Toon posts:

Harde schijf naar televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Ik heb een vraag omtrent een harde schijf waar ik films op kan zetten vanuit de pc en dan op de televisie kan afspelen. Ik brand normaal altijd mijn films, maar na dat ongeveer zo'n 150x gedaan te hebben heb ik daar wel zo'n beetje genoeg van. Ik moet erbij zeggen dat ik hier totaal geen verstand van heb, zoiezo niet van technische dingen xD Vandaar de vraag: Wat en hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik een hardeschijf kopen met bepaalde specificaties? Een mediacenter of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank,

Tim

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je zou hier eens kunnen beginnen:
Mediaspelers en HTPC's

Mediaplayers in de pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html

Om echt te kunne discussiëren zul je toch een lijstje van wensen en eisen moeten opstellen en een budget vaststellen. Een geschikte plaats daarvoor is het daarvoor speciaal bestemde forum.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 24-07-2011 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het de bedoeling dat ik een Mediaplayer koop? Want dat is toch gewoon een server die je opstart in bijv. je eigen huis waardoor je bestanden op je computers/televisies kunt afspelen? Is het niet mogelijk om een hardeschijf van 2 TB ofzo te kopen en die te koppelen aan je televisie?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:14

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Heb je ook wat specificaties voor ons van de tv. Budget?

[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 24-07-2011 21:51 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Topicstarter
Nja specificaties.. Ik wil eigenlijk gewoon iets degelijks / niet al te gecompliceerd om films NIET te hoeven branden, maar op te kunnen slaan en op men televisie te kunnen kijken. Tsja budget, ik ben me pas net aan het orienteren op dit gebied, vandaar ook de halve informatie hier op het forum. Het zou al fijn zijn als ik wat informatie in de goede richting kon krijgen om iets te vinden. Maarja 200 euro ofzo moet kunnen!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:49:
Maar is het de bedoeling dat ik een Mediaplayer koop? Want dat is toch gewoon een server die je opstart in bijv. je eigen huis waardoor je bestanden op je computers/televisies kunt afspelen? Is het niet mogelijk om een hardeschijf van 2 TB ofzo te kopen en die te koppelen aan je televisie?
Het handigste is een mediaplayer ja. Als je TV of blueray speler oid een usb aansluiting heeft en bepaalde mediabestanden kan afspelen kan je wel een gewone harde schijf eraan hangen, maar dat hangt dus erg af van wat je al hebt en erg handig is het meestal niet gezien het beperkte aantal bestandsformaten dat je dan kan afspelen.

Zoek het dus in een mediaplayer, bv de lijn van AC Ryan. Mediaplayers heb je met of zonder ingebouwde hdd, met of zonder netwerkaansluiting, en de meeste hebben verder aansluitmogelijkheden voor een usb stick, geheugenkaartje of externe hdd.

Je zult dus echt moeten bedenken wat je wil: wt bv je budget is, of je een interne hdd wil, of je een netwerkaansluiting wil, en welke bestandsformaten je wil kunnen afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
@Kromme specificaties van de TV weet ik zo niet...

@dragon2 Ok met die informatie kan ik al wat verder zoeken! Ik zal de producten van AC Ryan is bekijken! Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Okay de hardeschijf valt dus af, Mediaplayer it is! Qua bestandsformaten, tsja ik kijk meestal gewoon retailfilms, dus gewoon de goede kwaliteits bestandsformaten, en ik denk dat het dan ook wel tijd is voor o.a. bluray.. Dus dat zou die dan ook moeten kunnen afspelen, al denk ik dan wel dat die wat duurder gaat worden.. Netwerkaansluiting, ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je met de mediaplayer een server opzet die alle apparaten linkt? Dit lijkt mij wel erg handig idd!

• kromme

kromme

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:58:
@Kromme specificaties van de TV weet ik zo niet...

@dragon2 Ok met die informatie kan ik al wat verder zoeken! Ik zal de producten van AC Ryan is bekijken! Bedankt
Welk type tv heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb een Full HD plasma tv (panasonic)

• kromme

kromme

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:16:
Als ik het goed heb een Full HD plasma tv (panasonic)
zou je de moeite kunnen doen om te kijken welk type tv het is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lang zoeken het boekje gevonden, hehe. Uhm. ja er staan 3 modelnummers op:

TX-P42G20E TX-P42G20ES
TX-P46G20E TX-P46G20ES
TX-P50G20E TX-P50G20ES

Panasonic Viera plasmatelevisie

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:28:
Ik heb na lang zoeken het boekje gevonden, hehe. Uhm. ja er staan 3 modelnummers op:

TX-P42G20E TX-P42G20ES
TX-P46G20E TX-P46G20ES
TX-P50G20E TX-P50G20ES

Panasonic Viera plasmatelevisie
PS dat zijn 6 model nummers
doe misschien eens de moeite en kijk eens vanachter op je tv of in je menu zal dat ook wel ergens staan.
en heeft je TV een USB aansluiting of niet.

Verwijderd

In principe is het niet moeilijk. Je koopt een mediaplayer (Asus O!Play bijvoorbeeld) en sluit daar je harddisk extern op aan. Vervolgens zorg je dat je TV op de juiste input staat (HDMI) en start je de Asus op. Nu kun je navigeren via het menu door je mediafiles en met een klik speel je de film af.

Maar als je zelf totaal geen moeite wilt doen wordt het een lastig verhaal. Dus of je filesharing via netwerk aan de praat gaat krijgen op die mediaplayer....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Stefferke Het is dus de TX-P42G20E en het heeft USB aansluiting.

@XeNeRgY Hmm ja zo klinkt het allemaal een stuk eenvoudiger xD

• Stefferke
en het grappige is ik heb eens een modelnr ge googeld en der staat dat deze serie 2 usb poorten heeft dus ik denk dat het een koud kunstje is op deze tv zonder mediaspeler.
maar dat deze Mkv. gaat afspelen daar spreek ik mij iet over uit

Edit:
googel nu eens dat model nummer of kijk in de handleiding die ik en wrslk jij ook nooit leest wat je met die USB poort kan. en wie weet gaat dat lukken.

of prik er eens een UB stick in met een .mp3 en een .avi op.
wie weet wijst het zicht zelf zo uit

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee die handleiding die lees ik idd ook nooit! Maar hej dat zal is is gaan proberen, en idd als ie dat dan kan afspelen heb ik in feite genoeg aan alleen een externe harde schijf. iig Bedankt!

• Stefferke
no prob en sorry dat ik het zeg:
Zelf eerst wat zoeken en googelen (en in uitzondelijke gevallen de handleiding lezen.)

ik heb hier op mijn scherm de handleiding open staan en ik heb willen zien dat je geen .mkv kan afspelen maar wel .avi is toch al iets (en wat wrslk je usb stick of hdd door je tv geformateerd moet worden of zo iets)
dus als je HD (.mkv) films wilt afspelen zul je denk ik toch moeten gaan naar een media speler HTPC of iets dergelijks(of gewoon een laptop via HDMI)

verder is er wel een mooie feature op dat je je tv kan laten opnemen op je HDD.

• Sunshyme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05-2024
Als ik zo vrij mag zijn even 'in te breken' in het topic met een aanverwante vraag:

Ik wil graag meer opslagruimte voor media, die ik via het netwerk stream op mijn Popcorn Hour. Is het dan voor soepel streamen nog van belang om een snelle harde schijf uit te zoeken (hoge rpm/buffer/access time etc.)? Of is bijvoorbeeld de doorvoer via het (bekabelde) netwerk eerder al een beperkende factor en kan ik het beste gewoon voor een degelijke, goedkope 1/2TB HDD gaan?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sunshyme schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:00:
Als ik zo vrij mag zijn even 'in te breken' in het topic met een aanverwante vraag:

Ik wil graag meer opslagruimte voor media, die ik via het netwerk stream op mijn Popcorn Hour. Is het dan voor soepel streamen nog van belang om een snelle harde schijf uit te zoeken (hoge rpm/buffer/access time etc.)? Of is bijvoorbeeld de doorvoer via het (bekabelde) netwerk eerder al een beperkende factor en kan ik het beste gewoon voor een degelijke, goedkope 1/2TB HDD gaan?
Ehm, hoe had je die hdd aan willen sluiten op je popcorn? Ik bedoel, wil je een usb hdd voor rechtstreeks aan je mediaplayer of een netwerk hdd (NAS) of een hdd voor in/aan je pc kopen?

Verder is voor streaming van grote bestanden je netwerk van groot belang ja, dwz een goede GB router en goede cat5e/cat6 bekabeling etc. En dan nog kan het zijn dat je bv 30+ GB films niet vloeiend kan streamen. YMMV.

• Stefferke
@Sunshyme dus je wilt je Popcorn H ding bestanden van op een andere pc streamen naar je PH die het afspeeld op je TV?
ik denk dat je met de 2TB hdd van Samsung van 60€ ong klaar bent als je netwerk 1GBps is zal jij geen problemen hebben tegenover 100MBps als dat een HD film van 10GB is zal dat wel spannen denk ik.
en dat die 5400rpm is is maakt niet uit als ik mijn 2TB hdd van Samsung 5400rpm uitlees met HDDtune haal ik nog mooie snel heden boven de 100MBps als ik mij iet vergis.

als je je pc niet wil laten aanstaan daar voor is een NAS ook een mooie oplossing

Edit:
Bekabeling is al gezegd

Verwijderd

Je popcorn heeft een 100mbit aansluiting, dus een Gbit router is meer dan voldoende

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om op dit forum maar gewoon een vraag neer te kwakken en dan verwachten dat andere mensen jouw probleem voor je gaan oplossen. We verwachten hier op GoT eigen inzet.

Laat weten wat je zelf al hebt gedaan om je probleem op te lossen. Laat weten waarom je er zelf niet uitkwam. En zorg ook dat je in één keer alle relevante informatie geeft.

Dit topic gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.