Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc specs:
AMD Phenom II X6 1075T
Asus M5A97 Pro mobo
2 x 4 Gb corsair XMS3 DDR3 1600Mhz
OCZ SSD 120GB Solid 3
MSI Radeon HD R5770 Hawk
XFX 750W XXX edition PSU

Deze PC heb ik vorig week in elkaar gezet. Alles werkt naar behoren maar reboot willenkeurig. Soms na 2 min soms na 45 min. Na enig research gaat mijn "guess" dat het probleem bij de geheugen ligt.
Ik heb 1 reep eruit gehaald en pc draait stabiel de hele dag. Waarna ik de reepjes gewisseld hebt en ook dan draait het stabiel voor een hele dag. (Kan ik dan ervan uitgaan dat de geheugen reepjes beide goed zijn?)
Hierna weer terug in dual-channel en het probleem doet zich weer voor! Memtest nog niet geprobeerd, hoe moet ik deze memtest gebruiken? Individueel? Of in dual-channel? Zijn de geheugen slots op mijn mobo misschien brak?
Iemand die tips voor me heeft?

Verwijderd

Gewoon memtest downloaden, branden op cd, booten en een nachtje laten draaien. Ik zou eerst beide reepjes doen, bij fouten de reepjes apart testen. Zijn de temperaturen van het systeem in orde?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 19:50 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Controleer eens in het bios of het geheugen wel op de juiste settings draait?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
@E65: Ja de temperatuur is perfect in orde. CPU idle ongeveer 34c en stress 42c-45c hetzelfde voor de videokaart. Ik ga dan toch memtest erover gooien

@temp00: welke settings bedoel je precies? Heb net even gekeken en alle settings staan op auto.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dat het op auto staat hoeft niet te betekenen dat alles ook op de juiste settings draait. Soms gaat het wel eens mis met SPD settings. Zoek even op de site van de fabrikant de juiste settings van je geheugen (post evt. de product code van je geheugen)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
Omschrijving is:
8GB Corsair Memory XMS3 DDR 1600 Mhz CAS 9-9-9-27 Dual channel desktop
CM8GX3M2A1600C9

Verwijderd

Download SIW eventjes, kijk even bij 'memory' bovenaan wat er bij timings staat aangegeven.
Pagina: 1