Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers

Ik zit momenteel met een klein dilemma. Ik heb een MBP 13' (2011) die ik tijdens het volgende academiejaar altijd wil meenemen naar de les. Hiervoor heb ik ook al een Adobe Suite besteld, wat handig is om tijdens de pauzes aan wat opdrachten verder te werken. Nu ben ik van plan om nog een extern scherm aan te kopen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Ik ben al heel wat geschikte schermen tegengekomen, maar uiteindelijk kom ik toch altijd terug bij het Apple Cinema Display. Alleen ga ik niet het nieuwe 27' inch model kopen, omdat dat voor mij veel te duur is voor enkel een scherm.

Ik heb onlangs gezien dat een Apple Reseller in de buurt nog 24' inch Cinema Displays verkoopt (zolang de voorraad strekt) voor 499 euro. Vinden jullie dit een goede deal of niet? Want voor de rest ben ik nog geen winkels tegengekomen die dit model nog verkopen én aan die prijs. Of is het beter om voor minder geld een ander scherm te kiezen en welke merk raden jullie dan aan? En moet ik nog een speciale kabel kopen, want mijn MBP '13 heeft een Thunderbolt-aansluiting, werkt de meegeleverde kabel van een Cinema Display met deze aansluiting?

Verder vroeg ik mij af of ik de maximale resolutie van dit scherm kan gebruiken via mijn MBP 13' zonder storingen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP heeft een scherm dat lijkt op de cinema display van apple, qua uiterlijk. Kost 250 of 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Kijk ook eens naar de Dell Ultrasharp U2711 of de Dell Ultrasharp U2410. Beide IPS schermen met meer bang for the buck dan de Apple Cinema Displays in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een prima deal voor dat scherm en DisplayPort is compatibel met Thunderbolt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dergelijke vraag. Ik werk ondertussen bij een reclamebureau op de web afdeling. Design doe ik weinig maar iedereen werkt daar met Mac pro / imac / macbook pro aan cinema displays. Dus de het referentiepunt is niet de zo juist mogelijk kleur (nutteloos in de online sector omdat je werk door 1000den verschillende schermen/computers gezien wordt) maar wel de weergave op de apple schermen.

Dus ik ben ook op zoek naar een scherm dat héél nauw aansluit bij de apple schermen maar toch goedkoper is.

Ik denk dat mijn vraag wel aansluit op die van de topic starter?

:)

(macbook pro 13" 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Welke reseller als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan imo beter de U2410 of U2711 kopen. De U2410 is goedkoper en bevat een wide-gamut paneel. En de U2711 bevat vrijwel hetzelfde paneel als de U2711, maar dan met CCFL backlighting. Voordat iedereen gaat roepen dat dat oud spul is: CCFL > LED.

Een apple scherm moet je alleen nemen als je perse een glossy scherm wilt, of als je heel veel waarde hecht aan het design. Ik denk dat je daarmee wel een beslissing kunt maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:31:
HP heeft een scherm dat lijkt op de cinema display van apple, qua uiterlijk. Kost 250 of 300 euro.
Dat is vast een TN paneel... HP heeft wel de ZR24W, maar de U2410 is maar een beetje duurder en veel beter (H-IPS in plaats van e-IPS, wide gamut, garantie). De upgrade naar de U2410 is een no-brainer.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:42:
Ik zit met een dergelijke vraag. Ik werk ondertussen bij een reclamebureau op de web afdeling. Design doe ik weinig maar iedereen werkt daar met Mac pro / imac / macbook pro aan cinema displays. Dus de het referentiepunt is niet de zo juist mogelijk kleur (nutteloos in de online sector omdat je werk door 1000den verschillende schermen/computers gezien wordt) maar wel de weergave op de apple schermen.

Dus ik ben ook op zoek naar een scherm dat héél nauw aansluit bij de apple schermen maar toch goedkoper is.

Ik denk dat mijn vraag wel aansluit op die van de topic starter?

:)

(macbook pro 13" 2010)
Dat zegt dus helemaal niets... Als je wilt dat je schermen goed op elkaar aansluiten, koop dan een fatsoenlijke kalibratieset. Tussen verschillende exemplaren van dezelfde monitor zit vaak verschil, al helemaal als die niet fabrieksaf worden gekalibeerd. Bij apple monitoren gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die twee schermen van Dell zien er inderdaad goed uit, maar die zijn nog duurder dan zo'n een Apple CD '24, dus dat is voor mij geen optie. Toch bedankt voor het voorstel!

Ik hoop dat iemand hier toevallig een 24' Apple CD gebruikt en mij kan zeggen of het zijn geld waard is? (In mijn geval 499 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurder dan de ADC 24"?
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
De 27" misschien, maar die bevat 50% meer pixels. Dat is het wel waard.

Of zo'n scherm het geld waard is hangt toch vooral af van je eisen. Er zijn ongetwijfeld mensen die een budgetpaneel al het geld niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
Welke reseller verkoopt ze voor 499? Dan pik ik er gelijk 2 op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Voor 499 zou ik zeker niet twijfelen als je ze nieuw kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan weet ik voorlopig genoeg. Maar euh.. tot ik er eventueel ééntje gekocht heb, zeg ik toch niet welke reseller hoor. De voorraad is waarschijnlijk beperkt, sorry :P

Oh trouwens, het is een reseller in België die niet online verkoopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Goh ja, er zijn maar 3 resellers ofzo, switch, S&S en Lab9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt hoor. Er zijn echt wel véél meer resellers in België hoor. Check de Apple website maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Er zijn er daar best redelijk wat inderdaad.
Vond die in Antwerpen best een mooie winkel, geen idee meer hoe hij hete maar het was de gehele winkelstraat uit(de lije als ik het goed heb)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:59:
Oké, dan weet ik voorlopig genoeg. Maar euh.. tot ik er eventueel ééntje gekocht heb, zeg ik toch niet welke reseller hoor. De voorraad is waarschijnlijk beperkt, sorry :P

Oh trouwens, het is een reseller in België die niet online verkoopt. ;)
Koop er even 1 dan en DM me dan gelijk, rij ik gelijk naar m'n vlaamse vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik zou sowieso even vragen of ze nieuw zijn of dat het oude demomodellen zijn. Als het dat laatste is zou ik vragen of je ze even uit de doos mag zien. Als ze nieuw zijn zou ik geen seconde twijfelen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1