• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-10 17:41

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag sinds 1 week mijn nieuw systeem weer gestart (was op vakantie en deed het perfect toen ik vertrok) om iets op te zoeken over mijn afgeleverd pakketje. Toen deed alles het nog, maar toen ik een paar uur later terug kwam om mijn nieuwe graka te installeren (Asus 6950 DCU2) stond er : Windows kon niet worden gestart, een stappenplan voor reparatie van de installatie en waarom windows niet gestart kon worden, een benodigd apparaat mist/ is niet aanwezig (de SSD denk ik, maar die is wel aangesloten). Vervolgens in de bios gekeken, maar daar zag ik (of niet) tot mijn verbazing dat mijn mobo de SSD niet herkende. Alleen mijn andere HDD ( 1 TB samsung) en mijn DVD drive. Ik heb verschillende sata poorten geprobeerd op mijn moederbord, andere kabels, stroom en pc's maar niets loonde. Ik heb de winkel waar ik de SSD heb gekocht al een mailtje gestuurd (zercom). Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan gebeuren en, eventueel, opgelost kan worden?

Zie de productkoppelingen voor mijn mobo en de SSD.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-10 20:42
Bij de firma waar ik werk van de 10 SSD's ook 2 SSD's overleden, allen naar een "tweede" hardware wijziging.

Ze lijken vrij gevoelig te zijn, tijd voor RMA?

Succes. :)

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
ThinClientQ schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:25:
Bij de firma waar ik werk van de 10 SSD's ook 2 SSD's overleden, allen naar een "tweede" hardware wijziging.

Ze lijken vrij gevoelig te zijn, tijd voor RMA?

Succes. :)
Thanks, had Zercom al een mailtje gestuurd voor RMA voordat ik dit gepost had :P

Trouwens, ik had nog niks met mijn pc gedaan, het enige wat ik had gedaan is hem opgestart en wat gebrowsed, toen ik terug kwam had ik dat scherm van : Windows kon niet gestart worden. Ik had dus nog niks gedaan kwa hardware wisseling.

[Voor 24% gewijzigd door India Sierra op 23-07-2011 21:44]

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Bekend probleem. RMA'en en indien mogelijk een andere SSD nemen die wel betrouwbaar is.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Darkstone schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:45:
Bekend probleem. RMA'en en indien mogelijk een andere SSD nemen die wel betrouwbaar is.
Oh, dat wist ik dus helemaal niet, fijn is dat. Ik zal dan eens rondneuzen in de BBG...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-10 01:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als je Vertex3 niet meer zichtbaar is in het bios na een hardware change of na omhangen naar een andere sata poort moet je een bios cmos clear doen.

Verder moet je deze SSD's altijd als eerste upgraden naar minimaal firmware 2.08 (update naar 2.09 als je last krijgt van BSOD's).

Sys Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-10 08:03
Danfoss schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:24:
Als je Vertex3 niet meer zichtbaar is in het bios na een hardware change of na omhangen naar een andere sata poort moet je een bios cmos clear doen.

Verder moet je deze SSD's altijd als eerste upgraden naar minimaal firmware 2.08 (update naar 2.09 als je last krijgt van BSOD's).
Yep, had ik ook last van met mijn Agility (BSOD).
Nieuwste firmware erop gezet en probleem was verholpen :)

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-10 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je de ervaring topic's over SSD's door leest, dan kom je tot de conclusie dat de OCZ drives het nogal laten afweten op het gebied van betrouwbaarheid. Als je de mogelijkheid hebt is het aan te raden de SSD om te ruilen voor bijvoorbeeld een Cruccial M4 of een Intel, misschien iets "trager", maar hoogstwaarschijnlijk in de praktijk niet merkbaar, wel betrouwbaarder. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Danfoss schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:24:

Cmos clear heb ik gedaan, nog steeds niet zichtbaar. Als ik de SSD via een setje een externe usb schijf maak en dan aan een andere pc hang, reageert de hele pc (bijna) niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Dat heb ik vaker gehoord. Dan is-ie gewoon stuk.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee