Domotiga installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:31
Hallo iedereen, Kan iemand mij even helpen..

ik wil een servertje maken met als hoofdfunctie de domotica beheren in huis, nu heb ik momenteel homeseer draaien maar ik heb een mooi alternatief gevonden.
Het enige probleems is dat dit in linux draait, ik heb wel een heeeeeeeeeel klein beetje ervaring met linux maar lang niet genoeg.

Ik heb dus laatst een ubuntu distro gedownload.. wat een drama die nieuwe interface.
Kubuntu beviel gelukkig beter.

Het gaat hierom : http://www.domotiga.nl/

Kan iemand mij vertellen of dit goed in kubuntu kan draaien en hoe installeer ik domotiga.. ik kwam er niet uit.

Dusss als iemand mij kan helpen met een soort van stappenplan, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waar loop je vast met http://www.domotiga.nl/wiki/Domotiga/Installation? Ik neem aan dat je daar begonnen bent?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Hoi, Ik ben allereerst begonnen met ubuntu installeren wat ik na het aanzicht van de interface gelijk vervangen heb voor kubuntu.

Dan moet je dat svn installeren.. daar gaat het al fout zegmaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21
Begin met het installeren van Ubuntu, en dan met je package manager gewoon Gnome installeren en Unity deinstalleren, dan issie weer bruikbaar.
Daarna met diezelfde package manager even Subversion zoeken, en die installeren
Daarna de tutorial volgen die net aangehaald werd.

Groeten is op GoT niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-07-2011 21:44 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En wat heb je al wél geprobeerd? Gezocht op Google? Ja? Wat heb je wel/niet gevonden en waarom lukt dat niet? Heb je dat "Gambas" al geinstalleerd zoals bovenaan op de pagina die Dirk je geeft staat? Lukte dat? Niet? Waarom dan niet? Waar gaat het mis?

We hebben echt 0,0 aan "daar gaat het al fout". We gaan je 't niet voorkauwen, je zult het zélf moeten doen, maar dan moet je wel veeeheeeel meer informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ziet er naar uit dat het GTK gebruikt. Ik zou dan persoonlijk eerder voor Xubuntu gaan dan Kubuntu, omdat je anders een ton aan extra packages aan het installeren bent. Het werkt wel met beide, maar KDE gebruikt nou eenmaal geen GTK, dus als je al een GTK omgeving draait, scheelt dat weer in packages die je moet downloaden.
Voor plain Ubuntu, waarvan je de interface niets vind, is er ook de classic omgeving waarbij je gewoon Gnome hebt, zonder Unity interface.

Voor het programma wat je noemt heb je verschillende howtos al op de website. De eerste is die Dirk al gaf. Daarnaast heb je nog http://www.domotiga.nl/wiki/Linux/InstallOS en http://www.domotiga.nl/wiki/Gambas/Install.
Oftewel, plenty to go around. Beetje meer inzet hier op GoT wordt verwacht, maak het waar ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Ik zal het vanmiddag weer is proberen, ik laat wel even weten waar ik precies vastloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

Installeer maar "gewoon" ubuntu en volg dan deze instructies:

http://www.zdnet.com/blog...-1104-natty-narwhal/12176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 09:37

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik had niet veel te doen, het is mij gewoon gelukt volgens de handleiding .

En ik ben geen linux kenner , gewoon alle stappen volgen

[ Voor 28% gewijzigd door DutchITMaster op 24-07-2011 19:24 ]

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 12:59
Installeer gewoon Debian 6.

En hier komt de truuc: In Debian staat het gewoon al in de repository. Dus:

sudo apt-get install domotiga

Als je dat niet kunt, dan raad ik je aan om een Windows tegenhanger te zoeken. We zijn hier geen live support of een helpdesk.

Edit: Zou toch kunnen dat die niet in de apt repo staat. Hier staat de deb zeker!

[ Voor 22% gewijzigd door Joseph op 25-07-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Eeh, gewoon Ubuntu 11.04 nemen, vervolgens op het aanmeldscherm voor Ubuntu Klassiek kiezen, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

cumulus007 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:28:
Eeh, gewoon Ubuntu 11.04 nemen, vervolgens op het aanmeldscherm voor Ubuntu Klassiek kiezen, probleem opgelost.
Welk probleem is dan opgelost? Het installeren van Domotiga, waar het in dit topic over gaat? Denk 't niet. Voor de GUI is jouw 'oplossing' al meerdere keren genoemd, dus een spuit 11 post is niet echt handig.
Sef24 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:14:
Installeer gewoon Debian 6.

En hier komt de truuc: In Debian staat het gewoon al in de repository. Dus:

sudo apt-get install domotiga

Edit: Zou toch kunnen dat die niet in de apt repo staat. Hier staat de deb zeker!
Squeeze heeft Domotiga niet in de repo staan. Niet de main repo iig. Daarbij is GetDeb niet voor Debian, maar voor Ubuntu.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dit topic gaat nergens naar toe. Aangezien de TS niet meer heeft laten horen hoet het verder gaat en het toch al niet zo'n geweldig begin had sluit ik dit topic.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.