[Lion] Samba share niet kunnen mounten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 20:50
Geen matches
Woot eindelijk Lion dacht ik! Nadat ik de hele middag bezig was geweest met mijn Mac schoon te maken en alle os'en er opnieuw op te zetten.

Nu zit ik eindelijk op Lion, alleen kan ik mijn samba nas niet mounten! Hij komt netjes in de linker balk te staan in Finder, alleen als ik op 'Verbinden als...' druk krijg ik een foutmelding dat de share niet meer bestaat.
Mounten via CMD+K gaat wél alleen geeft hij dan de meldingen weer dat ik geen bevoegdheden heb om deze map te bekijken. (En dat terwijl ik wel mijn inlogs voor de 'url' zet!)

Heeft iemand hier ervaring mee/ een oplossing voor?

Het lijkt er op dat Apple de support voor samba heeft laten vallen in lion..

Lol, lino, oeps.

[ Voor 9% gewijzigd door t1mmy op 24-07-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
Geen matches
Het lijkt er op dat Apple de support voor samba heeft laten vallen in lino..

Dat klopt, Lion heeft een eigen FS ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Matched: smb
Ik heb hetzelfde probleem, maar op de een of andere manier werkt het nog wel als ik in de Finder via het menu 'Go --> Connect to Server' bij het server adres 'smb://a.b.c.d' invul (a.b.c.d. is dan het IP adres van het NAS). Vreemd genoeg werkt daarna in Finder het browsen naar het NAS ook ineens weer... Hopelijk helpt dit bij jou ook!

Oh... Ik zie jouw edit nu pas... Dat, dus... :-)

[ Voor 7% gewijzigd door LeLo op 24-07-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
LeLo schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:18:
Ik heb hetzelfde probleem, maar op de een of andere manier werkt het nog wel als ik in de Finder via het menu 'Go --> Connect to Server' bij het server adres 'smb://a.b.c.d' invul (a.b.c.d. is dan het IP adres van het NAS). Vreemd genoeg werkt daarna in Finder het browsen naar het NAS ook ineens weer... Hopelijk helpt dit bij jou ook!

Oh... Ik zie jouw edit nu pas... Dat, dus... :-)
Dat heb ik ook geprobeerd, daarna krijg ik de share browser te zien en als ik dan probeer te connecten krijg ik een foutmelding.. :(

Normaliter als ik in de linker balk op mijn NAS klikte kreeg ik een overzicht van zijn shares, nu krijg ik niks. Als ik nu op verbinden als klik krijg ik een foutmelding dat de share niet langer beschikbaar is.
Als ik verbind dmv CMD+k, SMB://a.b.c.d./ kan ik geen share mounten (En wordt ik ook niet gepromt voor inlogs) en CMD+k, SMB://User:Pass@a.b.c.d/ laat mij wel shares mounten maar geeft vervolgens een foutmelding dat ik niet genoeg rechten heb.

[ Voor 26% gewijzigd door t1mmy op 24-07-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Geen matches
Ik heb het ook even geprobeerd, en het werkt bij mij nog goed. Mag ik vragen wat voor NAS je hebt?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:43
Geen matches
Ik had het bij mijn Synology ook nadat ik Lion had geinstalleerd. Vervolgens DSM 3.2 Beta op mijn Synologie gezet en het probleem was opgelost.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Geen matches
Hmm, een Conceptronic CH3HNAS. Ben bang dat daar geen update meer voor zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Geen matches
t1mmy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:37:
Hmm, een Conceptronic CH3HNAS. Ben bang dat daar geen update meer voor zal komen.
Ik heb dezelfde NAS, en nergens problemen mee. Echt geen idee welke firmware ik draai, maar het is idd al een wat ouder ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Geen matches
s3n schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:31:
[...]

Ik heb dezelfde NAS, en nergens problemen mee. Echt geen idee welke firmware ik draai, maar het is idd al een wat ouder ding.
Hmm raar! Ik draai de laatste, 2.4.3. Zou je voor me willen checken hoe je instellingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
Apple heeft strakkere secrity settings voor het SMB protocol default gezet (mag user/pass niet meer plain versturen).
Dit is te omzeilen zoals hier beschreven:
robin1979 in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie -..."

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Geen matches
t1mmy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Hmm raar! Ik draai de laatste, 2.4.3. Zou je voor me willen checken hoe je instellingen staan?
Ik heb gelogen :$. Blijkbaar heb ik een CH3SNAS, scheelt een letter.
Ik draai iig op firmware 1.0.5, die is van 29-05-2009.
Pagina: 1