In mijn vrije tijd heb ik de laatste weken druk gewerkt aan een multiplayer versie van bomberman, natuurlijk voor android.
Het was niet gemakkelijk, veel problemen tegen gekomen die lastig op te lossen waren, met name het om gaan met hoge pings (pings tot 500 worden ondersteunt). Maar vandaag heb ik eindelijk een test versie geupload naar de android market:
http://market.android.com/details?id=com.akhayo.bmclient
Het is niet een volledige game, meer een test om te kijken of het concept van multiplayer werkt op android.
Op dit moment is de server beperkt tot maximaal 300 spelers online ( wat mij op dit moment genoeg lijkt
)
Spelen is vrij simple:
1. download
2. starten
3. room joinen
4. game starten (via menu) of indien er een game gestart is: "ready" (via menu)
5. en spelen maar
Je kunt je bomberman besturen met:
- de trackball
- swiping, met de wijsvinger gaat het beste
- on screen buttons
Als er niemand online is post dan even een berichtje met een tijd, dan kunnen andere (en ik) op dat moment online zijn.
Suggesties en bugs zijn meer dan welkom.

Dank je voor het testen
Het was niet gemakkelijk, veel problemen tegen gekomen die lastig op te lossen waren, met name het om gaan met hoge pings (pings tot 500 worden ondersteunt). Maar vandaag heb ik eindelijk een test versie geupload naar de android market:
http://market.android.com/details?id=com.akhayo.bmclient
Het is niet een volledige game, meer een test om te kijken of het concept van multiplayer werkt op android.
Op dit moment is de server beperkt tot maximaal 300 spelers online ( wat mij op dit moment genoeg lijkt
Spelen is vrij simple:
1. download
2. starten
3. room joinen
4. game starten (via menu) of indien er een game gestart is: "ready" (via menu)
5. en spelen maar
Je kunt je bomberman besturen met:
- de trackball
- swiping, met de wijsvinger gaat het beste
- on screen buttons
Als er niemand online is post dan even een berichtje met een tijd, dan kunnen andere (en ik) op dat moment online zijn.
Suggesties en bugs zijn meer dan welkom.

Dank je voor het testen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 11:46 ]