Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat een kennis van mij alle telefoongesprekken, WhatsApp berichten en Twitter berichten tussen mij en een vriendin van mij heeft zitten af te luisteren. Ik ben furieus. Hij woont samen met haar en heeft dus haar verkeer onderschept.

Ik ben van plan om haar telefoon en laptop helemaal te wipen en alle wachtwoorden te veranderen. Maar voordat ik dat doe zou ik toch wel eens willen weten hoe hij dat heeft gedaan zodat ik me er tegen kan bewapenen. Een paar mogelijkheden die ik kan bedenken:

- Hij heeft spyware geïnstalleerd op haar Android telefoon. Wat is een goede spyware detector? Ik wil in ieder geval proberen bewijs te vinden dat er spyware op staat voordat ik de boel wipe. Zij denkt echter dat hij nooit aan haar telefoon heeft gezeten en de telefoon is zelfs beveiligd met een pin dus hoe hij spyware had kunnen installeren is me een raadsel.
- Hij heeft spyware geïnstalleerd op haar laptop.
- Hij luistert Internetverkeer af via de router in haar huis.

Is het ook mogelijk om telefoongesprekken en 3G verkeer af te luisteren zonder spyware? Ik weet wel dat als WhatsApp berichten over de Wifi wordt verstuurd dat je kan de WhatsApp berichten via de router kan onderscheppen, maar kan dat ook zomaar bij telefoongesprekken en 3G? Zijn die niet versleuteld?

[UPDATE] Ja ik weet zeker dat hij heeft afgeluisterd. Zie mijn replies beneden.
[UPDATE 2] Jongens ik weet dat het een sociaal probleem is en daarin wordt ook stappen ondernomen, maar deze topic gaat puur en alleen over de technische zaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 15:25 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:33

Grvy

Bot

Hoe weet je zo zeker dat hij dat heeft gedaan? Heeft hij dat gezegd? zoja; er zijn zat andere manieren hoe hij 'iets' kan weten. Misschien wel van het meisje zelf en probeert hij haar op deze manier nog te 'beschermen'

Dit is een account.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik zou gewoon aangifte doen als dat kans van slagen heeft ?

*What betreft whatsapp berichten. Die staan onbeveiligd ergens in de telefoon. Kan dus evt mbh of zonder spyware worden uitgelezen zou ik zeggen.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 07:32
3G netwerk valt niet af te luisteren met normaal huis tuin en keuken spul.
lijkt me erg stug dat hij op zolder materiaal heeft staan van pffft dik 10.000 eur+
enigste optie indien dat echt het geval is is software op de telefoon.

whatsapp over Wifi kan wel. ( maar staan ook lokaal op de telefoon ) bijv door een ftp connectie te maken met android kan ie ze real time uitlezen
een spyware detector voor android is lookout

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 00:01
Als het onbeveiligd gaat over het internet dan kan je dit vast wel sniffen als je internet verkeer langs een servertje gaat. De whatsapp berichten dan

[ Voor 9% gewijzigd door MrOizo2005 op 24-07-2011 14:57 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

Topicstarter
Het meisje vertelde tegen mij dat hij heeft afgeluisterd en is zelf ook furieus. Hij kon onze conversaties bijna letterlijk opnoemen. En ja, aangifte wordt zeker gedaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:01:
Het meisje vertelde tegen mij dat hij heeft afgeluisterd en is zelf ook furieus. Hij kon onze conversaties bijna letterlijk opnoemen. En ja, aangifte wordt zeker gedaan.
Is een andere vriend zoeken voor haar niet de simpelste oplossing? Beetje ziek figuur dat ie z'n vriendin zo wantrouwt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Exirion schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:03:
[...]

Is een andere vriend zoeken voor haar niet de simpelste oplossing? Beetje ziek figuur dat ie z'n vriendin zo wantrouwt.
Mee eens.

Ik denk dat de oplossing niet in het digitale, maar in het IRL ligt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Exirion schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:03:
Zie nergens staan dat ze relatie hebben, alleen dat ze huisgenoten zijn

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe weet je dat hij heeft afgeluisterd? Wifi verkeer is natuurlijk altijd te onderscheppen (ook zonder spyware en ook op beveiligde netwerken als je ook op dat netwerk zit als huisgenoot). Bekabeld verkeer is wat moeilijker (met een hubje ergens in het netwerk moet dat ook wel kunnen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 16:03
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:01:
Begrijp ik het goed dat zij ook heeft gezegd dat hij jullie conversaties kan opnoemen zonder dat je hem erover gesproken hebt?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Twee mogelijkheden om het 99.9% zeker te voorkomen:

1) VPN opzetten voor al het internetverkeer dat van haar laptop komt;
2) LiveCD gebruiken zoals die van ubuntu

Zo sluit je uit dat het verkeer wordt afgeluisterd en dat er spyware op de client zit.

Of je gaat natuurlijk zelf de client en het netwerk bekijken en aan de slag met een schaar en een hamer.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Marzman schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:07:
Hoe weet je dat hij heeft afgeluisterd? Wifi verkeer is natuurlijk altijd te onderscheppen (ook zonder spyware en ook op beveiligde netwerken als je ook op dat netwerk zit als huisgenoot). Bekabeld verkeer is wat moeilijker (met een hubje ergens in het netwerk moet dat ook wel kunnen)
Dit dacht ik ook, dat je 1 kan onderscheppen.. goed. Maar dat hij echt alles weet af te luisteren/af te lezen, lijkt me dat hij dus behoorlijk wat kennis heeft hoe alles precies in te stellen.

Ben eerder benieuwd wat er dan precies allemaal in staat, hij moet een reden hebben om af te gaan luisteren :P

begrijp me niet verkeerd, maar zo'n eerste post voor de TS.. erg erg twijfelachtig

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2011 15:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien heeft hij ergens een handleiding gevonden of een livecd-tje en is hij gaan proberen of dat echt zo werkt. Als hij een Tweaker is hoeft er geen verdere reden voor te zijn dan "omdat het kan".

/▌

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Spreek hem er gewoon op aan?! Je kan nu wel het kat en muis spelletje gaan spelen maar ook dit heel makkelijk op lossen door te vragen waarom hij het doet. En of hij het wil laten natuurlijk.

Zegt ie daar nee op, dan bespreek het eens met zn drieen. Dit lijkt me eerder een sociaal probleem dan een tweaker probleem! ;)

Ik denk dat aangifte meteen nogal heftig is. Al ligt het aan de gesprekken die zijn onderschept.

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Kennis werkt bij Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst en Hongli doet iets wat ons land in gevaar brengt?
Meisje is zo'n Bond-Girl?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik weet dat het een sociaal probleem is en daarin wordt ook stappen ondernomen, maar deze topic gaat puur en alleen over de technische zaken. Verder is dit technisch gezien wel mijn eerste post op Tweakers, maar dat komt omdat ik het wachtwoord van mijn oude Tweakers account niet meer weet en toegang tot het emailadres ook ben kwijtgeraakt. Ik hang al 8 jaar op Tweakers rond maar ben gewoon niet actief met posten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Klinkt alsof je een groter probleem hebt dan de titel doet vermoeden. Internetverkeer sniffen is ontzettend gemakkelijk en kan iedereen met toegang tot hetzelfde netwerk doen. Als je zelf toegang hebt tot de router, kan je AP isolation aanzetten en m.b.v. Firefox en de HTTPS Everywhere addon op de client HTTPS-verbindingen forceren. VPN is een betere optie, maar Firefox met HTTPS Everywhere is in een paar seconden opgezet :)

GSM/3G afluisteren is overigens al een heel pak moeilijker. Je kan Lookout Mobile gebruiken als malwarescanner op Android en DroidWall om applicaties in hun toegang tot het WiFi- of 3G-netwerk te beperken (sowieso bijzonder handige app).

Ohja, gebruik de gebruikelijke tooltjes om de laptop te scannen. Ik gebruik zelf MSE als realtime scanner en MBAM als on-demand scanner. In combinatie met een aangepaste HOSTS-file een mooie bescherming tegen de eenvoudige malware.

[ Voor 21% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-07-2011 01:09 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Lookout Mobile net uitgeprobeerd, niks gevonden. Ik ga de komende tijd maar eens andere opties uitproberen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als het verkeer via Wifi liep (daar heb je nog niks over gezegd) is er dus geen "spyware" (of hoe je het wilt noemen) nodig op de telefoon. Ik neem aan dat je het nieuws over WhatsApp gevolgd hebt? Er zijn toen ook hele handleidingen ontstaan over het bekijken van dat verkeer over wifi (afgezien van het authentificatie lek).

Twitter kan op eenzelfde manier.

/▌

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij kan als "usb debugging"aanstaat de telefoon via de usb kabel gemanipuleerd worden. Er kan van alles met het OS gebeurt zijjn, maar dan moet hij wel geroot zijn. Draai een rootcheck. Als hij al geroot is dan kan b.v. al het verkeer(ook 3g) via een pc geleid worden. Check dan ook eens of "whatismyip.com" via 3g een ip nummer teruggeeft van de 3g provider, of van het lokale wifi netwerk.

Het bewijst niks, maar sluit wel zoekrichtingen uit. (dat wifi onderschept kan worden was al duidelijk hoop ik..)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 24-07-2011 23:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Johnny
  • Laatst online: 15:52

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Praat je vriendin niet gewoon heel erg luid in haar telefoon zodat haar huisgenoot het gewoon kan horen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je aangifte wilt gaan doen zou ik in ieder geval niet verder klooien met de GSM en laptop. Kans is dan groot dat je bewijsmateriaal om zeep helpt, indien dat aanwezig is. Ik zou dus, als het echt serieus is, de boel onder de arm meenemen en aangifte doen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Johnny schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:43:
Praat je vriendin niet gewoon heel erg luid in haar telefoon zodat haar huisgenoot het gewoon kan horen?
Dankjewel, ik moest hier even hartelijk om lachen ;)

http://blog.bjornhouben.com

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is nu het daadwerkelijke bewijs dat hij heeft afgeluisterd? Whatsapp / Twitter vind ik namelijk niet echt relevant (is simpel via wifi te doen), maar telefoongesprekken dat is zo goed als onmogelijk voor "normale mensen". Dat vereist gewoon apparatuur van xx duizenden euro's.

Ik schat eerder dat het gewoon stoerdoenerij is aangevuld met wat oortjes tegen de muur leggen.

Zoals gezegd : Whatsapp / Twitter kan op 100duizend manieren gebeuren, maar het echte 3G-telefoonverkeer hacken, dat is ietwat ingewikkelder...
Pagina: 1