[IDE] PHPStorm ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen met PHP Storm (http://www.jetbrains.com/phpstorm/). En dan gaat het name om de mensen die deze editor ook echt veel gebruiken (en al wat langer, ik ga ook zeker de trial doen, maar ik ben met name benieuwd naar dingen waar je niet in een paar dagen achter komt)in praktische situaties. Wat concreter:

- Hoe vinden jullie werken met een 'remote omgeving' werken in PHP Storm?

In Netbeans (waar ik tot nu toe in werk) had je bijv. remote site ondersteuning, d.w.z. als je een file aanpast in de IDE werdt die gesynchroniseerd met de live site. Alleen faalde dat weleens door bijv. een heel kort wegvallende verbinding (bestandt niet geupload, vervolgens denkt NetBeans dat, omdat de file op de server weg is, de lokale file ook maar weg moet en dan kan je weer wat gaan uitleggen...). Dus eigenlijk: Hoe werkt die synchronisatie in PHP Storm?

Is het makkelijk in PHP storm om van een bestaande, live site, een lokale dev-omgeving te maken? Zijn er eventueel mogelijkheden om de dev-omgeving, wanneer je dat wilt, te synchroniseren met de live-omgeving?

En natuurlijk alle andere opmerkelijke (of positieve) dingen die jullie over PHP Storm te vertellen hebben

Alle andere dingen, zoals syntax highlighting, snelheid van de editor (Netbeans bijv. staat met een project of 10 van ~500 files per stuk al gauw een kwartier te pruttelen op 'Scanning projects'...), SVN support kan ik zelf allemaal wel testen, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De remote host werkt best lekker. Je kan op elke mogelijke manier een remote host aanmaken (zij het met een devserver op je eigen system, zij het via een netwerkshare, zij het via FTP, enz.) en je kan daar automatisch mee laten syncen. Die sync is trouwens by default eenzijdig: een file op je lokale systeem wordt wel geüpload naar de server maar een file op je server wordt niet per definitie gedownload naar je lokale systeem. En terecht, want mijn lokale omgeving staat gekoppeld met SVN en als ik een bestand via mijn applicatie upload naar de server in mijn assets-folder, dan wil ik niet dat die ineens in SVN terechtkomt. ;) Je hebt overigens wél de mogelijkheid om met een paar klikken iets van de host over te zetten naar je lokale systeem, rekening houdend met de mappenstructuur. Daarbij moet je wel in het achterhoofd houden dat als je vervolgens dat gedownloade bestand verwijdert, PhpStorm het ook van de server weghaalt. Toevallig deze week nog op die manier per ongeluk een configuratiebestand per ongeluk verwijderd. :+

Wat betreft synchronisatie van live en lokaal: dat kan. Je kan meerdere deployment targets aanmaken, waarbij je meestal een developmentserver hebt voor jezelf waarmee je automatisch alles synchroniseert, en een liveserver waarvoor je eerst op een knopje moet drukken om die sync in gang te zetten. De andere kant op syncen kan ook, maar als je code vanaf de server moet syncen met de lokale source dan is er iets fout gegaan in je ontwikkelingstraject. Het zou onmogelijk moeten zijn dat er op de server iets terechtkomt dat niet eerst in SVN gestaan heeft. :)

Wat betreft verdere indruk van de software: ik kom zelf van Zend Studio af, en PhpStorm is een verademing. Het is een snelle IDE met alle features die ik persoonlijk nodig heb en hij heeft behoorlijk wat settings om bepaalde dingen te finetunen. Er wil nog wel eens een bugje in sluipen tussen releases, maar dat zijn veelal vrij kleine dingen. Zo zette Zend Studio standaard boven elke nieuwe CSS-file die je maakte een @charset-regel neer, en die staat dan ook nog in heel wat van onze projecten. PhpStorm had een tijdje geleden een bug die de CSS-editor bijzonder traag maakte als er een @charset-directive in de file stond. Het traject tussen het reporten van die bug, het fixen ervan en het uitrollen van de fix was nog geen twee weken lang. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:42
Toevallig heb ik er afgelopen week een dag mee gewerkt.

Normaal werk ik met Netbeans en in vergelijking met Netbeans is het echt een verademing. De code completion is een stuk sneller dan die van Netbeans en in het algemeen voelt PHPStorm ook sneller aan (kan ook liggen aan de specs van de dev computer waar ik op moet werken...). Ook lokale variabelen/functie parameters die niet gebruikt worden/fouten in php/html worden allemaal keurig getoond.

Ik heb met een aantal IDE's gewerkt (Eclipse, Netbeans, Zend Studio) maar ik vind PHPStorm het meest intuitief en snel werken. (Nu mn baas nog overtuigen dat PHPStorm het geld waard is :'().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Net even geconfigureerd, het instellen van mijn lokale SVN repo was zo gepiept. 1x CTRL + K en een commit + (als ik dat wil) een upload naar de server. Ik moet zeggen dat het me in eerste instantie goed bevalt.
G70boX schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:30:
Ik heb met een aantal IDE's gewerkt (Eclipse, Netbeans, Zend Studio) maar ik vind PHPStorm het meest intuitief en snel werken. (Nu mn baas nog overtuigen dat PHPStorm het geld waard is :'().
Voor een full-featured IDE is hij verassend goedkoop vind ik. Zeker als je het vergelijkt met Zend e.d.

Nog één ding: Is er een optie die ongeveer het volgende doet:

- De live server af en toe compared met de SVN repo en verschillen meldt, dit zou ik wel makkelijk vinden, omdat ik ook wel eens aan projecten werk waar ik de enige ben die met SVN en een dev omgeving werk en de rest live loopt te proggen :o . Als ik dan weet dat er verschillen zijn, zou dat wel fijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dude, dat laatste is pure symptoombestrijding. Je kan beter de handen afhakkenftp rechten intrekken van de faalhazen die live devven.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met Voutloos. Volgens mij kan PhpStorm wel wat je wil als je goed zoekt in de settings maar ik zou die idioten die live lopen te sleutelen inderdaad hun rechten afnemen danwel bij je baas aankaarten dat dit een ramp waiting to happen is. Wel SVN hebben maar het niet gebruiken is een nog grotere blunder dan SVN domweg niet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
NMe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:13:
Met Voutloos. Volgens mij kan PhpStorm wel wat je wil als je goed zoekt in de settings maar ik zou die idioten die live lopen te sleutelen inderdaad hun rechten afnemen danwel bij je baas aankaarten dat dit een ramp waiting to happen is. Wel SVN hebben maar het niet gebruiken is een nog grotere blunder dan SVN domweg niet hebben. ;)
Lokale SVN repo van mijzelf, sommige mensen doen gewoon niet aan SVN ;) Maar goed, ik ben het zeker met jullie eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T.H. Lassche schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:15:
[...]

Lokale SVN repo van mijzelf, sommige mensen doen gewoon niet aan SVN ;) Maar goed, ik ben het zeker met jullie eens
Wordt tijd om bij je baas te lobbyen over het uitrollen van een SVN-server voor het hele bedrijf dan. ;) Dit zou ik sowieso niet met de ogenschijnlijk makkelijke manier "oplossen", want uiteindelijk gaat er een keer iemand keihard nat bij het vernielen van een productiesite zonder enige manier om terug te reverten naar een werkende versie.

Overigens wel heel netjes dat je ondanks de onwetendheid van je collega's toch zelf gebruik maakt van SVN. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 24-07-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Het ironische van zo'n situatie is, dat als jij dan een keertje minder goed op let op productietrucjes, je zelf alsnog evenveel kans hebt om een foute wijziging te doen. :X En dan wijst iedereen lekker makkelijk met zn vingertje naar jou, puur omdat jij aan t 'zeiken' was over SVN. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Heeft iemand PHPStorm vergeleken met PhpEd?

Ik doe nu een project met de trial van PHPStorm en een aantal zaken vind ik een stuk fijner (vooral SVN integratie), maar de file browser, project tree, snelheid en auto completion vind ik in PhpEd weer veel beter. Een native Win app lijkt daar echt onovertroffen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

orf schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:00:
Heeft iemand PHPStorm vergeleken met PhpEd?

Ik doe nu een project met de trial van PHPStorm en een aantal zaken vind ik een stuk fijner (vooral SVN integratie), maar de file browser, project tree, snelheid en auto completion vind ik in PhpEd weer veel beter. Een native Win app lijkt daar echt onovertroffen in.
Wat vind je aan de file browser, project tree en auto completion zoveel beter dan? Ik kan niet zeggen dat ik daar iets mis, maar ik ken PhpEd dan ook niet. :) Dat de snelheid af en toe niet super is geloof ik wel, maar aan de andere kant is het zeker snel genoeg om me niet te irriteren. Ik denk ook niet dat ik het wil kennen, als de ontwikkelaars van een IDE voor webdevelopment zelf een website met tables hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

NMe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:08:
[...]Ik denk ook niet dat ik het wil kennen, als de ontwikkelaars van een IDE voor webdevelopment zelf een website met tables hebben. :+
Ja, want dat maakt het verschil inderdaad :O

PhpEd heeft een native explorer in plaats van een trage tree die niet native is. Auto completion is in PhpEd een stuk sneller en het laat beter de PhpDoc blokken zien die bij methods horen.

Maar het is niet zo handig vergelijken als je een IDE niet gebruikt hebt omdat de website tables heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:58

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb Eclipse, Aptana, Netbeans en Zend Editor geprobeerd en daarna definitief overgestapt naar PhpStorm. Onlangs mijn licentie vernieuwd voor een extra jaar :) Ik gebruik het dagelijks met de meest uitgebreide en complexe projecten, en dat vanaf de allereerste beta's.

Het grootste voordeel is de intelligentie: het indexeren kost even een paar minuten, maar dan 'kent' PhpStorm wel al je code. Inclusief functies, globals, classes en namespaces. Voor dat laatste bracht de andere editors nogal eens in verwarring. PhpStorm gaat daar feilloos mee overweg en weet me altijd naar het juiste definition point te brengen na een ram op F3.

De community is ook prima in orde. Waar het bij Aptana gewoon een grote amateuristische bende bleek te zijn is dat bij JetBrains een stuk beter geregeld. Ik ben niet bang meer dat ze de complete PHP community aan de kant schuiven als het oplossen van bugs (of de gebruikers...) toch wat lastig blijkt te zijn.

Kort samengevat: mijn geld is nog nooit zo goed besteed geweest :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

orf schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:58:
[...]

Ja, want dat maakt het verschil inderdaad :O
  1. Ik was maar half serieus, getuige de bijbehorende smiley.
  2. Je maakt als bedrijf een verdomd slechte indruk als je adverteert met hippe HTML5-features in je editor terwijl je zelf een lelijke sliced website hebt opgebouwd uit nutteloze plaatjes en tables. Hoewel niet eenduidig kan zoiets voor mij al direct een eerste afknapper zijn.
PhpEd heeft een native explorer in plaats van een trage tree die niet native is. Auto completion is in PhpEd een stuk sneller en het laat beter de PhpDoc blokken zien die bij methods horen.
Autocompletion gaat bij mij in vrij complexe projecten vrijwel instant op een laptop van ruim twee jaar oud. Ligt het niet aan je systeem? De file explorer is bij mij alleen traag als ik op netwerkshares zit, maar vooruit, daar geef ik je gelijk in. PHPDoc-blokken weergeven (inclusief hover op de functienaam AFAIK) doet PhpStorm ook al kan ik inderdaad niet zeggen hoe dat zich verhoudt tot PhpEd. :)
Maar het is niet zo handig vergelijken als je een IDE niet gebruikt hebt omdat de website tables heeft.
Ik heb hem niet geprobeerd omdat ik geen behoefte heb aan een andere IDE. Die tabellen zijn bijzaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NMe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:33:
[...]
• Ik was maar half serieus, getuige de bijbehorende smiley.
• Je maakt als bedrijf een verdomd slechte indruk als je adverteert met hippe HTML5-features in je editor terwijl je zelf een lelijke sliced website hebt opgebouwd uit nutteloze plaatjes en tables. Hoewel niet eenduidig kan zoiets voor mij al direct een eerste afknapper zijn.
Wow, je had zo manager kunnen worden :) Degene met de hipste website krijgt de opdracht... Ook al heeft backend programmeren niets met de frontend te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Vergeleken met Eclipse PHP, Netbeans, Expression Web, Notepad++ en nog wat andere editors vind ik PHPStorm by far de beste PHP editor. De code completion werkt behoorlijk goed (beter dan Eclipse en dergelijken) en hij start gigantisch snel op. Verder ben ik te spreken over de makkelijke integratie met bijvoorbeeld source control.

Nadeel vind ik dan wel dat hij projectspecifieke settings regelmatig ook toepast op mijn andere projecten, en soms hele andere dingen doet dan mijn sneltoetsen horen te doen (denk aan Ctrl + / om je code van comments te voorzien... Soms resulteert dat erin dat hij m'n code inklapt in plaats van wegcomment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Wow, je had zo manager kunnen worden :) Degene met de hipste website krijgt de opdracht... Ook al heeft backend programmeren niets met de frontend te maken :)
Hoe kun je als bedrijf enerzijds zeggen dat je alle hippe nieuwe HTML5-features ondersteunt en vervolgens op je eigen site een tabellenlayout uit 1995 gebruiken? Dat is slecht voor de zaken en dat weet jij ook.
Avalaxy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:26:
Nadeel vind ik dan wel dat hij projectspecifieke settings regelmatig ook toepast op mijn andere projecten,
Hmm, ik vind het vooral vervelend hoe de deployment settings elke keer per project opnieuw ingesteld moeten worden. Bij elk project opnieuw moet ik "automatically upload changes" en "include external changes" aanvinken om te voldoen aan onze developmentsituatie. Waarbij upload in dit geval betekent: uploaden naar de devomgeving. :P
en soms hele andere dingen doet dan mijn sneltoetsen horen te doen (denk aan Ctrl + / om je code van comments te voorzien... Soms resulteert dat erin dat hij m'n code inklapt in plaats van wegcomment).
Hmm, dat is een kwestie van wennen lijkt me. Sneltoetsen leer je in no time, al zou het wel fijn zijn als de grote IDE-makers onderling een standaard af konden spreken.

[ Voor 48% gewijzigd door NMe op 24-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
Om maar niet te spreken over "with now full JavaScript code intelisense" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
NMe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:59:
[...]

Hmm, dat is een kwestie van wennen lijkt me. Sneltoetsen leer je in no time, al zou het wel fijn zijn als de grote IDE-makers onderling een standaard af konden spreken.
Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt: in PhpStorm staat gewoon in de settings ingesteld dat als ik Ctrl + / doe dat hij mijn code voorziet van comments. Sóms comment hij de geselecteerde code echter niet maar doet hij wat anders, namelijk het inklappen van m'n code. Lijkt me niet dat dat te wennen valt.

Wel vervelend idd dat de shortcuts per IDE weer compleet verschillend is. PhpStorm heeft de achterlijke combinatie van Ctrl + Shift + Z voor 'redo' ipv de (imho gebruikelijkere) Ctrl + Y. Ook dat venstertje sluiten met Ctrl + F4 zoals Visual Studio het doet staat me niet aan, in Eclipse kon ik gewoon net als in Chrome Cltr + W doen om iets te sluiten, dan hoef ik m'n hand niet zo ver te stretchen (of 2 handen te gebruiken om de combi te kunnen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Daarom heb ik alle sneltoetsen aangepast naar Eclipse style. Vensters sluiten met Ctrl+W is een stuk makkelijker :)

Enige waar ik mij aan stoor is dat een project vanaf een share niet gesupport wordt. Het werkt wel, maar zodra je noemt dat je op die manier te werken gaat stopt alle support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook even PHPStorm geinstalleerd en vind het ook wel net werken. Zal wellicht een licentie kopen. Vind het feit dat je kunt 'inklappen' binnen een functie beter tov Netbeans. Dat was toch wel iets waar ik me aan stoorde.

Enkel zit ik met het probleem dat ik Zend Framework niet werkend krijg. Als ik de .sh import krijg ik een error:

Problem
No commands found.
Command
/userpath/ZendFramework/ZendFramework-1.11.9/bin/zf.sh show manifest

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Avalaxy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt: in PhpStorm staat gewoon in de settings ingesteld dat als ik Ctrl + / doe dat hij mijn code voorziet van comments. Sóms comment hij de geselecteerde code echter niet maar doet hij wat anders, namelijk het inklappen van m'n code. Lijkt me niet dat dat te wennen valt.
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Klinkt als een bug, heb je die al gemeld? Doorgaans fixen ze dat soort knulligheden echt snel. :)
Priet schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:34:
Enige waar ik mij aan stoor is dat een project vanaf een share niet gesupport wordt. Het werkt wel, maar zodra je noemt dat je op die manier te werken gaat stopt alle support.
Dan werk je toch gewoon lokaal en laat je het zaakje syncen met die share? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
NMe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:02:
[...]

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Klinkt als een bug, heb je die al gemeld? Doorgaans fixen ze dat soort knulligheden echt snel. :)
Nee, niet gedaan, ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:27:
Wel vervelend idd dat de shortcuts per IDE weer compleet verschillend is. PhpStorm heeft de achterlijke combinatie van Ctrl + Shift + Z voor 'redo' ipv de (imho gebruikelijkere) Ctrl + Y. Ook dat venstertje sluiten met Ctrl + F4 zoals Visual Studio het doet staat me niet aan, in Eclipse kon ik gewoon net als in Chrome Cltr + W doen om iets te sluiten, dan hoef ik m'n hand niet zo ver te stretchen (of 2 handen te gebruiken om de combi te kunnen maken).
Ach, het is maar wat je gewend bent, in Photoshop bijvoorbeeld is het ook CTRL + Shift + Z, en bovendien zijn de shortcuts goed in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T.H. Lassche schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Ach, het is maar wat je gewend bent, in Photoshop bijvoorbeeld is het ook CTRL + Shift + Z, en bovendien zijn de shortcuts goed in te stellen ;)
In Photoshop is dat inderdaad ook heel vervelend en moet ik het telkens als ik het nodig heb weer opzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, toch eens thuis uitproberen. Op het werk ben pas overgestapt van Notepad naar Zend Studio. Ik moet zeggen dat Zend Studio wel redelijk werkt. Alleen valt het altijd over de Twig en Smarty templates. Zit je met honderden warnings :| Hoe zit dat bij PHPStorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PhpStorm heeft volledige Smarty-support. Sowieso doet het veel hippe dingen zoals SQL-highlighting in strings. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Laatst online: 10:41

japaveh

Jield BV

alienfruit schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:10:
Hmm, toch eens thuis uitproberen. Op het werk ben pas overgestapt van Notepad naar Zend Studio. Ik moet zeggen dat Zend Studio wel redelijk werkt. Alleen valt het altijd over de Twig en Smarty templates. Zit je met honderden warnings :| Hoe zit dat bij PHPStorm?
PhoStorm heeft ook ingebouwde Twig-support. Bovendien is deze veel sneller dan de Twig plugin voor Netbeans. Bij grotere Twig templates heeft mijn Netbeans veel moeite om snel te werken.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Voor iedereen die zeurt over de keymaps: je weet dat phpStorm met een hele hoop presets komt he? Daar zitten onder andere Visual Studio, Netbeans, Eclipse en nog een hoop meer presets in.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik inmiddels meer dan een jaar vs.php maar de laatste tijd crasht het programma op willekeurige momenten. Ik kan niet goed uitzoeken waarom, en helaas is het daar qua updates de laatste tijd helemaal stil. Nu heb ik PHPStorm eens geïnstalleerd om te proberen, maar zodra ik een verbinding via sftp maak wil de IDE alle files downloaden. Dat is niet handig, ik hoef het complete Symfony2 en Doctrine framework niet lokaal te hebben. Ik kan de optie nergens vinden, maar het moet toch mogelijk zijn om direct op de server te kunnen werken? Iig, met vs.php (en daarvoor UEStudio) kon ik rechtreeks via sftp op de server werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MueR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:24:
Voor iedereen die zeurt over de keymaps: je weet dat phpStorm met een hele hoop presets komt he? Daar zitten onder andere Visual Studio, Netbeans, Eclipse en nog een hoop meer presets in.
Kijk eens, dat wist ik niet. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@XWB : Waarom zou je rechtstreeks op de server willen werken?

Het is leuk om te hobby'en, maar op het moment dat een programma zich op de profi markt gaat richten worden dit soort features eerder overbodig, meeste bedrijven zitten hier niet echt op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gomez12 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:05:
@XWB : Waarom zou je rechtstreeks op de server willen werken?

Het is leuk om te hobby'en, maar op het moment dat een programma zich op de profi markt gaat richten worden dit soort features eerder overbodig, meeste bedrijven zitten hier niet echt op te wachten...
Het is een dev server, er zijn redenen genoeg om daarop te werken ipv lokaal. De discussie lokaal of niet is hier intern al genoeg voorbij gekomen, ik wil alleen weten of PHPStorm ook op de server kan editen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik zelf de FileSync plugin voor Eclipse om te syncen met netwerkshares. Werkt prima! En is erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een netwerkshare naar je dev (zand)bak is sowieso veel makkelijker dan ftp. En aangezien het updaten van je productieomgeving ook niet handmatig zou moeten gaan zou je dus eigenlijk nooit meer zelf met ftp moeten klooien. :)

FYI: Wij ontwikkelen ook op een centrale server (met iedereen uiteraard zijn eigen files) en dat gaat met PDT (Eclipse) prima. Heb zelf ook eens PHPStorm getest en dat ging ook prima met de share om.

[ Voor 31% gewijzigd door Voutloos op 26-07-2011 22:48 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XWB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Het is een dev server, er zijn redenen genoeg om daarop te werken ipv lokaal. De discussie lokaal of niet is hier intern al genoeg voorbij gekomen, ik wil alleen weten of PHPStorm ook op de server kan editen :)
Je moet lokaal een kopie hebben van alle files waaraan je wil werken. Vervolgens zeg je bij Tools->Deployment->Configuration (uit het hoofd) waar je devserver staat en stel je deze server als default deployment target in. Daarna Tools->Deployment->Options, upload external changes en upload automatically aanzetten. Als het goed is, is die koppeling eenzijdig.
Voutloos schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:45:
Een netwerkshare naar je dev (zand)bak is sowieso veel makkelijker dan ftp. En aangezien het updaten van je productieomgeving ook niet handmatig zou moeten gaan zou je dus eigenlijk nooit meer zelf met ftp moeten klooien. :)
Klopt allemaal wel, maar op zich maakt het voor PhpStorm niet uit of je nu synct met een devserver via een lokaal pad, een netwerkshare of FTP. Dat is allemaal gewoon transparant/identiek. Als je dus met een minder ideale devomgeving zit moet dat in elk geval niet uitmaken.

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 26-07-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Bij het bedrijf waar ik werk zijn we een half jaar geleden overgestapt van verschillende editors naar phpStorm / PyCharm (zelfde core van dezelfde ontwikkelaars maar dan voor Python).

Hiervoor zelf met o.a Eclipse en Netbeans gewerkt, maar phpStorm werkt toch veruit het best. Bugs worden snel opgelost en ook komt er in rap tempo nieuwe functionaliteit bij zonder dat de kwaliteit er op achteruit gaat. Sinds een ruim half jaar werk ik zelden nog in PHP en gebruik ik samen met 5 collega's PyCharm, het Python broertje van phpStorm. Daarnaast heb ik een licentie aangeschaft voor privé gebruik. Op het werk gebruiken we Ubuntu, thuis werk ik op Windows 7 en dat werkt eigenlijk zonder problemen.

Ook hierover niets te klagen. Ondanks dat het in Java geschreven is werkt het met wat geheugen tweaks het lekker vlot, autocompletion werkt goed, de inspections maken je leven een stuk makkelijker net zoals de debugger, Django support, de geïntegreerde test runner en subversion/mercurial integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:17
Ik ben na Dreamweaver, Aptana en daarna jaren Netbeans vandaag ook PhpStorm tegengekomen en ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben.

Ik zit zelf wel met een probleem. De oplossing moet makkelijk zijn, maar het lukt maar niet. Ik heb zojuist een nieuw project aangemaakt met existing sources, gedownload vanaf FTP. Ik werk dan in die lokale bestanden en als ik klaar ben met lokaal testen dan kon ik in Netbeans het project "Runnen" en dan controleerde Netbeans welke bestanden waren gewijzigd en die werden dan geupload. Zoiets mis ik nog. Als ik namelijk rechtsklik op het project en dan "Synchronize project with website.com" dan lijkt er niets te gebeuren.. Als ik
rechtsklik op het project en "Upload to website.com" selecteer, gaat hij eerst een tijde (~1 minuut bij een lege frameworkinstallatie) collecting.... en vervolgens upload hij alleen de gewijzigde bestanden. Dit moet toch makkelijker kunnen (bijv. PhpStorm houdt bij welke bestanden je wijzigt en upload die bij "Run")?

[ Voor 199% gewijzigd door mrwiggs op 09-08-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Snooby schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:05:
Ik ben na Dreamweaver, Aptana en daarna jaren Netbeans vandaag ook PhpStorm tegengekomen en ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben.

Ik zit zelf wel met een probleem. De oplossing moet makkelijk zijn, maar het lukt maar niet. Ik heb zojuist een nieuw project aangemaakt met existing sources, gedownload vanaf FTP. Ik werk dan in die lokale bestanden en als ik klaar ben met lokaal testen dan kon ik in Netbeans het project "Runnen" en dan controleerde Netbeans welke bestanden waren gewijzigd en die werden dan geupload. Zoiets mis ik nog. Als ik namelijk rechtsklik op het project en dan "Synchronize project with website.com" dan lijkt er niets te gebeuren.. Als ik
rechtsklik op het project en "Upload to website.com" selecteer, gaat hij eerst een tijde (~1 minuut bij een lege frameworkinstallatie) collecting.... en vervolgens upload hij alleen de gewijzigde bestanden. Dit moet toch makkelijker kunnen (bijv. PhpStorm houdt bij welke bestanden je wijzigt en upload die bij "Run")?
Dat heet deployen in PHPStorm en is te vinden onder Tools > Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Laatst online: 08:17
T.H. Lassche schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Dat heet deployen in PHPStorm en is te vinden onder Tools > Deployment
Jep maar dat werkt dus om de een of andere reden hier niet zoals gewenst :?

Edit: ga het oplossen met Subversion en deployen...

[ Voor 12% gewijzigd door mrwiggs op 10-08-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snooby schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

Jep maar dat werkt dus om de een of andere reden hier niet zoals gewenst :?
Werkt bij ons op kantoor prima, dus ik neem aan dat je ergens iets verkeerd ingesteld hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Ik heb een probleem:

Ik heb PHPStorm met één project opgezet, SVN en alles opgezet.

Nu wil ik een nieuw project toevoegen, gaat prima, hij download de files van de FTP server, maar nu wil ik SVN configureren.
Ik wil dat hij de bestanden add aan de project eigen repo (Dat is dus een andere repo dan die van het eerste project) en dat als ik op CTRL+K druk dat hij commit naar die repo (i.p.v. een subdir in de repo van het eerste project). Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dan heb je het root svn path niet goed ingesteld denk ik.. Waarschijnlijk staat die naar de trunk te committen, in plaats van een subdir van trunk. Maar belangrijker is de vraag waarom je een los project geen eigen repository geeft, met eigen history. Een subdir in een repository van een ander project is niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
MueR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:20:
Dan heb je het root svn path niet goed ingesteld denk ik.. Waarschijnlijk staat die naar de trunk te committen, in plaats van een subdir van trunk. Maar belangrijker is de vraag waarom je een los project geen eigen repository geeft, met eigen history. Een subdir in een repository van een ander project is niet heel handig.
Hmm misschien was ik niet duidelijk in de formulering, ik wil juist voor ieder project een eigen repo, maar dat krijg ik niet voor elkaar, PHPStorm gaat comitten naar de repo van een ander project.

Wat ik heb gedaan:
- Project opgezet
- Bestanden van remote server gedwonload (dev server)
- SVN Repo aangemaakt op lokaal filesysteem (file:///c:/foo/bar)
- In PHPStorm: Version Control -> Import into version control -> Import into subversion
- Version control -> Enable version control -> Subversion

Ik vond het al vreemd dat ik bij de laatste stap geen optie kreeg om een repo te kiezen/toe te voegen

Als ik dan commit gaat het naar een subdir van een andere project repo (zeg: file:///c:/bar).

Ik doe vast iets keihard fout ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik doe de SVN setup altijd buiten PhpStorm om. Gewoon een repository maken, dan een SVN checkout doen (van die lege repository) op de map waarin je dat project wil laten en dán pas een project maken met PhpStorm in die map. Dan is alles al voor je ingesteld zonder dat je verder moeite hoeft te doen in PhpStorm zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Shame on me :o Ik had per ongeluk de checkout van m'n eerste PHPStorm project op de project dir gedaan i.p.v. de projectspecifieke subdir, vandaar dat hij ook een subdir maakte.

NMe, bedankt voor de tip, daardoor kwam ik erachter

[ Voor 13% gewijzigd door bindsa op 15-08-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Hoe kan ik bijvoorbeeld de usages van de volgende regel in all m'n project files zoeken:
PHP:
1
$this->load->view('foo/bar')

?

[ Voor 11% gewijzigd door bindsa op 16-08-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is geen string. ;) Wat wil je zoeken? Die hele letterlijke rits? Of elke aanroep van die method?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Letterlijke rits ;)
Het gaat om een codeigniter view, normaal zou ik gewoon zoeken naar requires of includes van bar.php maar dat gaat dus nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Search -> Find in path en dan maar gewoon die complete string inkloppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
MueR schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:57:
Search -> Find in path en dan maar gewoon die complete string inkloppen denk ik.
Worked like a charm, thanks! 't is even wennen, alles heet net anders dan in NetBeans. Anyway, sinds ik een cheatsheet met de shortcuts op de muur heb geplakt gaat het al een stuk rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Laatst online: 10:41

japaveh

Jield BV

T.H. Lassche schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Worked like a charm, thanks! 't is even wennen, alles heet net anders dan in NetBeans. Anyway, sinds ik een cheatsheet met de shortcuts op de muur heb geplakt gaat het al een stuk rapper.
Je kunt ook gewoon de keymap van Netbeans gebruiken (bron: MueR in "[IDE] PHPStorm ervaringen")

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
japaveh schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:33:
[...]

Je kunt ook gewoon de keymap van Netbeans gebruiken (bron: MueR in "[IDE] PHPStorm ervaringen")
Ik heb de keys van PHPStorm ook al getweakt. Maar ik wilde shortcuts leren van dingen die ik eerder nooit met shortcuts deed (dus ook niet in Netbeans ;) )

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik gebruik nu een tijdje PHPStorm voor Mac OSX, het puntje waar ik me aan stoor is het switchen tussen je project view en je openstaande file. Ik kan ook zo de sneltoets er niet voor vinden. Ik kom wel in mijn projectview met -1. Maar dan kom ik niet meer terug in mijn file die ik open heb staan. Iemand de oplossing ? :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik open mijn projectview met alt+1 en sluit hem met dezelfde combinatie. Dat zal dan voor OSX ook wel werken met het appeltje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Klopt, daar kwam ik achter toen ik deze vraag gepost had. Maar als je je projectview altijd open hebt staan werkt dat niet. Dan maar deze tussenoplossing en de projectview verbergen tijdens het coden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, PHPStorm is wel erg Visaual Studio achtig op de Mac :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DeluxZ schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:26:
Klopt, daar kwam ik achter toen ik deze vraag gepost had. Maar als je je projectview altijd open hebt staan werkt dat niet. Dan maar deze tussenoplossing en de projectview verbergen tijdens het coden. :)
Ik heb hem sowieso altijd open staan. :P Met wat voor resolutie werk je dat je in de breedte die extra ruimte nodig hebt? Of schrijf je je code gewoon zo breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
alienfruit schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:46:
Hmm, PHPStorm is wel erg Visaual Studio achtig op de Mac :X
Je weet dat er meerdere 'themes' zijn? ;) Ik vind persoonlijk helemaal niets mis met de interface op OSX. Zeker met de OSX theme niet, die ze in de laatste EAP's aan het oppoetsen zijn. Het ziet er naar mijn mening steeds minder 'Java' uit.

Wel vond ik de standaard syntax highlighting kleuren wat saai, heb dus ook de Obsidian color scheme ingesteld (donkere achtergrond, stuk rustiger voor mij).

Vooral met versie 3.0 gaan leuke dingen komen, na wat ik al in de EAP's heb gezien.

Ik ben in ieder geval een dik tevreden gebruiker, na o.a. Eclipse (kort), Netbeans (jaren), en andere exotische Windows only IDE's. Eerlijke prijs, goede support en erg gebruiksvriendelijk met alle shortcuts en andere handigheidjes. Heb hier nog 3 collega's die nu ook overgestapt zijn nadat ze me er mee bezig zagen :)

Toen ik PhpStorm net had ontdekt was ik trouwens behoorlijk onder de indruk van de JavaScript code-completion. Al helemaal het feit dat je JsDoc kan gebruiken, dat was toen (een jaar geleden) nog niet zo ver in Netbeans (en Eclipse was ook een drama dacht ik).

[ Voor 35% gewijzigd door Wizz15 op 25-11-2011 21:40 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, de Javascript in PHPStorm is fantastisch! Ik wil gewoon zoiets moois als Coda qua UI. Vraag me af hoe TextMate2 wordt en is al bijna kerstmis :)

Is er eigenlijk zoiets als Ctrl-Shift-R in Eclipse (doorzoeken van bestandsnamen in projectne)?

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 25-11-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
och... die mooie GUI zie ik niet eens als ik aan het werk ben. Ik heb liever iets wat gewoon goed werkt en redelijk eruit ziet.

Met een goude glimmende dop-sleutel kan ik het voorwiel van mijn fiets ook niet beter vast zetten dan met die oude doffe dop-sleutel die ik nu gebruik immers :)

Textmate2... ik denk dat ie de hete adem van Sublimetext2 erg hard in zijn nek voelt hijgen en nu toch maar eens van zijn arrogante troon af komt. Hij wordt nu langs iets meer dan 1 kant tegelijkertijd ingehaald namelijk.. Maar das offtopic..

Ontopic, ik gebruik nu al een tijdje de EAP build voor V3 op onder OSX, en damn.. het wordt wel steeds fraaier. Duplicate code detection, goede autocomplete, support voor Twig *O* Ik voel een upgrade van mijn licentie aankomen als 3.0 final is :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:44:
Ja, de Javascript in PHPStorm is fantastisch! Ik wil gewoon zoiets moois als Coda qua UI. Vraag me af hoe TextMate2 wordt en is al bijna kerstmis :)

Is er eigenlijk zoiets als Ctrl-Shift-R in Eclipse (doorzoeken van bestandsnamen in projectne)?
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:31:
och... die mooie GUI zie ik niet eens als ik aan het werk ben. Ik heb liever iets wat gewoon goed werkt en redelijk eruit ziet.

Met een goude glimmende dop-sleutel kan ik het voorwiel van mijn fiets ook niet beter vast zetten dan met die oude doffe dop-sleutel die ik nu gebruik immers :)
Iets wat in Cocoa is gemaakt is niet "enkel de looks" het voelt gewoon direct fijner aan als het een native applicatie is. Net als een webapplicatie of een native applicatie op een smartphone bijvoorbeeld.
Textmate2... ik denk dat ie de hete adem van Sublimetext2 erg hard in zijn nek voelt hijgen en nu toch maar eens van zijn arrogante troon af komt. Hij wordt nu langs iets meer dan 1 kant tegelijkertijd ingehaald namelijk.. Maar das offtopic..
Sublimetext moet eerst maar eens kiezen of hij nu horizontale of verticale tabs wil.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/C6T8/juist.png

Espresso gebruiker hier trouwens.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Iets wat in Cocoa is gemaakt is niet "enkel de looks" het voelt gewoon direct fijner aan als het een native applicatie is. Net als een webapplicatie of een native applicatie op een smartphone bijvoorbeeld.
Tja... dat gaat niet zo heel snel gebeuren, het is en blijft natuurlijk een java ding. Dan moet je jezelf aanleren om webstuff in xcode4 te maken.

Voor mij persoonlijk voelt het niet meer of minder aan dan een native cocoa applicatie, en dat was vroeger met java apps wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:55:
[...]

Tja... dat gaat niet zo heel snel gebeuren, het is en blijft natuurlijk een java ding. Dan moet je jezelf aanleren om webstuff in xcode4 te maken.

Voor mij persoonlijk voelt het niet meer of minder aan dan een native cocoa applicatie, en dat was vroeger met java apps wel anders :)
Ik gebruik nog liever Netbeans voor PHP dan XCode, ik vind XCode een mooie IDE, maar het is enkel geschikt voor C gerelateerde talen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

NMe schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:46:
[...]

Ik heb hem sowieso altijd open staan. :P Met wat voor resolutie werk je dat je in de breedte die extra ruimte nodig hebt? Of schrijf je je code gewoon zo breed?
Normaal gesproken heb ik hem wel openstaan. Maar dan werkt het -1 truc niet op de Mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vaag hoor, zal wel een Mac-only issue zijn. Bij mij werkt het prima (maar dan met alt natuurlijk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Topic is nieuw voor mij. Heb nu sinds een half jaar een licentie.

Afgelopen week bitbucket icm met de gelijknamige plugin voor PHPStorm geinstalleerd.

Prima IDE en de intergratie met diverse plugins is geweldig :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:30

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb helaas niet echt iets bij te dragen met betrekking tot PHPStorm. Wat ik echter niemand nog heb horen roepen is Komodo IDE. In het verleden heb ik gewerkt met diverse IDE's, waaronder Zend Studio, Eclipse en Coda. Vanaf versie 4 gebruik ik echter Komodo IDE als mijn primaire IDE voor scripting talen (PHP, Perl, Python) en voor webdevelopment. Naast het feit dat Komodo snel, compleet en geheugenvriendelijk is, zitten er voor mij een paar 'unique selling features' in. Zo vind ik persoonlijk de functionaliteit en de integratie van de RegEx editor briljant. Daarnaast is het schrijven en aanpassen van plugins kinderlijk eenvoudig met behulp van Javascript en Python. De ondersteuning van frameworks in de code completion vind ik ook goed. Zo werk ik veel met jQuery en het is erg handig om hier volledige support voor te hebben in de IDE.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Op het moment gebruik ik PHPStorm om wat dingen uit te proberen met Symfony2 alleen erger ik mij enorm aan de autocomplete van PHPStorm. Als ik een use toevoeg bijvoorbeeld

PHP:
1
use Symfony\Bundle\FrameworkBundle\Test\WebTestCase;

En dan een class wil extenden met WebTestCase en ik typ Web krijg ik keurig de autocomplete dropdown menu van PHPStorm. Maar als ik dan WebTestCase selecteer en op enter duw maakt PHPStorm er automatisch dit van

PHP:
1
\Symfony\Bundle\FrameworkBundle\Test\WebTestCase

Gruwelijk irritant :| Meer mensen last van? En misschien een oplossing gevonden.

Ook die \ aan het begin wordt niet gebruik bij de Symfony2 Code Standards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Dat is een bekende issue, staat ook ergens in de bugtracker. Bugs kun je daar overigens prima melden, over het algemeen wordt er wel naar gekeken.

De dag dat PhpStorm niet meer wordt verkocht stop ik met coden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
PhpStorm 3.0 is trouwens wel echt fantastisch, ziet er een stuk gelikter uit (hoewel ik als echte developer daar natuurlijk weinig om geef) en de toegevoegde functionaliteit is ook zeker waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zojuist versie 3.0 geïnstalleerd (Windows 7). Ik zie niet zo heel veel grafische verschillen zoals hierboven genoemd wordt. Misschien ligt het aan het OS.

Wel gebruikt het een stuk minder geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel gebruik ik netbeans voor hobby projecten. Nu gebruik ik voor een php project voor het eerst een dependency injection container. Hierdoor werkt auto complete niet meer. Is phpstorm hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:44:
Momenteel gebruik ik netbeans voor hobby projecten. Nu gebruik ik voor een php project voor het eerst een dependency injection container. Hierdoor werkt auto complete niet meer. Is phpstorm hiervoor een oplossing?
Helaas niet...er zijn alleen workarounds.
1) Aparte get functie
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# dit kan bijv in een base class
/**
 * @return dbClass
 */
protected function getDb()
{
    return $this->get('my_database');
}

# en dit en je controller
$db = $this->getDb();

2) PHPDoc hint
PHP:
1
2
$db = $this->get('my_database');
/** @var $db dbClass **/

3) Indien je Symfony gebruikt: Eclipse Plugin

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik ben afgelopen donderdag ook op die Symfony2 plugin voor Eclipse gestuit. Echt een aanrader totdat ze symfony2 en frameworks in het algemeen gaan ondersteunen in PHPStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was dit de oplossing. Gebruikte tot op heden NetBeans maar inmiddels Eclipse geïnstalleerd (vroeger voor Java-ontwikkeling gebruikt).

Stuitte wel op het probleem dat de symfony plugin werkt met een oudere versie van PHP Developer Tools (PDT), eerst had ik Eclipse met PDT 3.2 geïnstalleerd en bij het installeren van de symfony plugin traden vage dependency fouten op. Vervolgens een standaard non-PHP Eclipse versie gedownload en toen liep de installatie vlekkeloos.

Nu nog alleen PHPUnit draaiende krijgen onder Eclipse en ik kan weer vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Iemand anders problemen met de Git support? Bij mij geeft hij bij een aantal files niet aan dat ze unversioned zijn, maar hij kan ze niet committen en als ik probeer te comparen met de branch dan geeft hij aan dat ze niet in de repository zitten..

EDIT: zucht, nvm, foutje gemaakt in m'n gitignore.

[ Voor 10% gewijzigd door Patriot op 06-12-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Weet iemand hoe je dit soort ongein kunt fixen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
div.page_footer {

background-image:url('../img/footer.png');

background-repeat:no-repeat;

width:520px;

height:19px;

}

Telkens als ik bestanden waar ook anderen aan hebben gezeten binnenhengel via FTP krijg ik dubbele line-breaks...

[ Voor 6% gewijzigd door bindsa op 06-12-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom zou je overstappen van PHPStorm naar Eclipse :|
Ik ben juist van plan om naar PHPStorm over te stappen. Zend Studio is namelijk echt een verschrikking helft van de tijd werkt de CodeInsight e.d. niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Ik begrijp het ook niet helemaal, die /**@var constructie is toch een kleine moeite?

Gelukkkig viel voor mij de upgrade vorige week naar 3.0 nog netjes binnen mijn licentie, zitten toch een hoop kleine verbeteringen in die het werken met phpStorm weer net even wat lekkerder maken.

Nu alleen nog een keer die verekte xdebug aan de gang krijgen, want op één of andere manier krijg ik dat nog steeds niet goed voor elkaar. Zal wel een suffe denk fout maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Welke /*@var constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
/**
 * @return MySQLDatabase
 */
function Db()
{
    return new MySQLDatabase('localhost', 'root', 'password', 'dbname');
}

Of, om een collection terug te geven (een array van Product instances bijvoorbeeld)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/**
 * @return Product[]
 */
function GetProducts()
{
    $products = array();
    for ($i = 1; $i <10; $i++)
        $products[$i] = new Product($i);
    return $products;
}

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 07-12-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Uit het hoofd:
PHP:
1
2
3
4
/**
  * @var $product Product
  */
$product->Method();
T.H. Lassche schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:25:
Weet iemand hoe je dit soort ongein kunt fixen:
[...]

Telkens als ik bestanden waar ook anderen aan hebben gezeten binnenhengel via FTP krijg ik dubbele line-breaks...
Ziet eruit als carriage return + line feed waar jouw editor er maar één van de twee verwacht.

[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 07-12-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

En dan zou de CodeInsight wel moeten werken in Zend Studio? Ik volg jullie niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het topic gaat toch over PHPStorm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, sorry, hoor. Ik raakte de kluts kwijt :)
Maar goed, waarvoor moet je zo'n constructie gebruiken dan? Hun parser kan toch wel opduikelen wat de return type is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Uiteraard weet PhpStorm in de meeste gevallen wel welke (return) variabelen van welk type zijn. Maar in sommige gevallen is het nodig/handig om de IDE een handje te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In ons framework hebben we een stel databaseclasses. De query-method die een resultset teruggeeft geeft niet daadwerkelijk de resultaten van mysql_query maar een instantie van een eigen class. Dat kan PHPStorm niet altijd even goed afvangen en dat kun je fixen door @return of @var op de daarvoor bestemde plek te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
alienfruit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:10:
Ja, sorry, hoor. Ik raakte de kluts kwijt :)
Maar goed, waarvoor moet je zo'n constructie gebruiken dan? Hun parser kan toch wel opduikelen wat de return type is?
Niet bij een depency injection, bijvoorbeeld in silex

code:
1
2
3
4
5
6
$app->get('/hello/{name}', function ($name) use ($app) {
   /* @var $twig Twig
   $twig = $app['twig'];
   return $twig->render(....... etc
    ));
});

Standaard weet phpstom niet wat $app['twig'] is omdat het via pimple en DI in APP hangt, maar het kan soms handig zijn voor code completion om aan te geven wat er in de variable zit. En dat bedoelde ik dus ook met die /** @var constructie.

En om daar nu voor naar eclipse over te stappen, nadat ik phpstorm gekocht hebt en aangeleerd hebt.. nee klinkt niet als een goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Psst, kunnen jullie stemmen/reageren op deze bug report:
http://youtrack.jetbrains...DEA&query=windows+account

Gewoon zeggen dat je er ook last van hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee hoe je aan elk project een unieke naam kan geven? Wat nu heeft elk project de naam van de map en die is voor elk project hetzelfde. Omdat de projectbestanden opgeslagen worden in specifieke map (code) en een voor deliverables/documenten (data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet of het werk (en of PHPStorm het slikt), maar kun je niet in eerst $uniekeprefix_$projectnaam als map aanmaken en dan in de .idea/.name de inhoud wijzigen naar $projectnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Volgens mij is daar ooit ergens een bugreport voor aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou in Eclipse kan je gewoon een projectnaam opgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zet je het project niet gewoon in de hoofdmap en rechtsklik je vervolgens in je filebrowser op je documentroot en selecteer je dan Mark directory as -> Resource root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, dat ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Ik draai nu 3.0.1, en daarin kan ik met shift-f6 rename project doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Sinds vandaag werk ik met een SSD als systeemschijf. In de categorie 'dat had ik eerder moeten doen'. Ook Phpstorm profiteert daar enorm van!

Wooooeeeeeeeeiiiii *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zolang je je projecten maar niet op die SSD zet tenzij je netjes elke zoveel uur (op zijn minst) een commit doet naar je versiebeheersoftware op een ander systeem. :P

Pagina: 1 2 Laatste