Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik las op verschillende sites dat de z5500 controlpod een delay heeft waardoor je via bijv optical sync problemen kan hebben, die ik ook standaard heb vanuit mijn popcorn a210,

Nu kan ik op de popcorn wel een delay ingeven etc, maar zijn er geen betere oplossingen? want moet nu bijna voor elk anders bestand weer een andere delay ingeven om hem sync te krijgen?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een oude versie van de Z5500, en de delay is meestal door de TV de oorzaak. Omdat de TV meerdere beeld enhancers gebruikt komt het beeld laten dan het geluid door. Ik moet bij de Humax decoder voor TV een delay instellen en bij de Blu-ray speler ook, verder heb ik een WD-TV en daarbij kan ik geen delay instellen, maar heb ik miraculeus niet nodig.

Ik had ooit iets gelezen dan de Z5500 een Sub delay heeft en dat de subwoofer dus iets later gaat dan bedoeld is, maar heb er bij films kijken geen last van, wel als ik muziek luister, dan hoor je duidelijk dat de sub net een fractie te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Ja.... een DA convertor in een klein control pot als de bij een z5500 kun je natuurlijk niet vergelijken met een volwaardig 5.1reciever. er treed namelijk altijd een delay op bij het omzetten vanaf je bron, analoog naar digitaal. Het verzenden van dat pakketje gaat wel sneller via fiberglas. Maar het pakketje moet daarna ook weer uitgepakt en gedecodeerd worden naar analoog om er een bruikbaar signaal voor jou z5500 van te maken, simpel omdat je speker via een elektrische signal werken. Hier valt weinig aan te doen. Je kan nog een x via Coaxiaal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Hij zit nu coaxiaal, maar dan de sound via optical out van mijn tv oppakken? is dat wat, dus dan via hdmi erheen, en via optical uit me tv naar me z5500?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik heb zelf ook een hele tijd een Z-5500 gehad, maar ik heb nooit iets gemerkt van delay. Loopt je beeld vóór op het geluid of is het juist andersom? Want als het andersom is, dus als je geluid sneller is dan het beeld, dan ligt het niet aan je Z-5500 maar aan je TV.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb ook last van een delay met mijn Z5500 ... Ik heb mijn geluid gesplitst naar men reciever en naar de Z5500 set. Maar het geluid van de Z5500 zorgt voor een galm.

Het rare is wel dat toen ik mijn oude reciever nog had, ik helemaal geen last van de delay had. Mijn nieuwe reciever is nu gewoon "sneller".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Bedoel je met 'receiver' die control pod? Of een losse?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
losse reciever :P naast te Z5500.

Ik gebruik namelijk alleen de Sub van de Z5500
Pagina: 1