en 25 minuten. En dat terwijl ik er 50 minuten over doe met de auto. Ik heb meerdere jaren >22 uur per week moeten reizen van en naar mijn werk. Dat wil ik nu voorkomen :P
KillaZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:09:
[...]
@TS: Ik rijd nu al een jaar lang in een Clio 1.5 Dci zo'n 140 km per dag, maar dat doe ik veel comfortabeler in de nieuwe KA van mijn vriendin. Wat voor stoelen zitten er in de Clio?
Enorm zachte en uitgezakte stoelen. Ik zeg trouwens niet dat een splinternieuwe Ford Ka goede stoelen heeft. De meeste wegenbelastingvrije auto's die nu nieuw zo populair zijn zijn niet echt gemaakt om lange afstanden mee te rijden. Ook een Clio uit 2002 niet. Uit welk bouwjaar komt die van jou?
_Apache_ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Mijn S40 ('99) is even zuinig als de Golf 4 van mijn ouders, daarbij vallen ze in dezelfde wegenbelastingcategorie. De Golf 4 is wat lichter, dat wel.

Heb in beide auto's best wat kilometers gemaakt, het comfort van de Volvo is toch wat me over de streep helpt. Als je beseft dat de S40 net 2K heeft gekost, en dat je met dat geld niet eens het onderstel van de Golf 4 bij elkaar hebt.
S40 is ook zeker het overwegen waard. Vooral met de aanschaf heb ik wat speling om eventuele oonvoorziene kosten op te vangen.
peugeot206gt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:25:
Had voor een SEAT Leon 1P model gegaan (dit is het eerste model)

Die vind je wel in diesel voor onder de 5K, Heb je goede techniek en een mooie wagen. Ik blijf dit model tijdloos vinden. Bovendien rij je een auto van na 2002 voor dat geld, heb je 4 deuren en nog een redelijke kofferbak ook :P

http://www.autotrader.nl/...-van-5000-tot-7000#foto-1

zoiets bijvoorbeeld, als je 2 ton geen probleem vind kan je nog goedkoper ook.
Ook het overwegen waard. Redelijk nette auto, maar ben wel benieuwd wat ik er voor terug krijg na 1,5 jaar.
_Apache_ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:51:
Even een opmerking van algemene aard. Weet je zeker dat je 1 januari 2013 op de nieuwe locatie zit? Niets zo kwetsbaar voor uitstel dan een verhuizing van een 'organisatie'.. Bouw jezelf een marge in dat je een langere periode moet overbruggen, neem een diesel, wat ruimere onderhoudsmarge, etc.
Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar die datum wordt als uiterlijke datum genoemd. Ze verwachten waarschijnlijk dat we al iets eerder overgaan. Het gebouw waar we in gaan wordt op dit moment verbouwd naar de wensen van ons bedrijf.
Appie Heijn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:59:
http://auto.marktplaats.n...4kw-2001-zeer-netjes.html

Ik heb zelf een passat gehad. Een Golf 4 is technisch bijna hetzelfde. Echter vond ik de ruimte en het comfort van de passat geweldig :) Ok in de vaste -maandlasten is ie 10-20 euro duurder, qua verbruik maakt het niet eigenlijk niet uit. Ik reed 1 op 20 als ik mij aan de snelheid hield en 80% snelweg. Daarbij gaan de meesten tot minimaal 400k mee, sommige tot 600k-700k

Ik blijf erbij dat de VAG 1.9tdi een TOP-motor was en blijft. De 2.0tdi zie ik namelijk bijna nooit met een 500k op de teller.

Kilometerprijs is erg laag, ik vind de Volvo 850 ook een leuk idee echter denk ik dat het onderhoud wel duurder zal zijn. VW heeft namelijk zo'n groot onderdelenaanbod (2ehands/imitatie of origineel via ebay.de) dat de prijs veel lager ligt dan bij Volvo.
Nette auto naar waar je linkt. Mijn vader heeft altijd Passat gereden en ik zodoende ook. Erg fijne auto's.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:26:
Een Golf 3 vind ik echt een te grote stap terug. Vooral omdat mijn budget gemakkelijk een Golf 4 toelaat.

...less is more

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 23:19
Ook 2002, vandaar dat ik het vraag.

En de KA was puur ter referentie dat de Clio niet bepaald slechte stoelen heeft voor zijn leeftijd, al zijn mijn stoelen niet echt uitgezakt ;)

K to the KillaZ

• coyote1980
Appie Heijn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:59:
VW is ook niet slecht. Wellicht dat dealeronderhoud bij de Volvo dealer duurder is dan bij de VW dealer, maar als je de wagen naar een specialist ipv de dealer brengt, of desnoods een universele garage zit je qua werkloon gelijk. De nieuwe onderdelen via de dealer zullen bij Volvo ook duurder zijn dan bij VW, maar als ik zo wat willekeurige onderdeelprijzen voor imitatie voor Volvo en VW vergelijk zie ik dat in diverse gevallen de imitatie Volvo onderdelen nog goedkoper zijn ook, al ontloopt het elkaar gemiddeld niets.

Houdt bij de aankoop ook rekening met de afschrijving, hoe ouder de auto des te lager de afschrijving. Daar staat dan tegenover dat er op een bepaald moment meer onderhoud bij komt kijken, maar dat moet je zien als een 'kansspel'. Afschrijving is een gegeven, onderhoud kun je geld voor reserveren wat je weer in eigen zak steekt als het meevalt ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik zou toch zeggen, een E39! Zit goed, rijdt heerlijk op lange afstanden, super goede automaatbak, robuuste ongeblazen motors...

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Ik heb een mooie Yaris voor je :P
Kan 1 op 21 rijden en tegelijkertijd ook vlot zat. Is een 1.3 benzine.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
KillaZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:38:
Ook 2002, vandaar dat ik het vraag.

En de KA was puur ter referentie dat de Clio niet bepaald slechte stoelen heeft voor zijn leeftijd, al zijn mijn stoelen niet echt uitgezakt ;)
Het is per uitvoering verschillend wat voor stoelen er in zitten. De budget uitvoeringen hebben ook budget stoelen, de initiale (en de RS for that matter) hebben geweldige half leer / half alcantare semi kuipstoelen. De versie daar tussen in hebben dezelfde stoelen maar dan niet half leer/alcantare maar stof. En de versies daaronder, ja daar hoef je niet te lang op te zitten :P tenzij je de goede stoelen op de optie lijst afvinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 25-07-2011 22:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Hecht je ook waarde aan 'status'?

Goedkope variant van een Golf (of Passat) is een Skoda. Rij ik zelf ook, en dat is heel niet slecht.

Met idd een VW 1.9TDI blokje erin haal ik rustig de 1:20. Zeker bij dergelijke lange afstanden is een (zuinige) dieselmotor aan te raden.

Voor 5k kun je prima een (bv) Fabia halen met <150k op de teller uit 2003-2004.
Iets ruimer is een Octavia, maar dan wordt je budget wat krap (maar goed, voor een recentere Golf oid ook)
De Passat uit 2001 die hierboven genoemd werd (4800) heeft ruim 250k op de teller. Op zich geen punt, maar voor (iets) meer koop je een Octavia uit 2004 met zo'n 100k minder ( http://link.marktplaats.nl/465655501 )
Buiten je budget: http://link.marktplaats.nl/462450668 (maar goed, die is uit 2006)
En met een beetje zoeken kun je een prima dealtje vinden, prijzen zijn vaak wel wat te onderhandelen. Ik heb mijn Octavia (160k, dealer onderhouden, incl set winterbanden, uit 2005), voor 6200 gevonden begin van dit jaar.

Binnen de (budget)VW achtige serie is een hierboven genoemde Seat misschien ook interessant.

en met de huidige dieselprijzen scheelt het aardig: Bij 30k/jaar en een dieselprijs van 1,35 is het verschil tussen 1:15 en 1:20 zo'n 700 eur per jaar Omgerekend kun je dan dus beter een iets duurder autotje halen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 25-07-2011 23:30 ]

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
deze Superb http://link.marktplaats.nl/466896469 zou ik nemen als ik jou was. Wel een avontuurlijke keuze...

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
Als de auto weer verkocht moet worden raad ik een Golf aan, en dan in het bijzonder een Golf 4.

Een Golf 4 is an sich nog best een auto die mee kan komen met het hedendaagse verkeer. Ook zijn er veel kleine en grote garagebedrijven die weten hoe ze aan een Golf 4 moeten werken. Een ander voordeel van een Golf 4 is dat je op elke hoek van de straat wel terrecht kan voor gebruikte onderdelen. Dat is handig als bijvoorbeeld een turbo het begeeft.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

funk-e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:32:

Klinkt ook het overwegen waard, heb je iets vergelijkbaars als deze?
Absoluut. Ik heb niet dat huis wat er achter staat, maar de auto is als 2 druppels water.
Enige verschil is dat hier zelfs cruise control in zit, dat heb ik niet.

Succes met je keuze.
Als je geen waarde hecht aan status is een Skoda waarschijnlijk het beste waar voor je geld. Bij VW, Volvo en in mindere mate ook SEAT betaal je toch een deel voor de naam.

Dividend for Starters

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:51
funk-e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:32:

[...]

Enorm zachte en uitgezakte stoelen. Ik zeg trouwens niet dat een splinternieuwe Ford Ka goede stoelen heeft. De meeste wegenbelastingvrije auto's die nu nieuw zo populair zijn zijn niet echt gemaakt om lange afstanden mee te rijden. Ook een Clio uit 2002 niet. Uit welk bouwjaar komt die van jou?

[...]

Nette auto naar waar je linkt. Mijn vader heeft altijd Passat gereden en ik zodoende ook. Erg fijne auto's.
Ik heb hiervoor een Clio 1.6 16v gehad, dit is de uitvoering onder de initiale. De stoelen waren een soort van kuipstoelen met lederen zijkantjes, zaten heerlijk. Rondreis gemaakt van 3500km in 2 weken met z'n 2'en. Geen centje pijn.

Overigens kun je bij een dergelijke passat ook rustig 400 van de prijs afdingen aangezien een disitributieriem vervangen mij 400 euro koste. Heb je er wel weer winterbanden bij, dat wel :) Auto is van een bekende van mij.
coyote1980 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:18:
[...]
VW is ook niet slecht. Wellicht dat dealeronderhoud bij de Volvo dealer duurder is dan bij de VW dealer, maar als je de wagen naar een specialist ipv de dealer brengt, of desnoods een universele garage zit je qua werkloon gelijk.
Persoonlijk zou ik een wat oudere auto niet meer bij de dealer laten onderhouden, je betaald daar echt de hoofdprijs. Tuurlijk als het een plaatje van een auto is dan wellicht wel... puur om de restwaarde te garanderen. Bij de Clio was ik voor een distributieriem+waterpomp 850 euro bij de dealer kwijt. Uiteindelijk heeft een universele garage het voor 450 gedaan.
RedHat schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:26:
Ik zou toch zeggen, een E39! Zit goed, rijdt heerlijk op lange afstanden, super goede automaatbak, robuuste ongeblazen motors...
Goede smaak! Echter economisch gezien totaal niet relevant >:) Pas als je één van de laatste BMW (bj2007+) 520d's neemt zou je eventueel heel misschien een 1 op19 kunnen rijden. Echter gok ik dat deze niet in het budget past.

Als je nou veel voor je baas op de weg zit en een riante kilometervergoeding zou krijgen, tja dan wist ik het ook wel :)
DJSmiley schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:19:
Hecht je ook waarde aan 'status'?

Goedkope variant van een Golf (of Passat) is een Skoda. Rij ik zelf ook, en dat is heel niet slecht.

Met idd een VW 1.9TDI blokje erin haal ik rustig de 1:20. Zeker bij dergelijke lange afstanden is een (zuinige) dieselmotor aan te raden.
Ik vindt het allemaal leuke auto's, echter blijf ik er toch telkens weer tegen aanlopen dat een Seat, Skoda net even iets minder goed afgewerkt is dan een VW. Met name op het gebiede van Isolatie en materiaalgebruik. Echter kan je hier natuurlijk het beste achter komen als je in zowel een Octavia als in een Passat hebt gereden. Technisch zijn ze vrijwel identiek.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als je fijn wil rondrijden zonder last van je rug zou ik naar iets comfortabels kijken.

Al gedacht aan een XM? De 2.1 TD is erg betrouwbaar.
Tegenwoordig koop je ook al een leuke C5 voor weinig ;)

Geen gezeur met stoelen, er zitten gewoon in elke uitvoeringen goede stoelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Zoiets is ook prettig

mijn stiefvader rijdt deze al een jaar of 6. Erg prettige wagen, geen raar onderhoud, rijdt heel goed en ik zit er erg lekker in (ben 1m96). En als je normaal rijdt, is 1:19 goed te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 26-07-2011 10:27 ]

Pagina: 1