Ik heb hier nog een X-Fi Xtreme Music 5.1 geluidskaart.
Wat toen een goeie geluidskaart was.
Dit aangesloten op een creative gigaworks G500
http://asia.creative.com/...category=25&product=10814
Bij een nieuw systeem weet ik niet of ik die geluidskaart erin krijg ivm ruimte.
Maar ik vroeg me af hoe is de geluidskwaliteit tegenwoordig van een modern kwaiteits bord invergelijking met zon oudere X-Fi (met name in games)?
Toen ik die geluidskaart kocht was onboard geluid lang niet zo denderend maar dat is al weer velen jaren geleden.
Ook EAX is/was in games veel beter.
Maar als ik dan even lees dat moderne games geen EAX meer gebruiken.
En dat vista of hoger geen directe toegang meer geeft tot je geluidskaart.
Nu is er voor mijn kaart wel software van creative Alchemy zodat ik straks mijn oudere games met EAX commando,s om kan zetten naar een OpenAL.
Maar hoe dit dan zit voor nieuwe games?
Ook was het vroeger zo dat je je cpu onlaste maar met een moderne Quad cpu is dat ook niet meer boeiend als ik zo rondlees.
Dus als ik zeg ik wil goed geluid in games is mijn huidige geluidskaart dan nog bruikbaar of onboard geluid pakken?
Of geen van beide en nieuwe kopen?
Ik ben geen audio freak maar wil wel goed geluid in games.
Wat toen een goeie geluidskaart was.
Dit aangesloten op een creative gigaworks G500
http://asia.creative.com/...category=25&product=10814
Bij een nieuw systeem weet ik niet of ik die geluidskaart erin krijg ivm ruimte.
Maar ik vroeg me af hoe is de geluidskwaliteit tegenwoordig van een modern kwaiteits bord invergelijking met zon oudere X-Fi (met name in games)?
Toen ik die geluidskaart kocht was onboard geluid lang niet zo denderend maar dat is al weer velen jaren geleden.
Ook EAX is/was in games veel beter.
Maar als ik dan even lees dat moderne games geen EAX meer gebruiken.
En dat vista of hoger geen directe toegang meer geeft tot je geluidskaart.
Nu is er voor mijn kaart wel software van creative Alchemy zodat ik straks mijn oudere games met EAX commando,s om kan zetten naar een OpenAL.
Maar hoe dit dan zit voor nieuwe games?
Ook was het vroeger zo dat je je cpu onlaste maar met een moderne Quad cpu is dat ook niet meer boeiend als ik zo rondlees.
Dus als ik zeg ik wil goed geluid in games is mijn huidige geluidskaart dan nog bruikbaar of onboard geluid pakken?
Of geen van beide en nieuwe kopen?
Ik ben geen audio freak maar wil wel goed geluid in games.