Graag heb ik hulp nodig van mensen die weten hoe je een aangifte omzetbelastingbelasting kan online invullen.
Ik ben sinds kort een zzper, ik heb geen boekhouder. Ik moet voor het eind van deze maand, mijn omzetbelasting van 2e kw 2011 doorgeven.
Als ik eenmaal begrijp hoe dit werkt, dan kan ik het voortaan zelf invullen.
een demonstratie:
Ik heb maar 2 facturen.
Bijv
factuur1:
computerreparatie 30 euro.
factuur2:
Nieuw Router gekocht 40 euro + installatie 40 euro = 80 euro.
moet ik nou de totale bedrag van alle facturen optellen en 19% daarvan afhalen?
Dus: factuur1 30 euro + factuur 2 installatie 40 euro = 70 euro / 0.19% = € 13,3 btw betalen.
Ik neem aan dat ik 19% van die gekochte Router kan terug vragen, waar kan ik dat aangeven, en hoe vul ik mijn omzetbelasting online in? Het is niet veel, maar je moet wel weten welke bedrag waar komt te staan anders gaat het fout...

Ik ben sinds kort een zzper, ik heb geen boekhouder. Ik moet voor het eind van deze maand, mijn omzetbelasting van 2e kw 2011 doorgeven.
Als ik eenmaal begrijp hoe dit werkt, dan kan ik het voortaan zelf invullen.
een demonstratie:
Ik heb maar 2 facturen.
Bijv
factuur1:
computerreparatie 30 euro.
factuur2:
Nieuw Router gekocht 40 euro + installatie 40 euro = 80 euro.
moet ik nou de totale bedrag van alle facturen optellen en 19% daarvan afhalen?
Dus: factuur1 30 euro + factuur 2 installatie 40 euro = 70 euro / 0.19% = € 13,3 btw betalen.
Ik neem aan dat ik 19% van die gekochte Router kan terug vragen, waar kan ik dat aangeven, en hoe vul ik mijn omzetbelasting online in? Het is niet veel, maar je moet wel weten welke bedrag waar komt te staan anders gaat het fout...