Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 14:49
Ik zit een tijdje met het idee van Super Resolution. Een techniek om met meerdere lage resolutie plaatjes een hoge resolutie plaatje te genereren.

Het idee is simpel (en er zijn ook veel papers over multishot Super Resolution). Je neemt een foto, shift het beeld een beetje en neemt nog een foto. De overlap van de pixels zal nooit 100% zijn en je
zult doormiddel van het combineren subpixels krijgen die kleiner zijn (en een veelvoud van) de originele plaatjes. Waardoor je dus meer resolutie kunt genereren.

Nu waarom ben ik hier naar aan het kijken. Heel simpel, als je HDR foto's aan het maken bent, dan ben je al bezig met bracketing en heb je al meerdere foto's hoogstwaarschijnlijk zullen de pixels niet 1 op 1 matchen (tenzij je een hele goede driepoot gebruikt).

MAW je slaat 2 vliegen in 1 klap.

in ieder geval.. voordat ik meer energie hier in ga steken was ik wel benieuwd of er al andere software was die dit voor elkaar krijgt. Ik weet dat er veel single shot superresolution programma's zijn zoals s-spline ed... maar neit de multishot... iemand die daar meer van weet?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Kijk eens naar PhotoAcute Studio, deze software heeft een superresolutiefunctie zoals jij 'm omschrijft :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:49
Even een zetje naar het goede subforum, FVH --> FVW
Klinkt wel interessant trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 14:49
Abbadon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:31:
Kijk eens naar PhotoAcute Studio, deze software heeft een superresolutiefunctie zoals jij 'm omschrijft :)
die heb ik niet gevonden... ik heb wel gemerkt dat de software niet echt handig werkt met het verwijderen en noise met superresolutie.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat een open source project als hugin zoiets zou hebben.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

In de astronomie noemen ze dat imagestacking (Met honderden webcam foto's toch nog een mooi plaatje van Jupiter oid kunnen krijgen), ik ben daar al ff uit, er waren toen wel programma's voor maar niet allemaal even handig of gebruikers vriendelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.astrostack.com/images/marscompare2InvSoft.jpg

http://www.tawbaware.com/imgstack.htm
http://www.astronomie.be/registax/index.html

Die kan ik me nog herinneren

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 04-08-2011 22:12 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Ik weet het niet zeker, maar dit wordt ook gebruikt door een bepaalde middenformaatcamera (Leaf dacht ik).

Edit: het was dus Hasselblad

[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 04-08-2011 22:33 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1