Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus A6T sluit na 3 seconden af

Pagina: 1
Acties:

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 21:31
Heren, jullie zijn mijn laatste hoop.

Vorig jaar heb ik de laptop van mn broertje overgenomen; een asus A6T.
Twee weken geleden stond de laptop dichtgeklapt op tafel. Toen ik het scherm opende, en rechterklikte op het skype icoon om het te openen, viel te laptop uit.

Sindsdien start de laptop niet meer op. Hij start wel, je hoort de cd-rom drive denken, en de harde schijf komt op toeren, maar binnen 3 seconden is het alsof iemand de stroom afsluit. Beeld krijg ik nooit, en ook de ventilatoren van de CPU draaien niet. Het volgende heb ik zoal geprobeerd:
- Scherm loskoppelen en alleen op externe monitor
- Geheugenbank losgehaald en in ander slot
- Videokaart losgehaald en opnieuw ingestoken
- Batterij erin, eruit etc.
- CD-rom eruit
- Hardeschijf eruit
- Hardeschijf vervangen voor een zelfde merk schijf
En natuurlijk al het bovenstaande in combinaties met elkaar, waardoor ik al uuuren bezig ben met de wanhoop nabij te zien.

Tot overmaat van "ramp" heeft mijn broertje een nieuwe accu voor mijn verjaardag (donderdag a.s.) gekocht, en die is nu redelijk nutteloos.

Op internet vind ik heel veel oplossingen met F2, F8, etc, maar ook dat mag niet baten. De resetknop is ook geen oplossing.

In het verleden heb ik de powerconnector op het moederbord opnieuw moeten solderen, maar ik heb geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hij het niet doet. De laadstroomlamp brand als ik de stekker erin steek, en ook andere voedingen boden geen oplossing. Als ik echter bezig ben met een externe monitor, en die is niet aangesloten, dan staat er in dat scherm "no signal". Als ik de stekker in de laptop steek (aan of uit), dan wordt dat scherm even zwart, waarna dezelfde boodschap tevoorschijn komt.

Ik stel weinig eisen aan een laptop, dus een nieuwe is voor mij zinloos.
Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen om deze laptop nieuw leven in te blazen.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Gert

[ Voor 8% gewijzigd door Laro op 23-07-2011 20:48 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56
Laro schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:45:
- Videokaart losgehaald en opnieuw ingestoken
Dat was niet je videokaart O-) Die zit namelijk vast op je moederbord.

En wat betreft darkstone en de zwarte ziekte... Tsja, het is niet de eerste orde waarbij de laptop gewoon wel doorstart zoals ik zelf heb mogen meemaken. Persoonlijk vind ik het wat te makkelijk om alle A6T-tjes maar direct in de "zwarte ziekte" te drukken.

Het niet opstarten en na 3 seconden compleet uitvallen is sowieso bij alle laptops eigenlijk het teken dat het goed in de war is. Doorgaans een kapot moederbord, waarbij je het wel kan vergeten. Je kan de oventruc proberen zoals men later in het "zwarte ziekte"-topic doet. Het kan nog steeds de videokaart zijn.

Maar eigenlijk is dat ook je enige hoop. Want om eerlijk te zijn, ik heb maar weinig laptops gezien die nog gaan werken als ze dit gedrag vertonen.

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 21:31
De Zwarte Ziekte, het lijkt wel een epidemie als ik dat topic heb doorgelezen. Het bakken en braden wil ik misschien nog wel eens proberen, maar zoals GENETX al schrijft is het onwaarschijnlijk dat ik nog een tijd plezier heb van de laptop, met als gevolg dat ik over een tijdje wéér uren kwijt ben aan frustratie.

Misschien dat ik het bakken en braden ga proberen, maar misschien is het ook maar beter om het e.e.a. voorgoed weg te doen.

Bedankt voor de antwoorden!

Gert