Welke computer leverancier voor bedrijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Omdat op mijn werk nieuwe computers nodig zijn (meer werkplaatsen dan pc's) ben ik aan het zoeken naar een goede leverancier van computers.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor de leverancier van de nieuwe computers is dat wij van de ict afdeling aan die computers mogen werken voor het vervangen van onderdelen of het opwaarderen van onderdelen zonder dat de garantie voor de originele onderdelen van de pc vervalt.
Zijn er bedrijven die dat toestaan of moet ik dan naar een bedrijf gaan en een speciale garantie aanvragen?

Weet iemand hier een goed bedrijf voor?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je zit. Wij hebben nu allemaal DELL PC's en servers. En als er wat kapot is, vervangen we het. We gaan dus echt niet met een dooie PC zitten als we het zelf op kunnen lossen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Excrusiator
Op maandag 19 maart 2001 19:45 schreef Fox-Web het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je zit. Wij hebben nu allemaal DELL PC's en servers. En als er wat kapot is, vervangen we het. We gaan dus echt niet met een dooie PC zitten als we het zelf op kunnen lossen.
Hoe zit het dan met de garantie die je krijgt van dell?

* Excru aait HAL

Verwijderd

Bij MyCom kun je terecht voor complete systemen tegen aantrekkelijke prijzen.

Voor de hobbyist en bedrijven (dus zelf sleutelen is toegestaan ) mits op verantwoorde wijze

zie ook www.mycom.nl

• Fox-Web
Op maandag 19 maart 2001 19:50 schreef Excrusiator het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de garantie die je krijgt van dell?
Alle defecte onderdelen sturen we retour. Krijgen we nieuwe voor terug. Ik vind als ze het niet binnen 24 uur kunnen repareren met de "aan huis" service, dan moeten ze gewoon toestaan dan we het zelf vervangen en de retouren omruilen.

• Excrusiator
Op maandag 19 maart 2001 20:00 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Alle defecte onderdelen sturen we retour. Krijgen we nieuwe voor terug. Ik vind als ze het niet binnen 24 uur kunnen repareren met de "aan huis" service, dan moeten ze gewoon toestaan dan we het zelf vervangen en de retouren omruilen.
Zeer interessant. :)
Dus als er opeens 's middags een van de videokaarten het begeeft kan ik een van de reserve grafische kaarten pakken en die tijdelijk gebruiken totdat Dell ons een vervanging heeft gestuurd. (bij compaq gaat dat niet omdat je dan de garantie vervalt, ben ik eens op de vervelende manier net niet achter gekomen. :()

Maar als ik dan extra hardware doe installeren (bijvoorbeeld extra geheugen of een nieuwe hardeschijf) dan vervalt de garantie niet? Dit als ik de hardware bij dell zelf bestel. Maar wat als ik de hardware nu eens niet bij dell betsteld heb?

* Excru aait HAL

• Fox-Web
Wij bestellen de extra hardware ook ergens anders. Gewoon erin pleuren. Als er een videokaartje defect is wordt het even wat lastiger omdat deze bij de GX110 onboard zit (810 chipset).

• Excrusiator
Nu weet ik dus dat ik Dell zal aanbevelen als de nieuwe pc's besteld gaan worden.
Wel stom toeval toen mijn baas dit vroeg:

Directeur: Als wij nu niet met die garantie in de problemen willen komen, welke leverancier zouden we dan moeten nemen.
Ik: uhm <denk diep na>
Directeur: Noem er maar eentje
Ik: Als ik er eentje nu zou moeten noemen lijkt mij Dell de beste kandidaat. Weet ik alleen niet zeker, ik zal wel gaan zoeken naar leveranciers die aan onze eisen voldoen.

De leverancier die ik 'ff' noemde blijkt ook diegene te zijn die aan onze eisen voldoet. :Y)

* Excru aait HAL

Pagina: 1