Toon posts:

Probleem met Speedtouch 716v5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al een tijdje een probleem met mijn Speedtouch 716v5.
als ik soms gewoon zit te internetten wil een pagina niet laden en dan verschijnt de speedtouch pagina met een melding van: ADSL kabel niet aangesloten.
Door naar de pagina te gaan van Speedtouch en op connect te klikken word dit verholpen, maar na 2 minuten gebeurd hetzelfde.

Toen was ik het een beetje zat en heb ik op de reset knop achter op dat kastje gedrukt, speedtouch starte opnieuw op en ik moest opnieuw een setup doen geloof ik.
gewoon de hele tijd op continue geklikt tot ik kwam bij dat ik een wachtwoord moest invullen.
ik kon het wachtwoord niet openlaten dus ik heb daar ook administrator ingevuld, als ik nu naar de pagina van speedtouch wil gaan moet ik een wachtwoord invullen, wat ik daar ook invul het doet het gewoon niet.

Ik wil graag die pagina bezoeken omdat ik nu namelijk geen beveiliging op mijn internet heb staan.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik zou niet weten wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Die "Not connected..." melding die je krijgt gebeurd omdat je ADSL sync wegvalt. Normaal los je dat niet op door het ding te resetten. Bij welke provider zit je? In de wizard die je krijgt moet je normaal namelijk twee keer een wachtwoord invullen, één keer gebruikersnaam/wachtwoord voor je PPPoE/PPPoA authenticatie en één keer voor de webinterface.

Wat houdt je tegen om het ding overigens nog een keer te resetten? (nu je toch bezig bent :) )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ding nu al 2/3x gereset en elke keer krijg ik hetzelfde.
maar nu kom ik niet op die site, kan ik daar ook mijn internet beveiligen?
ik heb KPN.
dat ding is nu onderhand ook al 7 jaar oud, is het misschien beter om een nieuwe aan te schaffen want al die handleidingen/wizard en alles ik zou niet weten waar ik dat allemaal heb...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
ik heb dat ding nu al 2/3x gereset en elke keer krijg ik hetzelfde.
Als je nu eens duidelijk beschrijft wat je iedere stap doet/invult, wordt het misschien voor ons ook duidelijk waar het misloopt.
maar nu kom ik niet op die site, kan ik daar ook mijn internet beveiligen?
In de webinterface (standaardadres van 192.168.1.254 geloof ik) kan je dat inderdaad instellen.
ik heb KPN.
Hadden die geen custom firmware in gebruik? Het lijkt het alleszinds niet al te veel te verschillen van wat ik nog ken van Tele2/Base een paar jaar geleden.
dat ding is nu onderhand ook al 7 jaar oud, is het misschien beter om een nieuwe aan te schaffen want al die handleidingen/wizard en alles ik zou niet weten waar ik dat allemaal heb...
Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit met providers die voor telefonie VoIP toepassen, maar als VoIP wordt gebruikt kan je meestal niet zo eenvoudig naar een andere modem switchen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
nou dan houd ik de reset knop in,
wacht tot die opnieuw opstart,
start internet op,
dan vul ik die setup in(gewoon elke keer op continue klikken)
tot ik bij dat account kom,
daar vul ik dan Administrator in, (ik MOET een wachtwoord invullen)
dan is die aan het configureren volgensmij.
dan kan ik op internet,
maar om op 192.168.1.254 te komen lukt niet doordat het wachtwoord/inlognaam niet goed is

--------

ja maar ik kan niet op de webinterface komen omdat elke keer dat wachtwoor/inlognaam fout is.

--------

Ik gebruik ook geen VoIP, alleen voor internet, 1pc is direct op het modem aangesloten, en nog 2 laptops met een draadloze verbinding.
allemaal krijgen ze deze foutmelding.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Voor de configuratie van de Speedtouch moest je vroeger een CD hebben. Daarin staat voorgeconfigureerd e.e.a aan instellingen. Zoek de CD op en dat zal eht gaan werken.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan die CD niet vinden...

Verwijderd

Zoeken op internet????

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:07

lier

MikroTik nerd

Volgens mij zijn de credentials die je in moet vullen bedoeld om verbinding te maken met ADSL.

Neem contact op met KPN en vraag of zij een nieuw modem kunnen toe sturen (maak er maar gewoon een mooi verhaal van). Contact opnemen lijkt mij trouwens toch het meest voor de hand liggend...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Hier zou je e.,e.a moeten kunnen vinden.
Success

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1