Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VLC]DivX: wel geluid, geen beeld*

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Een vriendin van me heeft een pc gekoppeld aan een televisiesvcherm en kan op haar tv geen divx films draaien. Ze kan wel op bijvoorbeeld Youtube wel gewoon filmpjes bekijken.

Ik probeer de divx films met VLC af te spelen en krijg wel geluid maar geen beeld. Het lijkt mij dat VLC alle videocodecs wel heeft. Ze heeft een goede videokaart van GeForce: 6200 Turbocache.

Verder heb ik in apparatenbeheer gekeken en de juiste driver is geinstalleerd. Het is dus een instelling waarschijnlijk ergens.

Kan iemand me verder helpen hiermee?

Alvast dank,

Niels

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al een ander programma geprobeerd om de video af te spelen ? Anders installeer eens een codec pack.

• nvdwolk22
PilatuS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:11:
Al een ander programma geprobeerd om de video af te spelen ? Anders installeer eens een codec pack.
Ja ook Mediaplayer en een andere divxplayer geprobeerd en nogmaals VLC covered volgens mij wel alle codecs toch?

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:22
Zoals Pilatus al zegt. Gewoon een codecpack installeren (Dan hoef je niet eens vlc te gebruiken, maar kan je ook wmp gebruiken). Ga gewoon naar www.cole2k.net , en download en installeer het advanced codec pack. Denk er wel aan om de toolbar uit te vinken bij de installatie

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Probeer Media Player Classic en/of installeer bijvoorbeeld http://www.free-codecs.co...oad_soft.php?d=6388&s=775

• nvdwolk22
Mediaplayer classic werkt in combi met codecpack maar ik blijf het raar vinden dat VLC niet wil, heb ik nog nooit meegemaakt, slikt meestal alles.

Thanks

Verwijderd

VLC werkt zonder additionele codecpacks. Ik speel hier DIVX mee af en heb nog nooit een codecpack geïnstalleerd. Heb je meerdere DIVX-files op VLC geprobeerd?

• nvdwolk22
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:32:
VLC werkt zonder additionele codecpacks. Ik speel hier DIVX mee af en heb nog nooit een codecpack geïnstalleerd. Heb je meerdere DIVX-files op VLC geprobeerd?
ja diverse divx geprobeerd. Kan het niet in de settings/resolutie van de videokaart zitten ofzo?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 14:45

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is dit als de tv alleen is aangesloten of wordt er nog een extra beeldscherm gebruikt.

Als er sprake is van meerdere beeldschermen dan kan het wel eens problemen geven met extenden van een scherm, probeer dan te clonen.
Probeer ook met vlc van video-output te wisselen, hij staat volgens mij standaard op direct nog iets. Kijk of andere settings wel werken.

Het is misschien handig om meer informatie over de hele setup te geven, wat is de rest van het systeem.
Welke versie windows?
Heb je de standaard windows drivers voor de videokaart of die van de nvidia website.

Tevens is de 6200 niet echt een goede kaart, die is al tig jaar oud. Hij zou wel in staat moeten zijn om een simpel filmpje af te spelen :).

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
BSplayer al geprobeert? Deze checkt ook welke codecs aanwezig zijn op je systeem en als je er een paar mist krijg je een venster met de vraag of je ze wilt downloaden. Ben je in 1x klaar.
Maar met een codec packje + VLC zou je in principe ook klaar moeten zijn.

Kan je wel op je PC scherm Divx draaien, maar niet op de TV-out?

Mn 3D printer blogje..

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit lijkt mij meer een softwarematig probleem dan een probleem met de videokaart. Verplaatst naar Client Software Algemeen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Doe ik nog even een kleine titelfix:

videokaart probleem --> [VLC]DivX: wel geluid, geen beeld*

Desktop | Server | Laptop

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Ga aub niet allemaal van die rare codec packs installeren en vooral niet meerdere naast/over elkaar.
Wat een troep.

VLC zou het moeten kunnen dus als dat in jouw geval niet zo is weet je dat je een ander probleem hebt. Probeer VLC eens in safe mode te draaien of reset het programma naar default settings.
Pagina: 1