Wilde vandaag eens na lange tijd weer eens wat LP's gaan beluisteren, maar tot mijn verbazing deed mijn draaitafel vreemd toen ik 'm aanzette. Als ik de aan/uit knop aanzet dat gaat het plateau spontaan kwartslagen links en rechtsom draaien, alsof je zeg maar staat te scratchen (is een DJ draaitafel) maar dat hoort hij niet uit zichzelf te doen. Als ik 'm aanzet moet je op de start/stop knop drukken om het plateau in beweging te krijgen. Tevens hoor ik dan een soort zacht klikkend geluid (niet echt mechanisch) uit de platenspeler komen.
Mijn eerste conclusie is dat het magmneetveld bij het aanzetten de schijf zowel liksom alsook rechtsom wilt laten draaien. kan dit niet stopzetten (alleen door de gehel draaitafel uit te schakelelen) Daar dit allemaal quartz werkt kan ik niet echt een oorzaak vinden, heb er al naar gekeken.
Wat eventueel te doen? Zie ik iets over het hoofd. Draaitafel is een jaar niet gebruikt en heb ik ooit nieuw gekocht. Dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad met deze draaitafel.
Mijn eerste conclusie is dat het magmneetveld bij het aanzetten de schijf zowel liksom alsook rechtsom wilt laten draaien. kan dit niet stopzetten (alleen door de gehel draaitafel uit te schakelelen) Daar dit allemaal quartz werkt kan ik niet echt een oorzaak vinden, heb er al naar gekeken.
Wat eventueel te doen? Zie ik iets over het hoofd. Draaitafel is een jaar niet gebruikt en heb ik ooit nieuw gekocht. Dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad met deze draaitafel.