Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer volledig gecrasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Gisteren heb ik een key generator.exe gedownload voor een programma om die te gebruiken, maar het bestand kon niet echt openen en windows gaf een klein foutmeldingkje. Maar er was verder niets aan de hand, na wat zoeken was het me gelukt om gewoon een serial te vinden. Eindelijk kon ik dvds met ondertiteling branden.

Maar toen de volgende dag in de ochtend, startte me pc heel raar op. Het beeld was zwart, en om de 4 seconde herstartte de pc. Je hoorde elke keer 1tik geluid en dan herstartte weer.

Alle f toetsen werken niet, esc, del, niet. Me driver ging wel open, ik plaatste windows cd erin maar ik kom gewoon niet ver genoeg omdat hij na 4 seconde herstart.

Ook is het voor het eerst dat mijn beeldscherm lampje groene knippert, ik heb het beeldscherm getest op deze pc en hier doet hij het wel. Het is wel raar want normaal was of het lampje rood of het lampje groen maar geen knipperen.

Ik heb google helemaal afgezocht maar nergens voor dit aparte probleem een oplossing gevonden. Weten jullie de oplossing en kan dit nou echt door een virus zijn veroorzaakt?

Ik heb de kast opgeschroeft en draadjes los gemaakt van de 2 hardeschijven (c schijf van 30gb waar windows xp opstaat) en een D schijf van 200 gb. Als ik soms los maakt houd de pc wel op met een rare Tik geluid maken (zo reset/opstart geluidje) maar het beeld blijft zwart.

Overige informatie:

Windows XP
Merkt: onbekend, het is een custom game pc van 777 euro, 4 jaar geleden gekocht.

Bedankt,

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 15:27
Cd erin, in de bios aangeven dat je eerst wil opstarten vanaf CD. Zelf zou ik nog kijken of je harde schijf gecrashed is (vanwege het tikken), maar het klinkt eerder als een volledig verrotte PC door het gebruik van illegale software: herinstallatie dus.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik vraag me dus af, hoe moet ik de cd starten? Dat bios scherm is toch het scherm dat je meestal krijgt als je F8 ingedrukt houd. Maar die werkt pas naar 15 seconde meetal. Mij crasht de pc al bij 4 seconde.

Verder staat op C schijf 30 gb met oa windows xp
maar op de D schijf staan ook allemaal foto's (vkantie fotos). Ben ik die allemaal kwijt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:14:
maar op de D schijf staan ook allemaal foto's (vkantie fotos). Ben ik die allemaal kwijt?
Misschien. Kijk eens of je die disk aan een andere PC kan hangen, en uitlezen. Meteen even een image of backup maken lijkt mij wel slim.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Klinkt als een kapotte schijf, waarschijnlijk enkel de 30GB-schijf.
Aan je D-schijf zal vermoedelijk niets aan zijn. Zolang je die niet gaat formatteren (om er bijvoorbeeld een nieuwe windows op te zetten) zal je niets kwijt zijn.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 13:31
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:14:
Ja maar ik vraag me dus af, hoe moet ik de cd starten? Dat bios scherm is toch het scherm dat je meestal krijgt als je F8 ingedrukt houd. Maar die werkt pas naar 15 seconde meetal. Mij crasht de pc al bij 4 seconde.

Verder staat op C schijf 30 gb met oa windows xp
Nee dat is het scherm met de geavanceerde opstart opties, waaronder veilig opstarten. Bios is datgene dat je direct op je scherm krijgt als je de PC aanzet, meestal staat er ergens onderin het beeld Setup=FXX of Del, kijk daar eens naar.
Pagina: 1