SVN praktisch probleem: inrichten repository

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak sinds een week gebruik van SVN, ik loop echter tegen praktische problemen aan.

Ik bouw verschillende projecten op basis van een eigen framework. Sommige bestanden behoren toe aan het framework (dwz zijn voor elk project hetzelfde), andere zijn projectspecifiek. Wat doe ik als er twee bestanden in een folder zitten, waarvan er één projectspecifiek is, en de ander uit het framework komt?

Voorbeeld:
/images/logo.png = projectspecifiek
/images/icons/* = framework
Of:
/stylesheets/layout.css = projectspecifiek
/stylesheets/admin.css = framework
Wat is de beste manier om dit op te lossen?

Ik heb nu een checkout gedaan van framework/trunk, waarin /images/icons/* en /stylesheets/admin.css al in zitten. Vervolgens moet ik echter nog alle projectspecifieke bestanden er naar toe kopiëren (en dat blijft natuurlijk niet bij alleen die 2 voorbeelden).

Kan dit handiger? Ik wil het graag nu zo ideaal mogelijk doen, voor ik tig projecten heb lopen waarna blijkt dat het een ineffectief systeem is..

Alvast dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik zou zelf voor je framework en toepassingen hiervan in ieder geval losse repositories aanmaken, vervolgens kun je dan op de machine waar de boel draait met een `svn export` eerst de gewenste versie van je framework exporteren en daarna de code van je specifieke project. Op die manier kun je eventueel nog eens wat dingen overschrijven met een aanpassing in een van je projecten, wanneer je hier geen alternatief voor hebt.

Als alternatief/toevoeging kun je natuurlijk ook je framework-files in een losse folder parkeren, iets als /shared/images en /shared/stylesheets, dat is wellicht voor het overzicht sowieso wel aan te raden.

[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 24-07-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je kunt het beste een aparte repository aanmaken voor de framework bestanden, je kunt vervolgens met svn:externals deze bij je andere project(en) laten zetten. Let hierbij dan wel op dat wijzingen bij het ene project dan ook de andere projecten wijzigen.