Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alleen originele harde schijf in HP D330?

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:24
Goed,

Ik heb van iemand een PC gekregen die opnieuw geinstalleerd moet worden.. De harde schijf werkt echter niet meer dus heb ik besloten om er een nieuwe schijf in te gooien.

Maar zodra ik deze schijf aan koppel & de Windows XP cd in de dvd speler doe geeft het systeem de volgende melding:

Non-system disk or disk error, replace and strike any key when ready.

Dit gebeurt ook zonder schijf, cd speler en diskette station.. Mijn idee is dus dat het systeem (moederbord) alleen ingesteld staat om die specifieke harde schijf toe te staan, kan dit?

Het gaat om een HP D330 (oud beestje met P4) en een Seagate harde schijf op IDE, er zit ook SATA op het moederbord, maar helaas heb ik geen SATA schijf liggen.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:38
Grote kans dat de IDE controller defect is. al vaker tegen gekomen bij deze beestjes.

• rscheper
Maar zelfs zonder een schijf geeft hij dit aan, als ik de IDE controller in de bios uitzet zou hij deze melding niet aan mogen geven, dan toch?

Verwijderd

Volgensmij geeft hij dan ook deze melding

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40

AceRimmer

What a guy...

Staat hij wel ingesteld om als eerste vanaf de CD drive te booten?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• rscheper
Ja zeker, als ik het ook via F9 probeer (handmatig boot menu) geeft hij dezelfde melding.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Master slave jumper?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Heb je wel in de bios ingesteld dat hij van cd moet booten, het lijkt erop dat hij van HDD wil booten en geen bootloader vind,

• rscheper
Ik heb master slave goed ingesteld, even als de boot volgorde, daar is niets mis mee..

Oke, even de oude schijf er aan gehangen & daar start hij vrolijk van op.. deze start echter niet altijd (alleen wanneer het hem uitkomt).. En dat icm bad sectors wil ik hem graag vervangen.

[ Voor 53% gewijzigd door rscheper op 24-07-2011 22:22 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
rscheper schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:02:
Ik heb master slave goed ingesteld, even als de boot volgorde, daar is niets mis mee..

Oke, even de oude schijf er aan gehangen & daar start hij vrolijk van op.. deze start echter niet altijd (alleen wanneer het hem uitkomt).. En dat icm bad sectors wil ik hem graag vervangen.
Lukt het je ook om van CD te starten als je de oude schijf eraan hangt?
Pagina: 1