We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Tenzij het een family edition is, dan is deze maar op 1 PC te activeren.
Als het een retail versie is kan die wel overgezet worden bij aankoop van een andere PC.
Tuurlijk kan dat. Niet specifiek voor een OEM hoor. Dat het kan is leuk, net als 140km/u op een 80km/u weg. Het kan, maar het mag niet.Lebon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:09:
Ik heb wel eens gehoord dat de OEM versie kan geinstalleert worden op meerdere PC's alleen dat is natuurlijk illegaal...
Ey!! Macarena \o/
andere optie is het tijdig installeren op 2 pc's en dan een nieuwe versie bestellen. Het zal een OEM versie zijn aangezien die als goedkoopste op de pricewatch staan.
Echter wil ik uiteraard voorkomen dat dit conflicten geeft met bijv downloaden van updates etc
[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 24-07-2011 13:14 ]
Als je geen family pack hebt zal je een nieuwe licentie moeten aanschaffen. Gisteren heb ik nog in een topic gelezen dat je zonder de key 30 dagen trial hebt.
Verwijderd
120 dagen zelfs, je kan 3 keer de trail periode "rearmen".Lebon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:18:
Verstandige jongen!![]()
![]()
Als je geen family pack hebt zal je een nieuwe licentie moeten aanschaffen. Gisteren heb ik nog in een topic gelezen dat je zonder de key 30 dagen trial hebt.
In sommige gevallen kun je goedkoop uit zijn.thewizard2006 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:20:
bedankt voor de hulp allen. Zal ze melden dat ze iig een nieuwe licentie moeten aanschaffen.
bestel als zijnde student , dan heb je via slim.nl de upgrade (bestaande windows instalatie noodzakelijk)
voor 30 euro.
als je lid bent van MSDN kun je zelfs gratis downloaden.
bij vele ict opleidingen heb je hier toegang tot.
ora et labora
En dan ben je nog "illegaal" bezig...mrc4nl schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:35:
In sommige gevallen kun je goedkoop uit zijn.
bestel als zijnde student , dan heb je via slim.nl de upgrade (bestaande windows instalatie noodzakelijk)
voor 30 euro.
als je lid bent van MSDN kun je zelfs gratis downloaden.
bij vele ict opleidingen heb je hier toegang tot.
Dan kan je beter twee keer een retail/OEM licentie gebruiken. Ik ken een geval waarbij één licentie meer dan tien keer actief is (gelijktijdig). Je moet gewoon je tweede installatie telefonisch activeren. Moet je sowieso doen na een format als de key ooit gebruikt is geweest...
verklaar mij waarom dit nou "illegaal" is. het is een officieele cd met geldige productkey.High-Voltage2 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:14:
[...]
En dan ben je nog "illegaal" bezig...
Dan kan je beter twee keer een retail/OEM licentie gebruiken. Moet je sowieso doen na een format als de key ooit gebruikt is geweest...
je moet er alleen meerdere kopen, wat helaas bij slim niet kan
ook de retrail/system builder van msdn mag je toch gewoon gebuiken?
ora et labora
Verwijderd
Voor "test doeleinden"...mrc4nl schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:37:
[...]
ook de retrail/system builder van msdn mag je toch gewoon gebuiken?
Koop je een nederlandse en een engelse Ultimate, en installeer je een taal pakket.mrc4nl schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:37:
[...]
je moet er alleen meerdere kopen, wat helaas bij slim niet kan
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 22:44 ]
Let wel op de eisen van de OEM licentie. Als het bijvoorbeeld als upgrade dient, dan mag je geen OEM licentie aanschaffen. Zo zijn er nog een paar regels die je op de Microsoft website kan vinden. Hier bijvoorbeeld is een FAQ over OEM licenties. En dan is er hier de PDF van MS met de regels en beperkingen van een OEM licentie.thewizard2006 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:14:
Ik wil het zo veel mogelijk legaal houden
andere optie is het tijdig installeren op 2 pc's en dan een nieuwe versie bestellen. Het zal een OEM versie zijn aangezien die als goedkoopste op de pricewatch staan.
Echter wil ik uiteraard voorkomen dat dit conflicten geeft met bijv downloaden van updates etc
Als je het zo veel mogelijk legaal wilt houden, houd dan ook hier rekening mee
Kan je net zo goed de key van de Engelse gebruiken met de installatie media van de Nederlandse. Dat is toegestaan vziw, de licentie is niet specifiek taal gebonden. Als dat wel zo is, dan idd taalpakketje.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:38:
Koop je een nederlandse en een engelse Ultimate, en installeer je een taal pakket.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Dan gebruik je de key op 2 installatie's, en daar gaat het juist om hier.Hero Of Time schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:01:
Kan je net zo goed de key van de Engelse gebruiken met de installatie media van de Nederlandse. Dat is toegestaan vziw, de licentie is niet specifiek taal gebonden. Als dat wel zo is, dan idd taalpakketje.
Maar voor €17,- (als "medewerker" zijnde, student is iets duurder dacht ik) per Ultimate, is 2 versies (nl/eng) prima te doen.
Helaas is die zo duur, dat ook ikzelf dat "advies" in de wind sla, en de OEM nam.
17 euro voor eens studentenversie is helemaal prima te doen jah, maar dat is wel zo goedkoop, dat ik dat wel een beetje de plank misslaan vind.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 25-07-2011 00:25 ]
dan heb je toch alleen de upgrade versie? of is dat soms de retrail?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:14:
[...]
Dan gebruik je de key op 2 installatie's, en daar gaat het juist om hier.
Maar voor €17,- (als "medewerker" zijnde, student is iets duurder dacht ik) per Ultimate, is 2 versies (nl/eng) prima te doen.
ora et labora
Dan heb je dus een tweede licentie nodig.
Open deur-topics als deze zijn dan ook overbodig, aangezien je dit zelf makkelijk had kunnen uitvinden door de licentievoorwaarden te lezen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.
![]()