Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Geen toegang tot C schijf

Pagina: 1
Acties:

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11 16:02
Gisteravond had ik opeens het idee om de UAC weer op normaal te zetten(stond uit). Zag daar niks gevaarlijks in. Vanochtend echter toen ik m'n laptop opstartte, had ik geen toegang meer tot mijn C schijf. Internetten en dergelijke programma's kan ik wel doen. Sommige programma's geven echter een foutmelding dat er te weinig schijfruimte zou zijn. Gisteren was er nog 160GB vrij. Als ik nu de explorer open geeft hij bij de C:schijf geen balkje meer aan van hoeveel er nog vrij is. Er staat alleen nog maar NTFS onder. En er op klikken geeft dus de fout van toegang geweigerd.

Eerst heb ik op internet gezocht naar een oplossing en kwam ik uit op dat het mogelijk kan zijn dat ik niet de eigenaar meer ben van de schrijf. Dat heb ik dus veranderd in administrator zelfde als waar ik mee ben ingelogd op het systeem. Maar nog steeds krijg ik geen toegang tot de C: schijf.

Dan maar een herstelpunt terugzetten. Maar als ik dat wil doen krijg ik de melding dat ik ook geen toegang heb tot c:\windows\system32\rstrui.exe.

Weet iemand hoe ik uit deze cirkel redentatie kan komen voordat ik Windows moet herinstalleren.

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij moet je het toch in de NTFS machtigingen gaan zoeken...
Heeft je "SYSTEM" account volledig beheer over de schijf?

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11 16:02
High-Voltage2 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:45:
Volgens mij moet je het toch in de NTFS machtigingen gaan zoeken...
Heeft je "SYSTEM" account volledig beheer over de schijf?
ja, maar daar staat ook administrator bij.

via safe mode krijg ik wel toegang