A3D op Sb live

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb ergens eens een keer iets gehoord over een driver waarmee je met een Sb live A3D kon gebruiken. Deze driver zou dan het A3D vertalen naar AEX en dat zou door de Sb live dan worden weergegeven. Maar ik kan nergens meer iets vinden over zoiets. Weet iemand of dit werkt, en waar ik het kan downloaden?

BvD Niels

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Dat zou ik ook wel een swillen weten.
;)

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
me 2!!!! :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

A3D en EAX zijn 2 totaal verschillende dingen, die je (volgens mij) absoluut niet kunt porten (oid). Ze hebben allebei met de klank van het geluid te maken, A3D berekent hoe geluid wat uit een bepaalde hoek komt klinkt (bij 2.0 ook nog met reflecties) terwijl EAX meer een veredelde equalizer/reverb/enz. is (hoe het geluid in een bepaalde ruimte klinkt, een badkamer klinkt bijvoorbeeld anders dan een voetbalstadion).

Maar mocht iemand toch zo'n programma gemaakt hebben zou ik wel graag weten hoe...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Op http://atlas.hemmet.chalmers.se/livecenter/showpage.php?name=drivers kwam ik het volgende tegen:

"If you need A3D support for your Live!, you can use the A2D-drivers (A3D drivers for cards without hardware A3D support) from Aureal that works with most sound cards, including all versions of Live!. Please read the readmea2d.txt before downloading."

Ik heb inmiddels ook een iets nieuwere versie (3.12) van die drivers gevonden.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20
de url waar naar verwezen wordt voor het downloaden kan ik niet berijken. iemand een andere url?

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 01:42 schreef WhiteMan het volgende:
de url waar naar verwezen wordt voor het downloaden kan ik niet berijken. iemand een andere url?
LET OP: scan de gedownloade file eerst met een goede en net geupdate virusscanner, want ik ken die link voor de rest niet (gezocht op "a2ddrivers312.exe" op Google).

Hier is de link:

http://file2.mydrivers.com/sound/a2ddrivers312.exe

• Stefke
  • Laatst online: 19-08 21:51
'k heb geen link, wel 310-versie van het bestand (weet meer niet waar vandaan).. :p

• Stefke
  • Laatst online: 19-08 21:51
Die 310 is ook 10x groter dan die 312 versie :?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ff een oude topic omhoog halen.........ik heb die a3d drivers voor sblive gedownload (3.12) en nu vraagt ie bij install naar het bestan a3dapi.dll.....dit staat nergens in de windows dir maar wel bij de meeste spellen (halflife, soldier of fortune) moet ik gewoon eentje van die pakken dan?????

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

zou je kunnen doen ja bij mij werkte dat wel ;)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op vrijdag 22 juni 2001 17:08 schreef Driez het volgende:
zou je kunnen doen ja bij mij werkte dat wel ;)
ok net CS getest en volges mij is het niet echt gelukt.......ik hoorde alles behalve mij eigen geweergeluid :?
en als ik eerst a3d deed dan werkte dat gewoon maar hoorde ik niks speciaals.....maar ja eax doet het wel gewoon alleen mijn a3dapi.dll van cs zal nu wel verneukt zijn dan......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

klein opmerkingetje
volges wat ik uit mijn computerke hebbik een SB PCI 128, maar ik heb wel een A3D controle panel voor mijn geluid

????
Pagina: 1