Het aanzetten der Ipad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:05
Een paar weken geleden gebeurde er iets vreselijks. Mijn iPad lag op de rand van mijn bureau (zeg maar zo'n vijf centimeter van de rand) en mijn enthousiast kater had vreselijk zin mij te trakteren op een portie aandacht. Het normaliter zo vriendelijke beest sprong verkeerd, greep met één poot vol nagels in mijn arm en met een vervolgsprong wist hij nog net mijn iPad van mijn bureau te duwen. :(

Anyway, de iPad doet het nog fantastisch, helemaal niets aan het handje. Gelukkig maar, alles nog heel.
Alleen, de iPad is nu wel ingedeukt aan de rechterbovenkant, precies waar het knopje zit waarmee ik hem standby zet. Dat knopje is nu niet meer in te drukken (wellicht met geweld, maar daar zit ik niet op te wachten). Nu vroeg ik mij het volgende af en ik kon het niet vinden...

Nu komt de vraag:
Stel de batterij is helemaal leeg en ik leg hem aan de lader. Kan ik hem dan aankrijgen zonder dat knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Volgens mij werkt dat op mijn iPhone in ieder geval wel zo. Maar wellicht is iemand met een iPad hier zo lief het even voor je te proberen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 22:11
Mijn iPod Touch springt ook altijd aan als ik hem aan de lader hang. Kan soms wel even duren als ik hem helemaal leeg heb laten lopen.

Mijn antwoord: als je iPad nog werkt -> Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Het zou echt superfijn zijn als hij dan gewoon aangaat, want hij is verder nog 100% goed. En jullie begrijpen dat ik de proef niet op de som ga nemen (oftewel, als ik nu in de buurt van de 20% batterij kom, dan hang ik hem direct aan de lader, maar op reis is dat lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
detulp050 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:26:
Het zou echt superfijn zijn als hij dan gewoon aangaat, want hij is verder nog 100% goed. En jullie begrijpen dat ik de proef niet op de som ga nemen (oftewel, als ik nu in de buurt van de 20% batterij kom, dan hang ik hem direct aan de lader, maar op reis is dat lastig)
Je ipad opnieuw uit en aan zetten is sowieso elke week wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Net even getest op mijn iPad (1) en het antwoord is: ja, het werkt. Als ik de iPad uit zet en de lader erin steek, krijg ik na een seconde of tien het 'swipe to unlock' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Outlandos schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:51:
Ja, maar als ik hem niet meer kan aanzetten, dan geef ik er toch zeker de voorkeur aan om hem nooit meer uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Edmin schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:54:
Net even getest op mijn iPad (1) en het antwoord is: ja, het werkt. Als ik de iPad uit zet en de lader erin steek, krijg ik na een seconde of tien het 'swipe to unlock' scherm.
Je hebt me een blij man gemaakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dat bedoel je vast minder eng als het klinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Edmin schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:58:
En dat bedoel je vast minder eng als het klinkt :P
Toen ik het net terug las dacht ik al dat iemand een gekke gedachte zou kunnen krijgen :P

Maar dat hij vanzelf weer aangaat bij het opladen is gewoon een opluchting; alles doet het nog en het zou zonde zijn dat ik veel geld zou moeten besteden aan een reparatie van iets dat niet echt heel erg kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:44
Veel erger is dat je hem niet meer uit kan zetten en geen harde reset kan uitvoeren.
Dus ook niet naar DFU (developer modus voor jailbreak) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
jeroen3 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:01:
Veel erger is dat je hem niet meer uit kan zetten en geen harde reset kan uitvoeren.
Dus ook niet naar DFU (developer modus voor jailbreak) kan.
Ik gebruik geen jailbreak en dergelijke. En opnieuw opstarten kan wel, ik moet alleen heel erg geduldig zijn en de batterij leeg laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Outlandos schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:51:
[...]

Vergeet hem ook niet minstens iedere maand te defragmenteren en het register schoon te maken :X

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hazurr schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:26:
[...]

Vergeet hem ook niet minstens iedere maand te defragmenteren en het register schoon te maken :X
Handige tip, thanks.

Met welke app?

wheheeeee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
Waarom schroef je de iPad zelf niet even los en zet je het knopje weer op zijn plek. Desnoods haal je een replacement knopje van eBay voor een paar euro. Garantie heb je toch niet meer..
Pagina: 1