topspeed vigor 2800g i.c.m. online vs TG712 (thompson)

Pagina: 1
Acties:

• josipbroz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 09:58
Thema vigor i.c.m. online internet is ongetwijfeld ter sprake geweest…. Combinatie leverde bij sommigen zelfs Heel veel ellende.

Ik weet dat er heel veel connectie issues waren in het begin (mac lease en andere bs), hoewel ik zonder problemen sinds 2007 vigor 2007v heb gebruikt. Met nieuwe firmware werken 2700v en 2800g iig min of meer out of the box.
Nadat ik een tijd lang thompson TG712 heb gebruik dacht ik, laat ik mijn vigor 2800g eens proberen omdat deze betere wifi prestaties op zou leveren (en dat doet ie ook…dankzijn 2 antennes en super G).

Vervolgens ga ik op speedtest mijn connectie benchen en vervolgens krijg ik een lagere up en down speeds. 10x beide modems getest (verschillende speedtest websites) en :

Thompson: 80-85 kb/sec UP en 15-16 mb/sec DOWN (netto 1.8 mb/sec)
Vigor : 60-70 UP en 10-11.5 mb/sec DOWN

Gebruikte instellingen :

MPoA: enable
Multi_PVC Channel : 2
1483 Bridged IP LLC
VPI/VCI: 8 / 35
Modulation : ADSL2+ AUTO (G992.5) (multimode en G.DMT leveren zelfs lagere speeds op)
Obtain IP AUTO ( manual ook geprobeerd met alternatief DNS van online)
Firmware: E 38.2.23 Annex A

Kortom, teleurstellen voor een Highend ADSL2+ modem (ja niet meer zo highend) wat 20 mbit toch zou moeten slikken :? .

Iemand van gebruikers ervaring of tips… die zullen er vast wel zijn hier.

Offtopic: in de tussentijd LinkSyS WAG160N gebruikt… goede speeds 80 kb UP/ 15 mb DOWN…totdat deze te heet wordt en dan doet het niets meer (al 3x meegemaakt Met lynksys :( )

"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln