• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:54
Ben aan het kijken voor een nieuwe mediaspeler. Vereiste moet zijn dat deze youtube content speelt en snel reageert.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij de Netgear NEO TV 550 maar ik zag dat er een ook Netgear NEO TV 350 is. Volgens het nieuwsbericht op tweakers zijn de verschillen
Het duurdere model, de NeoTV 550, heeft in tegenstelling tot de NeoTV 350-variant nog een esata-aansluiting. Daarnaast kan op het 550-model een blu-ray-speler worden aangesloten en is het mogelijk om op basis van album-art door content te navigeren.
Kan iemand voor mij dit bevestigen? Want ik vind het prijsverschil van 50 euro nogal groot voor deze verschillen alleen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij heeft de NeoTV 350 ook een andere chip dan de NeoTV 550. Volgens mij moet je de NeoTV 350 vergelijken met spelers als de WD TV Live en de NeoTV 550 met spelers als de Dune en Popcorn Hour

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:54
Athome schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:42:
Volgens mij heeft de NeoTV 350 ook een andere chip dan de NeoTV 550. Volgens mij moet je de NeoTV 350 vergelijken met spelers als de WD TV Live en de NeoTV 550 met spelers als de Dune en Popcorn Hour
Nadat ik daarop wat heb lopen zoeken op de fora kom ik tot de ontdekking dat de 550 een Sigma chip heeft en de 350 een Realtek chip. Concreet gezegd, wat houd dit verschil nou in?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30
De 550 heeft de Sigma 8642/43 chip. Deze is staat om menu's blu-ray (simpele menu's weliswaar) weer te geven en zal geen problemen mogen geven met streamen vanaf bedraad netwerk. Ook bitrates van 60-80 mbit/s streamen is geen probleem voor deze chip

De realtek is een stuk goedkoper en heeft geen support voor blu-ray menu's en ook het streamen van 1080P materiaal gaat een stuk moeizamer. 720P geeft geen problemen.

De sigma chip is een stuk krachtiger en daardoor prettiger in omgang.

Het is niet helemaal eerlijk maar snuffel het topic van de Dune maar eens door naar mensen die zijn overgestapt van een Ac-Ryan (realtek speler net als de Neo TV 350) naar een Dune (zelfde chip als de NeoTV 550)