Ik heb zelf een pricewatch: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO Macro HSM II (Nikon) en destijds voordat ik deze lens kocht heb ik het nodige gezocht naar ervaringen met deze (of vergelijkbare lenzen) met TC's, maar erg veel info kon ik niet vinden. Bij de winkel waar ik hem had gekocht heb ik hem nog geprobeerd met zowel een 1.4 als een 2 TC, maar die waren van Kenko en daar kon die dus absoluut niet mee scherpstellen, Sigma's hadden ze niet.
Het lijkt mij wel leuk om af en toe die extra lengte te hebben maar om daar nou rond de 800 euro voor uit te geven vind ik wel wat veel, daarbij zijn die vaak toch f5.6 dus dan zou dat niet moeten uitmaken als ik het goed begrijp.
Dus mijn vraag is, zijn TC's de moeite waard en dan vooral de x2, en wat zijn de ervaringen, werken ze goed, hoe is de kwaliteit enz.
Het lijkt mij wel leuk om af en toe die extra lengte te hebben maar om daar nou rond de 800 euro voor uit te geven vind ik wel wat veel, daarbij zijn die vaak toch f5.6 dus dan zou dat niet moeten uitmaken als ik het goed begrijp.
Dus mijn vraag is, zijn TC's de moeite waard en dan vooral de x2, en wat zijn de ervaringen, werken ze goed, hoe is de kwaliteit enz.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900