Toon posts:

Teken de petities voor Adobe CS/Cubase/.... op Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van Windows af, en zo zijn er meer mensen.
Maar ik zelf zit dan toch altijd weer aan dual boot met Windows vast omdat de alternatieven op Linux ontoereikend/beperkt zijn.
In een poging dit soort bedrijven mee te krijgen op Linux zijn er petities op gezet daar ik jullie ook op wil attenderen.

Steinberg Cubase for GNU/Linux
http://www.petitiononline.com/stc4linx/petition.html
Adobe Creative Suite
http://www.petitiononline.com/adMaLin/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je wel van Windows af maar niet van dat soort software van bijvoorbeeld Adobe?

Als iets op Linux niet goed genoeg is, dan is het gewoonte het zelf te verbeteren. Het is vrijwel altijd open source en bijdragen zijn vrijwel altijd welkom.

Daarnaast is het voor veel software ontwikkelaars lastig om voor Linux te ontwikkelen zonder het risico te lopen dat ze hun eigen code, met hun zelf-ontwikkelde algoritmes die veel waard zijn, moeten publiceren.

Daarom zal ik dit soort petities absoluut niet tekenen. Je vraagt iemand anders om werk te gaan verrichten zonder dat je precies weet hoe het zit met strategische belangen, en zonder onderzoek of het überhaupt commercieel interessant is.

Overigens zijn de argumenten van de eerste link zwak, outdated, slecht onderbouwd en speculatief. Om het over de tweede link maar niet te hebben. En tot slot is er niet slechts 1 Linux, dus zou men moeten kiezen voor bepaalde distributies, zoals RHEL.

Probeer iets meer stil te staan bij de commerciële belangen van zulke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Daarnaast is het voor veel software ontwikkelaars lastig om voor Linux te ontwikkelen zonder het risico te lopen dat ze hun eigen code, met hun zelf-ontwikkelde algoritmes die veel waard zijn, moeten publiceren.
Dit is gewoon pure fud, misschien de volgende keer wat minder stilstaan bij de "belangen" van commerciele bedrijven en meer bij de feiten?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:32:
Waarom wil je wel van Windows af maar niet van dat soort software van bijvoorbeeld Adobe?
Waarschijnlijk omdat hij linux fijner vind als windows. Maar adobe fijner vind als het alternatief daar op.
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:32:
Daarom zal ik dit soort petities absoluut niet tekenen. Je vraagt iemand anders om werk te gaan verrichten zonder dat je precies weet hoe het zit met strategische belangen, en zonder onderzoek of het überhaupt commercieel interessant is.
Als jij adobe software niet op linux wil gebruiken, moet je de petitie niet tekenen.
Mensen die adobe software op linux willen gebruiken moeten de petitie tekenen.
Maar jij weet ook niet of het commercieel interessant is, daar zijn deze petities ook juist zo handig voor.
Als genoeg mensen de petitie tekenen, kan het commercieel interessant zijn voor adobe.

Dit topic is gesloten.