Mediaspeler met degelijke Wifi support

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 22:48
Hallo medetweakers,

Voor mijn ouders zoek ik een mediaspeler, die draadloos content vanaf mijn NAS kan afspelen.
De meeste content bestaat uit films/series in 720p/1080p. Meer hoeft de mediaspeler ook eigenlijk niet te doen, als het maar een beetje makkelijk werkt. (Het blijven toch ouders, hè. ;))

Voor nu fungeert mijn laptop als tijdelijke mediaspeler, en het draadloos streamen van 1080p films gaat prima op deze manier. Ik ga er dan ook vanuit dat de draadloze verbinding het probleem niet zal zijn. :P

Met een budget van ongeveer €200 heb ik alvast een beetje onderzoek gedaan, en nu ben ik uitgekomen bij 3 mogelijke kandidaten:

pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box
pricewatch: Popcorn Hour C-200
pricewatch: Dune HD Smart D1

Nu weet ik wel dat ze alle drie voldoen aan eisen die ik stel, maar toch vraag ik me af welke van de drie het beste kan omgaan met draadloze HD content. Ik lees bijvoorbeeld dat de Boxee box hier nogal wat problemen mee ondervind, maar dit maak ik op uit wat oudere reviews. (Misschien al gefixed?)
De Dune HD en Popcorn hour lijken mij beide ook goede kandidaten, waar de Dune HD dan wel een draadloze verbinding zal krijgen via een Wifi N stickje. Ik vind voornamelijk gemengde reacties over beide apparaten, waardoor ik toch bang ben dat ze niet volledig vlekkeloos zullen omgaan met HD content over wifi.

Is het draadloos streamen van HD content nog steeds een beetje not-done op de huidige mediaspelers? Of kan één van bovenstaande het daadwerkelijk vlekkeloos afhandelen? Ik sta uiteraard open voor andere mediaspeler/setup suggesties. :P
Thanks alvast.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Heb na wat naslagwerk besloten voor de Dune te gaan. Zal hier verdere info posten als ik hem binnenkrijg. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Wifi (ook N-variant) en 1080P zijn geen vrienden van elkaar. Dat het op je notebook wel goed gaat, heeft te maken dat je notebook gewoon meer power heeft.

Het kan goed gaan maar dat ligt geheel aan de combinatie wifi-stick en access-point (router) en alle obstakels in en om het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mediaplyer gaat geen 1080P via wifi afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Ben benieuwd naar je ervaringen en het waarom nou de Dune, ben op het moment naar precies hetzelfde op zoek en je omschrijving is identiek aan mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
sjaakster schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:44:
Ben benieuwd naar je ervaringen en het waarom nou de Dune, ben op het moment naar precies hetzelfde op zoek en je omschrijving is identiek aan mijn bevindingen.
Heb voor de Dune gekozen omdat deze naar mijn mening het meest 'doorontwikkeld' over kwam. Waar de boxee box nog in een vrij prille ontwikkelfase zit, en hier en daar nog wat bugs heeft. De popcorn hour stond op een tweede keuze, maar het design van de dune sprak mij meer aan.

Heb hem nog niet binnen overigens, dus kan (nog) geen bevindingen posten. :)

Pagina: 1