• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo tweakers,

Ik zit al sinds een aantal weken te denken om zelf een leuke pc te gaan bouwen. Ik ben van plan om hem voor videobewerking gaan te gebruiken. Ik weet verder niet wat er belangrijk is voor een goede multimedia pc.

Verder ga ik binnenkort een HBO opleiding volgen voor videobewerking en ik wou er graag klaar voor zijn.
Op mijn toekomstige school staan alleen maar iMac computers en dat brengt mij ook in twijfel.
Moet ik voor een iMac gaan of zelf iets gaan bouwen? Help!?

Verder had ik de vraag aan jullie, wat is ronduit de beste CPU voor videobewerking? Ik twijfel tussen de i5-2500k en de i7-2600k. Zijn de verschillen dusdanig groot dat het compenseert met het 75,- euro verschil?

Is verder een videokaart van groot belang bij videobewerking? Moet ik een hd6950 of kan een hd5770 ook al voldoen?

Even in het kort mijn vragen aan jullie:
Ik ga een HBO opleiding mulitmedia en design volgen en op school hebben ze overal iMac's, moet ik voor een iMac gaan of zelf een pc bouwen?

Ik twijfel tussen de i5-2500k en de i7-2600k. Zijn de verschillen dusdanig groot dat het compenseert met het 75,- euro verschil?

Is verder een videokaart van groot belang bij videobewerking? Moet ik een hd6950 of kan een hd5770 ook al voldoen?

Mijn budget is niet van belang, ik heb 1000 euro tot mijn beschikking.

Vriendelijk bedankt

Gerben

EDIT: de programma's waar ik mee werk zijn After Effects, C4D, 3DS MAX en vegas pro 10

[ Voor 3% gewijzigd door Garre op 24-07-2011 16:40 ]

Verwijderd

Al gezocht?
Bijvoorbeeld:
http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart
Of bij de buren:
http://nl.hardware.info/p...eobewerkings-pc-juli-2011

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 16:52 ]

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
dank u

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 11:01
btw. i7 2600k is het ook wel waard hoor.

If it ain't broke, don't fix it

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Ik denk dat een belangrijker aspect van videobewerking in opleidingsverband is welke applicaties je kan gebruiken, en vooral ook de mogelijkheid om onderling (applicatie) projecten uit te wisselen. Dat laatste zou ik zeker niet onderschatten - vooral als je veel in groepsverband gaat werken.

Los daarvan, van de intel cpu's zou ik gaan voor de i7-2600K op een Z68 platform met quicksync en een nvidia gpu met CUDA.
i7-2600K omdat die een hele sterke prijs performance heeft, en voor nu gewoonweg de snelste sandy bridge proc is.
Z68 omdat je dan met Lucid Virtu gebruik kan maken van razendsnelle video conversie met quicksync.
Een nvidia gpu voor CUDA accelleratie in bijv. Adobe Premiere.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 17:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hoe heet je studie precies? Is dat Communicatie en Multimedia Design? En je begint aankomend jaar pas? Dat zou een hoop kunnen veranderen namelijk...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Als eerste zou ik op die opleiding vragen wat ze willen, anders kun je dadelijk 2 pc's kopen.

Software die je gaat gebruiken bepalen je hardware, zie de eisen van deze software.(zie weer opleiding).

1000 euro of dit genoeg is weet ik niet, moet je voor je opleiding niet alles origineel kopen.

Cpu snelheid kun je via google grafieken uithalen met de snelheids verschil.

En voor de cpu zelf zou ik testen lezen, omdat goedkopere modellen van cpu's, vaak functies/mogelijkheden worden weggelaten, of dit voor jou van belang is weet ik niet. Zie software die je gaat gebruiken.

Laatst iemand gesproken die alles van de mac nodig had, en photoshop etc, alleen de software was 2000 euro(zonder korting geloof ik), zonder de pc.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 24-07-2011 18:39 ]

Pagina: 1