Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Sinds vanmiddag heb ik een beetje vervelend probleem. Ik was een bestandje van mijn F schijf naar mijn externe schijf aan het kopiëren dit ging allemaal goed maar omdat me pc wat traag was heb ik hem even opnieuw opgestart. Na het opnieuw opstarten kwam ik er achter dat mijn F schijf niet meer bestaat en mijn externe hardeschijf ook niet meer bestaat.

Ik heb de hardeschijf al aangesloten op 3 verschillende pc's maar op geen één pc werkt hij.
De F schijf is verdwenen uit windows, uit de bios en bij schijf beheer bestaat hij ook niet meer.Ook heb ik hem nog in een andere pc gehangen waar hij ook niets meer doet

Nou vind ik dit best vervelend want op mijn F schijf stonden al mijn games ge-installeert en had ik daar al mijn foto's,muziek en wat bestanden op staan. Daarbij stond op mijn externe hardeschijf een backup van mijn F schijf maar de externe hardeschijf werkt ook niet meer.

Is er iets wat ik over het hoofd zie of is dit gewoon een gevalletje van dikke pech hebben?

Edit1: Mijn pc start na dit probleem ook extreem langzaam op terwijl het voorheen lekker snel ging (mijn C: schijf is een Intel postville x25 )

[ Voor 6% gewijzigd door Streepje op 23-07-2011 18:10 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spint de schijf nog wel op? Als dat niet gebeurd is de kans groot dat je hem in de bios ook niet meer ziet. Hetzelfde geldt voor je externe disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Externe HDD heb ik inmiddels weer aan de praat gekregen, helaas moest ik hem daarvoor wel formatteren ;(

Mijn F schijf maakt wel geluid en als ik met me hand voel voel ik hem iets of wat trillen dus ik ga er vanuit dat hij nog rond draait

[ Voor 42% gewijzigd door Streepje op 23-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week was er ook een schijf verdwenen en werd ook op geen enkele computer nog getoond.

In schijfbeheer zag ik beneden een schijf staan met een geel uitroepteken. Als ik daar rechts op klikte stond er 'Afwijkende schijf importeren'. Alles was opgelost door daar op te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
De schijf is overal verdwenen ook in schijf beheer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Ik heb de hardeschijf al aangesloten op 3 verschillende pc's maar op geen één pc werkt hij.
De F schijf is verdwenen uit windows, uit de bios en bij schijf beheer bestaat hij ook niet meer.Ook heb ik hem nog in een andere pc gehangen waar hij ook niets meer doet
stond in de start post maar ook in de bios ja ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:26:
Externe HDD heb ik inmiddels weer aan de praat gekregen, helaas moest ik hem daarvoor wel formatteren ;(
Maar als je de schijf kon formatteren dan werd hij toch ook weer herkend? Het lijkt me juist niet handig om het ding te formatteren als er blijkbaar nog boeiende data opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:50:
[...]

Maar als je de schijf kon formatteren dan werd hij toch ook weer herkend? Het lijkt me juist niet handig om het ding te formatteren als er blijkbaar nog boeiende data opstaat.
Hij heeft de externe geformateerd, dit ding is blijkbaar een interne hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
hij werd herkent als onbekende schijf en om hem bekend te maken moet ik formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:51:
hij werd herkent als onbekende schijf en om hem bekend te maken moet ik formatteren
Als er verder geen belangrijke dingen opstaan is dat het snelst. Maar je had altijd kunnen kijken of het ding nog te herstellen was.
maartend schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:51:
[...]

Hij heeft de externe geformateerd, dit ding is blijkbaar een interne hdd
Dat maakt toch verder niet uit of het een interne of externe schijf betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Maar verder zijn er geen opties meer die ik kan proberen om mijn "Interne" schijf weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als hij helemaal niet herkend meer wordt dan houdt het waarschijnlijk op. Je kunt dan gaan kijken of er nog wat te doen is als je de printplaat gaat vervangen, maar of dat zin heeft vraag ik me af.

Om wat voor een HDD gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:05

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Stroom van het ding er al wel eens een poosje uit gehad? (15 minuten) Zou een temperatuur probleem kunnen zijn maar ik vrees dat het gedaan is ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Het gaat om een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB maar dan haal ik hem eruit morgen en gaat hij in de kliko. Toevallig vanmiddag 2 nieuwe schijven besteld voor me Lan-Party server dus daarvan verdwijnt er weer 1 in me eigen pctje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
exact hetzelfde gisteren met dit type samsung :(
schijf is foetsie in bios, windows en alle aansluitmogelijkheden en poorten wel geprobeerd. ik knikker hem nog maar niet weg, maar ga eens achter de garantie aan bij samsung (drie jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Vanmorgen starte ik me pc op en toen was hij er gewoon weer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik dit lees denk ik dat 1 van jullie mij kunt helpen.

ik heb een hitachi 3.0 1TB externe hardeschijf.
ik kon mijn hardeschijf niet meer openen en bij mijn bestanden komen me laptop ziet het als F schijf en wilt dat ik hem steeds ga formateren en dat heb ik niet gedaan. ik heb met minitool recovery geprobeerd om alles terug te krijgen en dat is gelukt maar als ik ze wil openen heb ik geen inhoud iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ?
Pagina: 1